Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › FPR doet gek, graag hulp! :)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2011 om 10:07 #17236189
Een vriend van mij en ik zijn gister avond met mijn Astra bezig geweest. We hebben getracht een after market FPR te monteren, ter vervanging van de OEM FPR. Dat is ansich best goed gelukt, zelfs zo goed dat de auto loopt, maar de meter op de FPR geeft geen druk weer.
De auto loopt verder goed, maar er zijn een paar dingetjes vreemd:
1. De benzinepomp zoemt veel minder hard en lijkt veel minder toeren te maken
2. Bij het loshalen van de nieuwe FPR spoot er geen benzine uit de leidingen, terwijl de OEM FPR dat wel deed ivm de druk in het systeem.
3. De meter op de FPR geeft wel iets weer als we hem aansluiten op de compressor. Die is dus niet stuk.
4. De auto loopt beter stationair met de nieuwe FPR.
5. De auto slaat af met de OEM FPR.
6. Als je de stelbout helemaal open of dicht draait verandert er niets in het lopen van de auto. Ook slaat ie niet af als de FPR een tijdje “dicht” staat. Dit kan betekenen dat de FPR niet helemaal dicht gezet kan worden, of dat het ding gewoon niks doet.
7. De auto heeft geen AFR, dus we kunnen niet zien wat dat doet.Iemand enig idee wat we nu kunnen doen?
Het gaat om deze FPR http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=15974291
Zou heel erg geholpen zijn als iemand een oplossing zou kunnen hebben / er misschien eens met mij naar zou willen kijken als je in de buurt woont….
Mvg,
Vincent8 juni 2011 om 18:53 #17863314Dan is het wel handig als we weten waar je ongeveer woont…..
Regelaar ziet er leuk uit, alleen ligt het bereik van de regelaar wel goed binnen het benodigde bereik/ Druk verhogen leidt volgens mij niet echt ergens toe omdat de timing voor het openen van de injectoren er dan weer op wordt aangepast. Hangt natuurlijk ook van verdere tuning af van het blok.
8 juni 2011 om 20:31 #17863315Hehe, ik dat dat in mijn profiel stond…. maar ik woon in Oss (bij ‘s-Hertogenbosch).
Het is ook niet om er mee te gaan tunen op dit moment. Maar wil wil graag dingen zelf in de hand hebben en zijn er nog wat andere redenen.
Maar waar het op neer komt, in eerste instantie wil ik hem gewoon op de 2,5 bar laten draaien, die de OEM regelaar ook geeft.8 juni 2011 om 21:16 #17863316Wat zegt de verkoper van die regelaar er van eigenlijk? Mag toch wel enige service verwachten, en dat hij ook de druk goed aangeeft en dat het ook echt regelt en zo…??
Ik heb zelf vaak liever dingen niet regelbaar, want het is vaak net zo makkelijk ontregeld ook. Net als rem druk begrenzers, die bestaan ook regelbaar, en dan ook nog zonder een metertje er op…. Die vaste regelaars zouden bij een standaard blok en auto gewoon goed moeten werken….
9 juni 2011 om 05:14 #17863317ik heb meerdere van die dingen gehad.
eigenlijk nooit echt problemen gehad.Maar je moet op die meter echt 2.5 bar zien.
Als dat er niet opstaat dan doet ie nix.Als je gas geeft moet die zelfs iets hoger uitkomen.
9 juni 2011 om 09:51 #17863318Ik ga er vanavond nog is mee aan de slag. En anders even bellen met de verkopende partij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.