Friedrich 3" systeem

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Friedrich 3" systeem

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252619
    Bluns
      Lid sinds:
      24 December 2005

      Na de goede service van EDS heb ik mijn Friedrich 3″ uitlaat op de stoep liggen.
      Echter is er 1 probleem. De aansluiting naar de middendemper is helemaal geen 3″ maar een aansluiting op het originele systeem.

      Heeft iemand dit meer gehad? En hoe opgelost?

      #18072319
      gijzbed-opc
        Lid sinds:
        30 June 2004

        klopt! En nog niet opgelost maar er komt een nieuwe flens op gelast.
        En iets langer gemaakt.
        Voorlopig hebben we hem er gewoon onder gezet.Met een stuk pakking er tussen.

        #18072320
        Bluns
          Lid sinds:
          24 December 2005

          Zijn die flenzen gewoon zo te koop??
          Ik heb ook de downpipe met kat in 3″ besteld maar weet nog niet wat voor aansluiting dit is.

          #18072321
          NoFear1696
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2012

            http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
            hele goede service en snelle levering :thumb

            #18072322
            Bluns
              Lid sinds:
              24 December 2005

              Dank u! Daar staat inderdaad de koppeling tussen die ik nodig heb..

              #18072323
              predator
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 June 2005

                Ik heb kompleet 3 inch van voor naar achteren geen probleem bij mij.

                #18072324
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  ik heb een friedrichs voorpijp met cat, zag wel toen die nog niet onder de wagen zat dat er een versmalling in zit vlak voor de flens na de cat..

                  #18072325
                  Bluns
                    Lid sinds:
                    24 December 2005

                    Ik denk dat beide flenzen eraf gaan en worden vervangen door een 76mm exemplaar.

                    #18072326
                    NoFear1696
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2012

                      @Bluns wrote:

                      Ik denk dat beide flenzen eraf gaan en worden vervangen door een 76mm exemplaar.

                      ik had het zelfde probleem. catback van friedrich besteld bij EDS incl. montage. bij EDS kwamen ze er ook pas achter toen ik daar was. terwijl ik had aangegeven dat ik vanaf de turbo al 76mm had. hier wilden ze toen een meerprijs berekenen om de flens in 76mm door te te trekken. jammer maar dat heb ik niet betaald. was uiteindelijk ook geen probleem omdat ik daar al 12jaar klant ben :thumb

                      #18072328
                      bluezafke
                        Lid sinds:
                        21 March 2005

                        Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
                        Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.

                        #18072329
                        kelderbier
                          Lid sinds:
                          30 September 2007

                          @bluezafke wrote:

                          Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
                          Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.

                          Zo te zien is de diameter van de pijp overal gelijk. Als dit een 3 inch is dan past deze niet op origineel. Waarom niet direct een volledig uitlaatsysteem? Dan past alles perfect.

                          #18072327
                          bluezafke
                            Lid sinds:
                            21 March 2005

                            @kelderbier wrote:

                            @bluezafke wrote:

                            Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
                            Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.

                            Zo te zien is de diameter van de pijp overal gelijk. Als dit een 3 inch is dan past deze niet op origineel. Waarom niet direct een volledig uitlaatsysteem? Dan past alles perfect.

                            Na de eerste post te lezen dacht ik dat de koppeling voorzien was voor de originele middendemper. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze foto klopt.
                            Ik heb momenteel nog een Remus einddemper steken (klinkt en ziet er zelfs na 9 jaar nog goed uit).
                            Direct het volledig uitlaatsysteem in 3 inch is natuurlijk het beste.

                            #18072330
                            kelderbier
                              Lid sinds:
                              30 September 2007

                              Je zal iemand moeten vinden die dezelfde downpipe heeft. Anders ga je een gok doen en kom je misschien niet uit.

                              De downpipe op de foto heeft wel een vreemde bocht naar boven in vergelijking tot mijn downpipe van piper. Die loopt ronder dan deze

                              #18072331
                              bluezafke
                                Lid sinds:
                                21 March 2005

                                Friedrich downpipe 3″ met 200 cel-kat staat er nu een paar weken onder.
                                Wat mij nu opvalt bij koude motor, een metaal-achtig geluid bij het vertrekken.
                                Bij warme motor is dit weg.
                                Iemand een idee?

