Frank Janssen LEH ombouw

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Frank Janssen LEH ombouw

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17717833
    bd.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2009

      origineel gepost door Baas J.

      origineel gepost door royv10
      je leest t niet helemaal goed baasJ maar ik leg t nog ff beter uit…

      is voor blok uitbouw (eitje, 2 uur werk)
      blok inbouw (1,5 dag)
      distributie vervangen (0,5 uur, doen als blok eruit is)
      inlaat nokkenas erin plaatsen (eitje als distri toch los is)
      software (had ie toch al en heeft aankoop er allang uit) en ook garantie nog voor 2 jaar (denk dat t toch wel vastligt op wat precies. want alles kan kapot..)

      en t blok hangt er niet zomaar in er zijn wel wat kleine aanpassingen die moeten gedaan worden voor alles goed zit (LER of LEL aandrijfas plaatsen want z20leh past niet in je naaf) + andere baksteun.

      dus zowiezo 2 jaar zorgeloos rijden op zijn kosten als iets stuk gaat of er gebeurd wat met de software

      nu heb ik t bij een vriend gedaan en moest ik m laten chippen bij eds en kwam ik op 1600euro uit zonder garantie
      dus ja 400 voor 2jaar garantie valt ook wel mee dan ;)

      als het allemaal zo makkelijk is, waarom had je bij je eigen ombouw dan zoveel problemen :hmmz

      #17717834
      gsi-maffia
        Lid sinds:
        15 December 2006

        Ja idd en 30 topics met vragen??

        #17717835
        giuliettaevo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2006

          Maar die Frank geeft 2 jaar garantie op het blok terwijl royv10 zelf het blok geleverd heeft? Daar begint toch niemand aan? :hmmz

          Ben het grotendeels wel eens met BaasJ, qua uren e.d. lijkt het zwaar betaald maar de garantie e.d. is ook wat waard. Verder gaat er natuurlijk erg veel tijd zitten in alles netjes maken. Zolang de inbouwer maar duidelijke afspraken maakt ( en nakomt) ligt het aan de koper wat het gaat kosten lijkt mij…

          Je kunt een motor er zo inhangen en aansluiten binnen twee dagen maar je kunt er ook twee weken over doen zoidat het netter is als dat het uit d efabriek kwam.:)

          #17717836
          royv10
            Lid sinds:
            14 April 2009

            fout! ik heb het blok bij hem gekocht

            en zelf met vriend die monteur is in laten bouwen om er zelf ook bij te zijn en er van te leren voor meer projecten.

            daarom heb ik niet voor de inbouw optie bij frank janssen gekozen.

            #17717837
            royv10
              Lid sinds:
              14 April 2009

              herhaling van me eerste post

              ik heb eerst een f23 bak bij hem gekocht en even later had hij een z20leh blok in de aanbieding die heb ik er nu inzitten
              de kwaliteit is perfect en de prijs die ik ervoor betaalde was ook goed

              #17717838
              patman
                Lid sinds:
                21 October 2004

                Jezus man baas j jij merkte nog niet eens dat je bougie’s kapot waren, dan moet je vmax al bellen.
                En dan lig je hier wat de ruige man uit te hangen dat het allemaal zo gemakkelijk is.
                Ik heb het ook zelf gedaan met heel erg veel hulp van een vriend en er kwam toch heel wat bij kijken.
                Frank Janssen is iemand die kwaliteit levert en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje tegenover.

                #17717839
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  origineel gepost door bd.

                  origineel gepost door Baas J.

                  origineel gepost door royv10
                  je leest t niet helemaal goed baasJ maar ik leg t nog ff beter uit…

                  is voor blok uitbouw (eitje, 2 uur werk)
                  blok inbouw (1,5 dag)
                  distributie vervangen (0,5 uur, doen als blok eruit is)
                  inlaat nokkenas erin plaatsen (eitje als distri toch los is)
                  software (had ie toch al en heeft aankoop er allang uit) en ook garantie nog voor 2 jaar (denk dat t toch wel vastligt op wat precies. want alles kan kapot..)

                  en t blok hangt er niet zomaar in er zijn wel wat kleine aanpassingen die moeten gedaan worden voor alles goed zit (LER of LEL aandrijfas plaatsen want z20leh past niet in je naaf) + andere baksteun.

                  dus zowiezo 2 jaar zorgeloos rijden op zijn kosten als iets stuk gaat of er gebeurd wat met de software

                  nu heb ik t bij een vriend gedaan en moest ik m laten chippen bij eds en kwam ik op 1600euro uit zonder garantie
                  dus ja 400 voor 2jaar garantie valt ook wel mee dan ;)

                  als het allemaal zo makkelijk is, waarom had je bij je eigen ombouw dan zoveel problemen :hmmz

                  Enige echte probleem was de engelse kabelboom. Met een “normale” boom had alles het gedaan na 4 dagen.
                  Dus dat is een leerpunt, nooit proberen Engelse boom in NL auto te bouwen.

