Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Freek Corsa Zwarte A1 C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 03:59 #17403513
Ook betere grip:P
10 januari 2010 om 05:34 #17403514De corsa doet het niet meer.
Na net 1,5 uur bezig geweest te zijn om de auto’s los te krijgen uit de sneeuw, hield hij ermee op, op de terug weg.
De voorkant is ook kapot, ik ben met 60 km/h een 60cm hoge sneeuw duin in gereden :cry
Eerst slapen, ik ben net naar huis gesleept door jan ( bedankt daarvoor :thumbup ).
Ik kan mezelf wel wat aan doen, ik baal echt dat ik m’n corsa dit heb aangedaan. ( foto’s volgen nog )
:cry:cry:cry:cry:cry
10 januari 2010 om 08:25 #17403515is je corsa stuk klote man
10 januari 2010 om 09:33 #17403516OEi oei oei freek! klinkt niet al te best
ik heb nou storingsdienst voor gladheidsbestrijding dus vlieg van hot nar her, en overal duinen zelfs van meer dan 1meter hoog!
toeter er dan door met de transit…. maar heb ook wel ff op 2 wielen gereden :thumbdown:thumbdownhopen dat de schade mee valt freekie
10 januari 2010 om 10:20 #17403517jeetje freek toch :o, ik stond gisteren flamme te knallen met de corsa omdat de electra nat geworden was:P, en toen ik thuis kwam knapte me achterruit spontaan :o
10 januari 2010 om 11:08 #17403518he freek, zonde man, ik hoop dat je het goede en makkelijk kan herstellen, we zien gauw de foto’s.
grt
10 januari 2010 om 11:15 #17403519Ik ben nu net wakker.
Even een broodje eten en dan ga ik kijken bij dag licht wat er allemaal stuk is.
10 januari 2010 om 11:16 #17403520hoop voor je dat het allemaal meevalt…
10 januari 2010 om 11:34 #17403521Hoi Freek,
Hoop voor je dat de schade meevalt.
Groeten,
Ronald
10 januari 2010 om 12:02 #17403522Freek toch
:wtf
10 januari 2010 om 12:59 #17403523Ik heb net gekeken, gelukkig valt de schade aan de voorkant erg mee. Door de enorme sneeuw bult voorop de auto vertekende het beeld, ik dacht dat de bumper kapot was en 10cm naar binnen stond.
Gelukkig dus weinig schade buiten om de auto, ik heb de kentekenplaat weer enig sinds recht gebogen.
Maar nu wil hij nog steeds niet starten. Ik heb de verdelerkap gecontroleerd, die was droog en schoon.
Ik heb de benzine toevoer gecontroleerd, die werkt. De BDP sencor en brandstofrelai werken ook.Maar hij start nog niet, dus ik ga nu weer verder zoeken.
( sorry voor mijn melding dat de voorkant kapot is, gelukkig valt dit reuze mee )
10 januari 2010 om 13:28 #17403524liever dat je meldt dat je achteraf geen schade hebt, dan dat ju nu verteld dat je balken kromzijn tot aan je schutbord!
:jerry
10 januari 2010 om 13:36 #17403525origineel gepost door freek corsa
Ik heb net gekeken, gelukkig valt de schade aan de voorkant erg mee. Door de enorme sneeuw bult voorop de auto vertekende het beeld, ik dacht dat de bumper kapot was en 10cm naar binnen stond.Gelukkig dus weinig schade buiten om de auto, ik heb de kentekenplaat weer enig sinds recht gebogen.
Maar nu wil hij nog steeds niet starten. Ik heb de verdelerkap gecontroleerd, die was droog en schoon.
Ik heb de benzine toevoer gecontroleerd, die werkt. De BDP sencor en brandstofrelai werken ook.Maar hij start nog niet, dus ik ga nu weer verder zoeken.
( sorry voor mijn melding dat de voorkant kapot is, gelukkig valt dit reuze mee )
ik stond gisteren vlammen te schieten freek met de corsa door dat de elctra nat geworden was :P
10 januari 2010 om 17:03 #17403526weet je al waarom ie t niet doet schatje ??
10 januari 2010 om 18:23 #17403527:cry
Hij start nog niet, ik snap er niets meer van.
Hij heeft vonk, hij heeft benzine, er is compressie.
Bij het starten slaat hij niet aan, bij het stoppen met starten geeft hij 1 knal uit de uitlaat.
Starten met quick start in de inlaat reageerd hij niet op, dus ik denk geen vonk, maar die heeft hij wel :(
10 januari 2010 om 18:32 #17403528origineel gepost door freek corsa
:cryHij start nog niet, ik snap er niets meer van.
Hij heeft vonk, hij heeft benzine, er is compressie.
Bij het starten slaat hij niet aan, bij het stoppen met starten geeft hij 1 knal uit de uitlaat.
Starten met quick start in de inlaat reageerd hij niet op, dus ik denk geen vonk, maar die heeft hij wel :(
Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )
Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !
10 januari 2010 om 18:33 #17403529
10 januari 2010 om 18:37 #17403530omfg :wtf
betreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk….
pak voor de gein eens een andere bdp sensor…en andere bobine10 januari 2010 om 18:41 #17403531origineel gepost door GlennGSI
Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !
Ik trek 3cm vonk met de bobine kabel, de vonk op de bougies is blauw/paars, dat lijkt mij toch goed.
Foutcode 31 en 93 krijg ik, 31 is geen toerental signaal, dat klopt want de motor staat uit. 93 is hall-gever, heb ik nu een andere op gezet, dat heeft ook niet gewerkt, want hij start nog niet.
Ik denk dat hij te vroeg vonkt, wat kan daar de oorzaak van zijn ?
Bedankt voor het mee leven en mee denken :thumbup
10 januari 2010 om 18:43 #17403532origineel gepost door corsaboy
omfg :wtfbetreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk….
pak voor de gein eens een andere bdp sensor…en andere bobineEen andere bobine heb ik al geprobeerd, gaf geen voldoening.
Een ander BDP is een lastige klus, dan moet de motor steun ook los bij mij. Ik heb wel een brandstofrelai die klikt en ook vonk in de juiste volgorde, dus ik hoop dat de BDP het niet is.
Als het wel de BDP sensor is dan zou hij toch niet vonken ? en het brandstofrelai niet bekrachtigen ?
10 januari 2010 om 18:45 #17403533niet toevallig een benzineslang die dicht geklapt is onder de auto oid?
dat ie te weinig brandstof krijgt?gelukkig dat de ‘schade’ meevalt:thumbup
10 januari 2010 om 18:50 #17403534Ik heb het ventiel op de brandstof rail ingedrukt na het starten en daar kwam de benzine uit spuiten.
Na een tijd starten zijn de bougies ook nat.
Starten met quick-start lukte ook niet.
Dus ik denk dat het iets met de vonk timing te maken heeft.
10 januari 2010 om 18:51 #17403535Originally posted by sw16v
niet toevallig een benzineslang die dicht geklapt is onder de auto oid?
dat ie te weinig brandstof krijgt?gelukkig dat de ‘schade’ meevalt:thumbup
dat zou ook nog heel goed kunnen
ff 10liter kan pakken en een pomp inhangen
hahah10 januari 2010 om 18:51 #17403536En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..
die renault geeft alleen ook nooit een foutcode op zo´n moment
10 januari 2010 om 18:55 #17403537origineel gepost door GlennGSI
En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:
Hall-gever
BDP
Verdelerkap en rotor
Bobine-module
ECU-stekker
KVS temp sensor
LMM
Massa = gecontroleerd.Verder weet ik het even niet meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.