Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Friedrich 3" systeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2012 om 18:48 #17252619
Na de goede service van EDS heb ik mijn Friedrich 3″ uitlaat op de stoep liggen.
Echter is er 1 probleem. De aansluiting naar de middendemper is helemaal geen 3″ maar een aansluiting op het originele systeem.Heeft iemand dit meer gehad? En hoe opgelost?
30 september 2012 om 12:50 #18072319klopt! En nog niet opgelost maar er komt een nieuwe flens op gelast.
En iets langer gemaakt.
Voorlopig hebben we hem er gewoon onder gezet.Met een stuk pakking er tussen.30 september 2012 om 12:59 #18072320Zijn die flenzen gewoon zo te koop??
Ik heb ook de downpipe met kat in 3″ besteld maar weet nog niet wat voor aansluiting dit is.30 september 2012 om 15:45 #18072321http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hele goede service en snelle levering :thumb2 oktober 2012 om 06:10 #18072322Dank u! Daar staat inderdaad de koppeling tussen die ik nodig heb..
2 oktober 2012 om 10:06 #18072323Ik heb kompleet 3 inch van voor naar achteren geen probleem bij mij.
2 oktober 2012 om 10:21 #18072324ik heb een friedrichs voorpijp met cat, zag wel toen die nog niet onder de wagen zat dat er een versmalling in zit vlak voor de flens na de cat..
2 oktober 2012 om 10:50 #18072325Ik denk dat beide flenzen eraf gaan en worden vervangen door een 76mm exemplaar.
2 oktober 2012 om 14:44 #18072326@Bluns wrote:
Ik denk dat beide flenzen eraf gaan en worden vervangen door een 76mm exemplaar.
ik had het zelfde probleem. catback van friedrich besteld bij EDS incl. montage. bij EDS kwamen ze er ook pas achter toen ik daar was. terwijl ik had aangegeven dat ik vanaf de turbo al 76mm had. hier wilden ze toen een meerprijs berekenen om de flens in 76mm door te te trekken. jammer maar dat heb ik niet betaald. was uiteindelijk ook geen probleem omdat ik daar al 12jaar klant ben :thumb
1 november 2012 om 22:54 #18072328Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.1 november 2012 om 23:18 #18072329@bluezafke wrote:
Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.Zo te zien is de diameter van de pijp overal gelijk. Als dit een 3 inch is dan past deze niet op origineel. Waarom niet direct een volledig uitlaatsysteem? Dan past alles perfect.
2 november 2012 om 15:12 #18072327@kelderbier wrote:
@bluezafke wrote:
Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.Zo te zien is de diameter van de pijp overal gelijk. Als dit een 3 inch is dan past deze niet op origineel. Waarom niet direct een volledig uitlaatsysteem? Dan past alles perfect.
Na de eerste post te lezen dacht ik dat de koppeling voorzien was voor de originele middendemper. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze foto klopt.
Ik heb momenteel nog een Remus einddemper steken (klinkt en ziet er zelfs na 9 jaar nog goed uit).
Direct het volledig uitlaatsysteem in 3 inch is natuurlijk het beste.2 november 2012 om 17:06 #18072330Je zal iemand moeten vinden die dezelfde downpipe heeft. Anders ga je een gok doen en kom je misschien niet uit.
De downpipe op de foto heeft wel een vreemde bocht naar boven in vergelijking tot mijn downpipe van piper. Die loopt ronder dan deze
15 december 2012 om 17:23 #18072331Friedrich downpipe 3″ met 200 cel-kat staat er nu een paar weken onder.
Wat mij nu opvalt bij koude motor, een metaal-achtig geluid bij het vertrekken.
Bij warme motor is dit weg.
Iemand een idee?16 december 2012 om 10:58 #18072332RVS moet goed opwarmen zeker als het buiten koud is.
1 januari 2013 om 15:47 #18072333Ik heb alles compleet rvs. ..
Met koud weer je rijd weg heb je echt (kl*te) geluid
Zodra hij beetje warm is heb je super mooi geluid bij rvs
Als je motor ook goed warm is en je zet je motor uit gaat je uitlaat tikken
Dit komt omdat rvs weer gaat krimpen. ..
Kijk maar eens goed naar je achterdemper als hij koud is .
Dan zie je de sierstuk minder goed
Als hij warm is krijg je hem goed te zien
Dus rvs zet erg uit bij warmtePs ik heb er ook een flens aan laten lassen ook aan de cat
Misschien wil ik ooit een rechte stuk van maken
Zodat ik met apk hem even om kan wisselen9 januari 2013 om 18:54 #18072334Probleem raar geluid bij koude motor gevonden, lekke pakking uitlaatspruitstuk.
Schijnt bekend probleem te zijn voor de opc’tjes.9 januari 2013 om 22:01 #18072335@bluezafke wrote:
Probleem raar geluid bij koude motor gevonden, lekke pakking uitlaatspruitstuk.
Schijnt bekend probleem te zijn voor de opc’tjes.dit heb ik 2x gehad. (oorzaak:te veel tegendruk met standaard uitlaat met fase 3,5) na montage van 3inch uitlaat van kop tot kont geen pakkingen meer gesneuveld :thumb
17 januari 2013 om 22:10 #18072336Lekke pakking vervangen, geen raar geluid meer bij koude motor :thumbup
Wel sinds montage downpipe en 200 cell-kat, 2x motorstoringslampje aan gehad. Was dit nu te wijten aan de lekke pakking of de nieuwe kat?
Iemand hier problemen met de sportkat en storingslampje?http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?113867-ab-Turbo-ohne-Vorkat-und-Hauptkat-kommt-dann-MKL” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 januari 2013 om 22:28 #18072337Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.
17 januari 2013 om 22:29 #18072338@bluezafke wrote:
Lekke pakking vervangen, geen raar geluid meer bij koude motor :thumbup
Wel sinds montage downpipe en 200 cell-kat, 2x motorstoringslampje aan gehad. Was dit nu te wijten aan de lekke pakking of de nieuwe kat?
Iemand hier problemen met de sportkat en storingslampje?http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?113867-ab-Turbo-ohne-Vorkat-und-Hauptkat-kommt-dann-MKL” onclick=”window.open(this.href);return false;
top dat het alleen de pakking is :thumbup
18 januari 2013 om 20:12 #18072339@kelderbier wrote:
Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.
:thumbup :kewlpics , waar te koop? Alvast bedankt voor de info.
9 februari 2013 om 13:45 #18072340@kelderbier wrote:
Storingslampje komt door 3 inch pijp. Had ik ook. De efficiëntie waarde worden overschreden. Er is een extension, busje met draadeind tussen de tweede lambdasonde en de opening in de pijp gedraaid en probleem was over.
Storingslampje is er weer!!! Komt dus zeker door de 200 cell-kat.
Stephan (Klasen Motors) heeft mij aangeraden om de kat-diagnose uit te programmeren i.p.v. de de lambda extentie.
Heeft dit geen nadelen om de kat-diagnose uit te programmeren?
Of zou ik deze kopen: http://www.benl.ebay.be/itm/90-Degree-Lambda-Boss-Oxygen-Sensor-Exhaust-De-cat-Pipe-O2-Lamba-Nut-M18-x-1-5mm-/121050453111?pt=UK_Home_Garden_Hearing_Cooling_Air&var=&hash=item61d0d1f024″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.