                  #17717840
                  Baas J.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2008

                    Waar staat het dat alles mee zit bij mij…? Het zit juist meestal tegen, maar ben niet voor 1 gat te vangen. Zoals afgebroken tapeind in cilinderkop met z20leh lader montage… tja shit happens, maar ik los t wel zelf op ;)

                    #17717841
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      origineel gepost door patman
                      Jezus man baas j jij merkte nog niet eens dat je bougie’s kapot waren, dan moet je vmax al bellen.
                      En dan lig je hier wat de ruige man uit te hangen dat het allemaal zo gemakkelijk is.
                      Ik heb het ook zelf gedaan met heel erg veel hulp van een vriend en er kwam toch heel wat bij kijken.
                      Frank Janssen is iemand die kwaliteit levert en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje tegenover.

                      Ook ik moet leren he ;) Ik hang niet de ruige man uit… maar een blok swap is echt niet zo moeilijk als dat mensen willen dat het is!

                      Stel;
                      Als jij naar zo iemand gaat die een blok inbouwt en je vraag wat t kost… dan gaat die beste meneer eens aan zn sik draaien, denkbeeldige rekensommetjes in zn hoofd doen en dan komtie met een bedrag. Dat jij waarschijnlijk accepteert, want
                      A: Je kan het zelf niet, daarom ben je bij hem en dat weet ie
                      B: Je hebt weinig vergelijkingsmateriaal, dus t zal wel
                      C: Je wil nou eindelijk actie, je wil rijden!

                      Dit is geen persoonlijk aanval op iemand, ook niet op degene in t topic. Wat ik wil zeggen is dat er veel mensen rucksichtlos een forse klap geld uitgeven zonder echt te beseffen wat het werk nou eigenlijk inhoud. Prijs tov wat je krijgt, daar is de verhouding denk ik soms zoek. Dat is t enige punt dat ik wilde maken.

                      #17717842
                      pastry
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 July 2004

                        luister voor kwaliteit moet betaald worden, jij gaat toch ook naar Vmax ipv zelf aan de slag te gaan met software? Als het allemaal “zo makkelijk”is moet je dat ook zelf aanpakken.
                        Ik vind je een toffe kerel, maar wat je nu allemaal post ik beetje raar.

                        #17717843
                        KreidlerTheo
                          Lid sinds:
                          16 September 2006

                          als jij je auto naar de garage zou bregen en als hun er 3 dagen mee bezig zijn.
                          8 uur per dag.. en dan een uurtarief van 65 euro.. dan loopt het al snel op.
                          en dan komen er nog onderdelen bij kijken,kleinmateriaal.. en ga zo maar verder.

                          2000 euro voor een motor ombouw is helemaal geen rare prijs.
                          zeker niet als je daar ook nog 2 jaar garantie op heb, en voor die 2000 euro word gezorgt dat je een goed rijdende auto heb.
                          als je zelf een ombouw gaat doen dan kunnen er ook nog div. problemen naar voren komen die hoge koste met zich mee brengen..

                          de gene die de motor inbouwd verdient niet zo maar die 2000 euro, er moet ook gereedschap zijn, het pant moet betaalt worden.. ga zo maar door dat kost gewoon geld.

                          #17717844
                          RonaldH
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ik neem ook aan dat die frank niet buiten op straat gaat liggen.

                            als hij dat wel zou doen heeft hij weinig klanten.

                            sleutelruimte,prof. gereedschap enz moeten ook betaald worden.

                            #17717845
                            pastry
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 July 2004

                              hehe nee als je bij frank komt is alles netjes georderd. De turbo blokken staan netjes aan de kant.

                              #17717846
                              patman
                                Lid sinds:
                                21 October 2004

                                Motorblokken uitbouwen en koppelingen en turbo’s en derdelijke vervangen is niet zozeer het moeilijke.
                                Toen wij de blok hadden uitgebouwd en erna met veel nieuwe onderdelen weer terug hadden ingebouwd, schakelde mijn auto tijdens het rijden automatich de tc en esp uit… nou toen stond ik ook ff raar te kijken.
                                uiteidelijk bleek het de stuurpositie sensor te zijn.
                                Wat ik hiermee wil zeggen en gsi-maffia verwoorde dat laatst perfect: ‘je hebt echte monteurs en je hebt mensen die onderdelen kunnen vervangen’
                                Ik ben zelf scooter monteur waar ik behoorlijk ervaren in ben, maar kwa auto’s moet ik toch nog veel leren.

