Hallo allemaal,
Even een klein voorstelrondje, wel zo netjes.
Ik ben Freek, 41 jaar, woon in Arnhem sinds kort en ben sinds een paar dagen de eigenaar van een Mokka uit 2015 in de kleur Deep Espresso Brown (foto’s volgen, moet ze nog even uploaden ;) )
Na een paar dagen rondgereden te hebben krijg ik een paar vraagjes of sommige functies op de auto zitten, of nog in te stellen zijn.
Op vorige auto’s klapten de spiegels in als ik de auto op slot deed. Nu kan ik de spiegels wel inklappen, maar dat moet handmatig. Ik zou het fijn vinden als het wel vanzelf gaat. Kan dat?
Op auto’s van dat andere Duitse merk is het mogelijk om de boel zo in te stellen dat je de ramen open en dicht kunt doen als je de auto opent of vergrendelt op afstand. Zou toch leuk zijn. Kan dat?
Tot nu toe heb ik één keer meegemaakt dat de Start-Stop functie werkte. Zelfs na een lang stil rijden op de snelweg werkt dat niet maar tijdens een ritje in de stad deed die het wel. Hoe dan?
Ik ben op zoek naar een set winterbanden, maar ik zie dat er TPMS sensoren in de banden zitten. Hoe werkt dat wanneer je complete wielen wisselt? Moet dat ingeleerd worden, of herkent de auto dat er andere sensoren gemonteerd zijn, en pikt dat signaal op? Hoe werkt dat?
Tot nu toe vind ik het navigatiesysteem lichtelijk verwarrend. Ik reed op het Airborneplein in Arnhem, en kon niet goed zien welke kant ik opgestuurd werd. Nu weet ik daar wel een beetje de weg, dus wel aangekomen op de gewenste bestemming, maar ik kan mij voorstellen dat wanneer ik in een andere stad kom, ik de weg kwijt raak. Zijn er alternatieven? Ik zag ergens een advertentie voorbijkomen van een andere radio. Werkt dat net zoals ‘vroeger’ met de normale autoradio’s, en kan je die met een passende lijst erom gewoon vervangen? Tegenwoordig zoveel mooie dingen te doen via een koppeling met je telefoon, Android Auto enzo…
Anyhow, een hoop vragen. Ik hoop er een aantal beantwoord te krijgen. De foto’s houden jullie nog tegoed!