                                #18072332
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  RVS moet goed opwarmen zeker als het buiten koud is.

                                  #18072333
                                  marijnl1988
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 January 2012

                                    Ik heb alles compleet rvs. ..
                                    Met koud weer je rijd weg heb je echt (kl*te) geluid
                                    Zodra hij beetje warm is heb je super mooi geluid bij rvs
                                    Als je motor ook goed warm is en je zet je motor uit gaat je uitlaat tikken
                                    Dit komt omdat rvs weer gaat krimpen. ..
                                    Kijk maar eens goed naar je achterdemper als hij koud is .
                                    Dan zie je de sierstuk minder goed
                                    Als hij warm is krijg je hem goed te zien
                                    Dus rvs zet erg uit bij warmte

                                    Ps ik heb er ook een flens aan laten lassen ook aan de cat
                                    Misschien wil ik ooit een rechte stuk van maken
                                    Zodat ik met apk hem even om kan wisselen

                                    #18072334
                                    bluezafke
                                      Lid sinds:
                                      21 March 2005

                                      Probleem raar geluid bij koude motor gevonden, lekke pakking uitlaatspruitstuk.
                                      Schijnt bekend probleem te zijn voor de opc’tjes.

                                      #18072335
                                      NoFear1696
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 May 2012

                                        @bluezafke wrote:

                                        Probleem raar geluid bij koude motor gevonden, lekke pakking uitlaatspruitstuk.
                                        Schijnt bekend probleem te zijn voor de opc’tjes.

                                        dit heb ik 2x gehad. (oorzaak:te veel tegendruk met standaard uitlaat met fase 3,5) na montage van 3inch uitlaat van kop tot kont geen pakkingen meer gesneuveld :thumb

                                        #18072336
                                        bluezafke
                                          Lid sinds:
                                          21 March 2005

                                          Lekke pakking vervangen, geen raar geluid meer bij koude motor :thumbup

                                          Wel sinds montage downpipe en 200 cell-kat, 2x motorstoringslampje aan gehad. Was dit nu te wijten aan de lekke pakking of de nieuwe kat?
                                          Iemand hier problemen met de sportkat en storingslampje?

                                          http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?113867-ab-Turbo-ohne-Vorkat-und-Hauptkat-kommt-dann-MKL” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18072337
                                          kelderbier
                                            Lid sinds:
                                            30 September 2007

                                            Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.

                                            #18072338
                                            NoFear1696
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 May 2012

                                              @bluezafke wrote:

                                              Lekke pakking vervangen, geen raar geluid meer bij koude motor :thumbup

                                              Wel sinds montage downpipe en 200 cell-kat, 2x motorstoringslampje aan gehad. Was dit nu te wijten aan de lekke pakking of de nieuwe kat?
                                              Iemand hier problemen met de sportkat en storingslampje?

                                              http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?113867-ab-Turbo-ohne-Vorkat-und-Hauptkat-kommt-dann-MKL” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              top dat het alleen de pakking is :thumbup

                                              #18072339
                                              bluezafke
                                                Lid sinds:
                                                21 March 2005

                                                @kelderbier wrote:

                                                Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.

                                                :thumbup :kewlpics , waar te koop? Alvast bedankt voor de info.

                                                #18072340
                                                bluezafke
                                                  Lid sinds:
                                                  21 March 2005

                                                  @kelderbier wrote:

                                                  Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.

                                                  Storingslampje is er weer!!! Komt dus zeker door de 200 cell-kat.
                                                  Stephan (Klasen Motors) heeft mij aangeraden om de kat-diagnose uit te programmeren i.p.v. de de lambda extentie.
                                                  Heeft dit geen nadelen om de kat-diagnose uit te programmeren?
                                                  Of zou ik deze kopen: http://www.benl.ebay.be/itm/90-Degree-Lambda-Boss-Oxygen-Sensor-Exhaust-De-cat-Pipe-O2-Lamba-Nut-M18-x-1-5mm-/121050453111?pt=UK_Home_Garden_Hearing_Cooling_Air&var=&hash=item61d0d1f024″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.