                                En tuurlijk, als je het allemaal zelf kunt doen, dan moet je dat zeker doen, bespaart je een hoop geld.
                                Maar als je het moet uitbesteden dan kan ik zaken als frank janssen zeker aanraden.
                                Maarjah, die zaken moeten ook hun kosten betalen en dat zijn er heel wat.
                                Plus leveren ze goed werk af met garantie en dan is het niet gek dat je meer moet betalen.

                                #17717847
                                royv10
                                  Lid sinds:
                                  14 April 2009

                                  juist dat vergeten mensen die veel zelf kunnen…

                                  sommige zijn ook al blij als t er allemaal ingepropt zit en andere willen het ook gewoon netjes en perfect hebben en dat kost gewoon meer tijd dan anderhalve dag.

                                  frank is echt geen onredelijke man met prijzen en doet met liefde zijn werk.
                                  toen ik het blok ging ophalen hebben we nog dik 2 uur gepraat en toen moest ik er een eind aan maken omdat we nog een lange weg terug moesten anders zat ik er 4uur later nog haha.

                                  hij vertelde me alles wat ik moest weten en wat ik moest nakijken voor t blok erin ging want het had bijna een jaar stil gestaan en dat door genomen te hebben vertelde hij nog over de tientallen jaren dat hij al opel swapte en tunede en zelfs blokken tot het uiterste liet gaan om te weten wat ze konden hebben en wanneer ze het gingen begeven
                                  deze man heeft heeft zoveel kennis daar kunnen er weinig tegen op hier in nederland

                                  maja het ging hier om een vervanging van een let turbo naar een leh turbo en daar zit je bij frank gewoon goed.

                                  #17717848
                                  tijgetje57
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2004

                                    Als je zijn gallery ziet op het net zegt dat genoeg denk.

                                    Ook al zijn antwoorden die je krijgt zijn altijd netjes en goed beargumenteerd.

                                    #17717849
                                    xander n
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      ik heb een sper in mijn f28 laten inbouwen met de benodigde tandwielen om hem in een kadett gsi met een vectra digidash te bouwen en heeft puik werk afgeleverd.de bak heeft hij ook in kleur gespoten wat haast geen ander kan en altijd goed advies en koffie gehad.

                                      het enigste nadeel van frank is dat je er niet snel wegkomt want je kan heel lang met hem babbelen over auto’s.

                                      en over duur zijn vind ik wel meevallen.hij moet ook btw afdragen en dat vergeten er een hoop.

                                      doet hem maar de groeten en zal hem binnenkort wel een keer zienvoor blok inbouw.

                                      #17717850
                                      kadett4x4
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 July 2004

                                        even door gelezen, maar waar zit frank janssen, linkje van hem misschien?.
                                        klinkt goed wat hij zo doet, en de kosten vallen wel mee, dacht ik zo.
                                        vraag anders een wat een motor ombouw bij dhz twente kost.
                                        ben er zelf ooit voor geweest, en schrok toch een beetje.
                                        mijn eerste echte ombouw, was mijn kadett naar 4×4 ombouwen.
                                        wel samen met wat maatjes gedaan, en heeeeel veeeel geleerd.
                                        begon toen ook meteen met een c20xe uit te rusten met webers, andere nokkenassen, bewerkte kop, licht vliegwiel en noem maar op.
                                        twee motors later, geleerd dat je dat voor het eerst niet alleen moet doen:D:D:D:D:D.
                                        was een dure les, en heb veel geleerd.
                                        laat het iemand doen, die weet wat hij doet.

                                        groeten.

                                        #17717851
                                        mayhem
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2006

                                          vlakbij gouda dacht ik

                                          #17717852
                                          bd.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 July 2009
                                            #17717853
                                            gsi-maffia
                                              Lid sinds:
                                              15 December 2006

                                              ligt gouda dan in belgie??

                                              #17717854
                                              Alert38
                                                Lid sinds:
                                                1 November 2006

                                                Frank Janssen zit in Dilsen-Stokkem (Belgie)..
                                                Heb er goeie ervaringen mee..
                                                :thumbup van een kerel..

                                                #17717855
                                                pastry
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 July 2004

                                                  nee Frank zit in Dilsem-Stockem in België. Net over grens bij Urmond. @Xander.. die koffie idd, gezellig aan de tafel in de keuken :D

                                                  #17717856
                                                  royv10
                                                    Lid sinds:
                                                    14 April 2009

                                                    haha die keuken… het was buiten 35graden toen ik er was en ze keuken was t denk 15graden door de airco ik had dr bijna niet meer weggegaan

                                                    #17717857
                                                    royv10
                                                      Lid sinds:
                                                      14 April 2009

                                                      maarruh dat huisje is ook wel leuk…

                                                      zo een garage heb ik ook in me dromen haha :wors

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 64)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.