Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Freestylers kadett B (met een how-to voor de stoelen)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 12:45 #17217094
Het B kadettje:
Zo begon het:
Niet schrikken, de buick is er nog :lol:Maar omdat die een dikke 100 euro per maand kost, alleen om voor de deur te mogen staan, hebben we nu dus een “nieuw” karretje gehaald.
Hier dan de specs:
Opel Kadett 1.1
bwjr: 11-1973
2 deurs
4 bak
mat goud (foutje met over spuiten)
euh, owja geen rem bekrachtiger (trommels rondom)Beestje verkeerd in een zeer goede staat (lees, zo goed als GEEN ROEST!)
interieur is nog heel netjes (skai leer)echt een grappig, koddelig en vooral verrassend rap karretje :twisted:
ow, nu moeten jullie natuurlijk foto’s hebben :P
Wat ik er aan ga doen?
Nieuwe laklaag erop, nieuw hemeltje erin, beetje poetsen, uitlaat en lagers achter wisselen, achterruitverwarming erin en denk dat hem dat wel is.5 februari 2010 om 12:46 #17605663De lampen ietsje aangepast, opgepoetst, tussen ring zwart gemaakt en halogeen peertjes erin:
Ervoor:
Erna:
Achterruit verwarming zit er nu ook in uit de jaren 50:
5 februari 2010 om 13:01 #17605664Aangezien de stoelen hun beste tijd gehad hebben, werd het tijd daar ook wat aan te doen:
De stoel ervoor:
Eerst de vergrendeling los halen
Vervolgens borgveertje en vulplaatje verwijderen met een kleine platte schroevendraaier
Daarna de 2 13ers verwijderen aan de tunnelkant van de stoel
En de 2 helften voorzichtig van mekaar schijden
Het zitvlak
Eerst voorzichtig aan de voorzijde de stof uit het frame halen, daarna aan de achterzijde de 5 nietjes los halen
Stof voorzichtig van de stoel halen
Nieuwe schuimrubber op maat snijden en met spuitlijm op de plaats vast plakken (is achteraf handig met het terug plaatsen van de bekleding)
Stof nu weer over het zitvlak trekken.
Daarna aan de voorzijde de onderkant weer inhangen in het frame en voorzichtig met een klein hamertje de plaatjes naar binnen kloppen (dit om te voorkomen dat de stof straks weer los komt)
Nu aan de achterzijde het stof weer op spanning brengen. Dit kan met nieuwe nietjes, en als je die niet hebt, tie-raps. Let er wel op dat je het vastklemt om het ijzerstaafje wat erdoor loopt, anders scheurt de stof!!!
Het zitvlak is nu klaar:
Nu de rugleuning.
Eerst de vergrendeling los halen
Daarna aan de onderzijde de 2 haakjes (1 links en 1 rechts) los halen.
Vervolgens met een schroevendraaier de stof voorzichtig naar voren drukken (deze zit geklemd)
Nu nog de laatste 2 nietjes aan de onderzijde los, en de stof kan voorzichtig omhoog geschoven worden.
Ook nu weer, schuim op maat snijden en met spuitlijm vastplakken.
Stof er nu weer overheen trekken (voorzichtig), Dit kun je het beste met 2 man doen (alleen gaat ook, maar 2 is makkelijker) en de 2 flappen weer met tie-raps vast zetten
Onderkant weer inhangen (dit gaat moeilijk door de extra schuim), en met een klein hamertje weer vast kloppen
Nu de 2 haken weer in haken.
En voila, de rugleuning
Nu weer assembleren
Voorzichtig de leuning over de zitting schuiven. En vulring met borgring plaatsen en ontgrendelingskabel weer inhaken
Aan de andere zijde weer de 13ers terug schroeven.
1 stoel voorzien van nieuwe bekleding
Nu de andere nog
En na wat geduld, alle 2 klaar
5 februari 2010 om 14:11 #17605665gaaf karretje man gefeliciteerd ermee:D
5 februari 2010 om 14:50 #176056666 februari 2010 om 17:20 #17605667mooizo! weer een btje erbij op het forum:wors
6 februari 2010 om 17:27 #17605668hele mooie auto!:thumbup
6 februari 2010 om 18:32 #17605669En stukje bij beetje wordt ie beter en beter.
Vandaag eens proef gereden met de nieuwe stoel vulling, maar man wat een verschil. Zit gelijk 1-2 cm hoger (lijkt alsof je een halve meter hoger zit). En veel meer comfort/ondersteuning.
Maandag wordt de uitlaat vervangen te samen met de koppeling (doet het nog wel, maar heb het vermoeden dat ie niet lang meer mee gaat, dus ff preventief meenemen).
En als dat gedaan is ff verder sparen voor het rubberwerk voor de ramen rondom, en een nieuw kleurtje voor erop.
6 februari 2010 om 18:34 #176056706 februari 2010 om 19:17 #17605671origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Sebbe GSI
Leuke B kadett :thumbupLijkt veel op de mijne
lijkt er inderdaad erg veel op, ook kleur code 402?
Alleen lijkt me dit de L uitvoering (andere velgen, antenne, 2 spiegels, hoofdsteunen, en zeer wss ook klokje op het dash en achterruit verwarming?)Klopt bijna helemaal ik heb ook nog kortje schakel pook want jij heb een lange, maar wat heb jij in de plaats van het klokje ziten dan ?
zal effe kijken voor de kleur ;)
6 februari 2010 om 19:26 #17605672heb gewoon een afdekplaatje op de plek van het klokje.
8 februari 2010 om 19:14 #17605673Vandaag de koppeling en de uitlaat gewisseld.
En uiteraard, ging het hartstikke vlekkeloos…
3 bouten over gebroken in het spruitstuk, en weer eens ruzie met de bak.
Moet om de bak eruit te halen (dus blok laten zitten, ivm gebrek aan motortakel) echt die 6 bouten boven op los om de schakelpook los te halen? Is dus met lange pook…Bleken dus platen van een 1200 in te zitten, die dus net een fractie groter waren en met terug schakelen kraakten.
Moet wel zeggen dat ik nu de motor hoor lopen, ipv de uitlaat hoor blaten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.