Front Senator A2 op Opel Rekord E Caravan

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Front Senator A2 op Opel Rekord E Caravan

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    webbie

Is het mogelijk om een Senator A2 Front de spatborden,bumpers,motorkap over te zetten op een Opel Rekord E Caravan.

En zo niet wat moet ik daar voor aanpassen om het wel te laten passen of heeft iemand misschien voorbeelden of mensen die zoiets al een keer gedaan hebben ??

rinus de boer

Van de Senator is de motorkap langer, dus de spatborden ook (en alles wat daar onderzit.) Daarnaast is de Rekord smaller, dus moet je zowiezo de bumper aanpassen. Dat is wat ik weet.

Anoniem

[rquote=1886875&tid=144186&author=webbie]Is het mogelijk om een Senator A2 Front de spatborden,bumpers,motorkap over te zetten op een Opel Rekord E Caravan.

En zo niet wat moet ik daar voor aanpassen om het wel te laten passen of heeft iemand misschien voorbeelden of mensen die zoiets al een keer gedaan hebben ?? [/rquote]

de binnenschermen moet je ook langer maken
          of overzetten;)

gtw

[rquote=1887064&tid=144186&author=louwe 16 klepper][rquote=1886875&tid=144186&author=webbie]Is het mogelijk om een Senator A2 Front de spatborden,bumpers,motorkap over te zetten op een Opel Rekord E Caravan.

En zo niet wat moet ik daar voor aanpassen om het wel te laten passen of heeft iemand misschien voorbeelden of mensen die zoiets al een keer gedaan hebben ?? [/rquote]

de binnenschermen moet je ook langer maken
            of overzetten;)[/rquote]
            nee, binnenscherm is gelijk lang, alleen bij de A2 zit er een extra vul plaat, tussen het front en binnenscherm, balken zijn wel anders
            dus niet ff op een zaterdag middag te regelen, maar wel te doen

en de koets is ook niet breder, alleen aan de bovenkant iets langer

webbie

Okay dus hoef geen voorfront af te slijpen van een senator om het pas te maken. Kan gewoon spatbord en motorkap overzetten en bumper aanpassen neem ik aan.

Spatborden en motorkap zijn langer maar dan komt het met voorfront toch ook niet uit waar de koplampen in zitten ?

Jo1
              Deelnemer

Ik weet het niet zeker, maar dacht dat de parafan ook anders was.

fluks
                Deelnemer

[rquote=1887344&tid=144186&author=Jo1]Ik weet het niet zeker, maar dacht dat de parafan ook anders was.[/rquote]
                  zit daar geen verschil in als je een senator a1 ombouwt naar a2?

Anoniem

[rquote=1887265&tid=144186&author=webbie]Okay dus hoef geen voorfront af te slijpen van een senator om het pas te maken. Kan gewoon spatbord en motorkap overzetten en bumper aanpassen neem ik aan.

Spatborden en motorkap zijn langer maar dan komt het met voorfront toch ook niet uit waar de koplampen in zitten ?[/rquote]

beter lezen
                    de binnenschermen zijn dan zelf niet langer
                    maar wel zit er dus een vulplaat tussen het binnenscherm en het front

omdat dat wel verder naar voren staat
                    ik dacht dat de binnenschermen zelf langer waren
                    das dus niet zo;)

dat het front verder naar voren zat wist ik nog wel;);)

dus spatborden motorkap
                    vulstukken tussen binnenschermen en front
                    bumper grill koplampen zul je moeten halen

mischein dat zelfs het front zelf wel wat anders is ivm met
                    bevstiging van de koplampen

mij lijkt het het simpelst
                    om een compleet front ruim uit te halen op de sloop
                    incl alle losse delen( motorkap schermen bumper koplampen gril enz)

heb je in 1 x alles compleet;)

HAICO
                    Deelnemer

ik heb alleen een keer een A1 omgebouwd naar A2 ,daarbij hoefde ik geen rekening te houden met het langere front.
                      maar moest wel de parafan vervangen anders paste dat niet mooi bij de motorkap.
                      en alles wat tussen de spadborden zat moet vervangen worden aan de voorkant.

als je een rekord E2 heb zou het wel eens kunnen passen,dan moet je idd de binnenschermen verlengen.
                      de koplampen van een E2 zijn hetzelfde als die van de A2,alleen paste de senator/monza A2 knipperlichten weer niet in de rekord E2.:hmmz

gtw

nee, front van e2 is anders, dus die terug plaatsen heeft geen zin, alleen de koplampen passen dan, rest is anders, en dan zou je de rest nog niet kunnen plaatsen

HAICO
                        Deelnemer

dan moet je dus het complete voorfrond van een senator/monza A 2 plaatsen.
                          +spatborden,motorkap.

is de parafan van de rekord E2 dan wel hetzelfde gert?

gtw

durf ik zo niet te zeggen, laat ik zeggen, als er verschil is, is me dat nooit opgevallen, zal er ,als ik er aan toe kom, dit binnenkort eens bekijken
                            motorkap, parafan zijde is wel anders, das zeker
                            Gert

gtw

ik durf te stellen, parafan is gelijk, de kap is voor de rest hoger, maar aan het eind (dus bij de parafan), loopt die naar beneden, en is de lijn weer hersteld.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.