Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › foutmelding p0500 snelheidsensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2012 om 10:00 #17249394
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn vrouw dat haar corsa B gsi een geel lampje op het dashboard vertoont. Na uitlezen blijkt het de foutmelding p0500 te zijn een niet correct snelheids signaal. De corsa is van 1996 en heeft een mechanische teller (20km/uur).
De teller zelf geeft netjes de snelheid aan en lijkt ook niet onbehoorlijk te slingeren. Wel is nog geen 200 km geleden de koppeling vervangen en is kabel los geweest (grijze kabel uit zwarte kabel geklikt).Nu weet ik nog een diesel corsa staan die volgens mij ook een mechanische teller heeft. Kan ik spullen daar van overzetten op mijn corsa.
Ik heb alleen geen idee waar ik nu moet zoeken. er zijn volgens mij 3 dingen.
– puls gever achter op de teller unit
– kabel van de teller unit naar bak
– tandwiel in de bakKan ik alle drie van de diesel gebruiken en zijn deze enigsinds normaal te demonteren zonder complete bakken te demonteren?
1 augustus 2012 om 20:00 #18034597Dieselteller: Toerenteller werkt anders..
Let bij tellerwissel ook op W getal in de teller (op tellerblad)
Probleemveroorzaker:
Mechanische teller:
Snelheids meter werkt wel:
– Pulsegever in de teller zelf kapot
snelheidsmeter werkt niet:
– tellerkabel kapot
– Tandwieltje op de bak kapot..Willem
14 augustus 2012 om 12:03 #18034598Wim bedankt voor je antwoord weer en sorry voor de late reply. De diesel teller was inderdaad anders.
Omdat de snelheidsmeter prima werkt vermoed ik dat de pulsgever in de teller het probleem is. Is dit een los te wisselen unit of moet er dan een andere teller in?
14 augustus 2012 om 16:33 #18034599Klopt, Pulsegever in de teller is het probleem, of ie los te wisselen is, weet ik niet, heb zo’n teller nog niet uit elkaar gehad.
Willem
15 augustus 2012 om 06:22 #18034600Willem, als eerste excuses dat ik je gewoon wim heb genoemd
Ik heb de tellerunit even uit elkaar gehaald en het loont niet om de pulsgever los te gaan lopen halen. Beter gewoon een andere unit erin plaatsen. Ik zou nog wel even scoopbeeld kunnen maken van de teller. het zijn maar 3 draden die naar de teller gaan. Ik moet nog in het schema kijken maar ik vermoed 12v, massa en puls.
18 augustus 2012 om 22:41 #18034601Je mag gewoon Wim zeggen hoor, dat doen de meeste… had ik maar Willem in mijn Forumnaam moeten zetten.. haha :jerry
maargoed, meestal ligt daar wel de oorzaak inderdaad… geen of te zwakke puls..
Willem
29 augustus 2012 om 08:35 #18034602probleem toch nog opgelost met iets simpels. Het dagteller reset knopje zat niet helemaal jofel waardoor die waarschijnlijk af en toe de tandwieltjes blokkeerde en dat stoorde op de puls gever. Na het terug zetten van het knopje geen problemen meer ondervonden.
29 augustus 2012 om 20:54 #18034603mooi opgelost, kan soms zo simpel zijn..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.