Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › foutmelding p0505 x18xe1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2015 om 18:55 #17269905
Goede avond.
Ik heb sinds een maand een astra station x18xe1.
vanaf de eerste dag bonkte hij met constand gas. Dus bijvoorbeeld op de 80, of 120.
Dit is echt bonken. niet sputteren of iets anders.Vorige week uit laten lezen en kwam de melding p0505: stationair-luchtregeling spanning hoog uit als de motor liep.
Bij gewoon contact aan, kwam deze melding niet op. Met starten ook niet. Puur bij het indrukken van het gas.Gasklep gecontroleerd, is netjes schoon.
Inlaatspruitstuk vanaf de luchtmassa meter tot aan de gasklep gecontroleerd.
Smoke systeem op inlaatspruitstuk gehad(plastic gedeelte) om die te controleren, en op een lekke voetpakking. Was netjes in orde.Melding eruit gehaald, en gecontroleerd. Maar melding komt steeds terug.
Spanning hoog, is dat een elektrische spanning hoog? is het een elektrische storing?
Ik heb verder van alles zitten lezen, en met me maatje(automonteur) van alles bedacht. Maar een losse stappenmotor zit er volgens ons niet op.
Is het wijs om mijn gasklep geheel tevervangen?(incl stappenmotor is die dan?)auto heeft 230 gelopen, en rijd 1 op 12 verder.
Motor management lampje brand trouwens niet als je auto op contact zet of start.
Wellicht hebben ze deze verwijderd denken we.( :thumbdown )Iemand tips?
Fotos van me gasklep
Nou was die conector wel een beetje scheef gemonteerd vorige week. Dus die hebben we toen goed gemonteerd, maar probleem is dus niet verholpen.
Vandaag weer gekeken, maar zonder resultaat.6 januari 2015 om 18:59 #18267960ECU stuk.
Gaan bij bosjes met de X18XE1
6 januari 2015 om 19:11 #18267961electronic control unit.
Andere naam is computer motormanagement? of boordcomputer?
Ik zoek dus een tweede hands via onderdelen lijn oid. Maar ecu kent die niet.
Thanks
6 januari 2015 om 19:19 #18267962Idd motormanagement computer, je kan eens een andere gasklep proberen vanwaar je weet dat ie goed is.
Maar 9 van de 10 keer is de ECU stuk, stuur ”ZakhooiTM” eens een berichtje die is goed met ECU’s die kan je vast helpen.
2 februari 2015 om 17:41 #18267963Iemand nog een ecu?
Sinds vorige week is die namelijk er helemaal mee gestopt.
Ik reed op de afrit, en hij viel gewoon uit. Auto weer in een lagere versnelling en aan proberen te lopen maar nee hoor.
Aan de kant gezet en me vader me naar de garage gesleept.Die heeft gekeken, en zegt voor 90% zeker te zijn dat het mijn ecu is.
Kosten 650 euro.zakhooi benaderd, en er zaterdag geweest, maar die heeft niet een juiste ecu op dit moment.
Iemand een ecu? of een ecu set te leen? om te kijken of daadwerkelijk dat mijn probleem is.Bijvoorbaad dank.
2 februari 2015 om 17:44 #18267964Ebay een optie??
Heb hetzelfde aan de hand gehad maar dan met een Z22SE, voor €40,- een ECU uit Engeland overlaten komen en deze ook bij ZakhooiTM laten programmeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.