Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Freek Corsa Zwarte A1 C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 19:00 #17403538
origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door GlennGSI
En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:
Hall-gever
BDP
Verdelerkap en rotor
Bobine-module
ECU-stekker
KVS temp sensor
LMM
Massa = gecontroleerd.Verder weet ik het even niet meer.
zo´n beetje elke stekker dus.. hmja om de bekabeling verder uit te sluiten zou ik de motorboom vervangen voor een andere.. maar das natuurlijk ook niet 1 2 3 gedaan. Ik ben uiteraard geen xe expert maartoch :P
10 januari 2010 om 21:26 #17403539in minder dan een uur al is gepresteerd. valt wel mee hoor :P
10 januari 2010 om 21:28 #17403540hij vind het gewoon te koud:jerry
zijn wel kut problemensucces:cool:
10 januari 2010 om 21:30 #17403541Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel
Hij start nog steeds niet.
Morgen ga ik de distributie timing controleren.
10 januari 2010 om 22:04 #17403542origineel gepost door freek corsa
Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angelHij start nog steeds niet.
Morgen ga ik de distributie timing controleren.
Hopen maar dat het daar aan ligt en dat er verder geen motorschade is. Dan is het natuurlijk nog wel de vraag hoe het komt dat ie een tandje is versprongen..
10 januari 2010 om 22:15 #17403543AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ajj, das niej fijn jongen!
Toch blij dat je geen schade hebt gereden.Hopen dat hij snel weer pruttelt. Zo komt er van je voorbereiding op je toets natuurlijk niets terecht:P
Suc6!
11 januari 2010 om 11:11 #17403544De distributie staat op tijd, hij heeft compressie, er is 4 keer vonk en hij krijgt benzine.
Starten doet hij, maar aanslaan niet, maar tijdens het starten stopt hij ineens door een terugslag ( te vroeg ontsteken )
Dus nu is mijn vraag, wat bepaald het tijdstip van ontsteken ?
Wat is al geprobeerd heb:
– Andere hall-gever
– Rotor en verdeler gechecked
– Andere bobine met module
– Andere ECU
– Andere temperatuur sencor
– enz enz enz.Ik weet het niet meer :wtf
11 januari 2010 om 11:13 #17403545heeft zon blok een odp sensor? op de poelie?
Heb het laatst ook gehad…wasde sensor ontzet…enstond ie te ver van zn tandwiel11 januari 2010 om 11:53 #17403546die zit hier niet op, die jij bedoeld is de externe sensor, die zit achterop het blok, met een tandwiel extern.
De c20xe heeft intern op de voorkant een bdp sensor zitten, op de krukas binnenin het blok zit een tandwiel en daar haalt hij zn signaal vandaan.
Verder heb je bovenin de ontstekingsklok de hall gever zitten, mijn vermoeden gaat echt hier naar uit. . .
Je mag die van mij wel even lenen,evt iets anders ook wel. (behalve de grote hamer king: ?11 januari 2010 om 11:55 #17403547BDP sensor bepaald ook tijdstip van ontsteken.
Zit de stappenmotor niet helemaal vast??
Zit je luchtfilter niet vol??
Probeer m eens te starten zonder luchfilter. .11 januari 2010 om 12:06 #17403548Starten zonder luchtfilter heb ik gedaan.
Starten met vol gas heb ik gedaan, ook met klein beetje gas.
Het is in mijn ogen echt het ontsteking tijdstip, ik kan alleen niet bedenken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
@ Folkert, mag ik jou inhuren om het probleem te vinden :P
Ik ga nu eerst een kennis uitgraven, die staat vast in het dorp :cool:
11 januari 2010 om 13:53 #17403549:swear waarom kanje het niet vinden freek, ik vind het echt vreemd man:hmmz jij bent toch zown groot corsa expert:jerry en nog kan je het niet vinden, das echt kut, denkje veel te weten, kunje het niet vinden:mad:
11 januari 2010 om 16:22 #17403550misschien zijn het de injectoren die vervuild zijn, dat ze daardoor een straaltje spuiten i.p.v. nevel.
Ik weet het nog niet :cry
11 januari 2010 om 16:32 #17403551heb je de bdp sensor al gewisseld?
als ik het door lees kan het haast niet anders dan dat hij op
het verkeerde moment vonkt
succes !!grtz frans
11 januari 2010 om 16:35 #17403552Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.
Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.
Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.
11 januari 2010 om 16:39 #17403553Met een defecte lambda moet ie toch wel lopen willen
11 januari 2010 om 16:40 #17403554lambda is voor mengsel en niet voor ontstekking toch?!
we lezen het resultaat hier wel
succes11 januari 2010 om 17:28 #17403555origineel gepost door freek corsa
Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.
Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.
Ik geloof hier ook niet.
lambda gaat pas regelen als ie warm is en is dus onmogelijk de oorzaak, volgens mij.domme opmerking gezien, maar het is toch vreemd dat ‘t probleem ontstaan na een aanrijding.
zou het kunnen dat je distrubie misschien een paar tanden versprongen is door de klap.
Ik zeg oook maar wat hoor.iig succes!
11 januari 2010 om 17:47 #17403556De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.
11 januari 2010 om 17:55 #17403557lambda afkoppelen..
loopt ie wel om..
springt ie in noodloop..wat is je brandstofdruk??
En vervang gewoon ff die bdp sensor..
en trek ff die klopsensor eraf..gewoon voor de test…
11 januari 2010 om 18:15 #17403558origineel gepost door Corsa16V
De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.Ja ik zei het al tegen Freek, maar volgens de specialisten hierzo kan het niet……
11 januari 2010 om 18:36 #17403559origineel gepost door Corsa16V
De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.Dat is logisch, want als je remmenreiniger bij in gaat spuiten krijg je ineens heel rijk mengsel dus 1V. normaal zou een defecte sonde 0,4 a 0,5 V aan moeten geven.
Maar als jullie ervaring hebben dat dit de oorzaak zou kunnen zijn is het zeker het proberen waard.Laat ik ‘t dan zo zeggen: IK verwacht niet dat de sonde het probleem is. :D
Maar het is electronica en hier kunnen onlogische dingen in gebeuren. Laat het ons weten Freek als je het gevonden hebt.:vertag
11 januari 2010 om 18:47 #17403560voor als nog is die heel erg druk anders had die wel gepost hier :o
11 januari 2010 om 19:34 #17403561idd
11 januari 2010 om 19:35 #17403562en op msn is die ook niet ik blijf het maar vreemd heel erg vreemd vinden:cry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.