Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Foute Astra geleverd.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2016 om 19:50 #17276665
Beste,
Na lang wachten kreeg ik deze ochtend de mail dat mijn auto geactiveerd was. Mijn Opel Asta met Onstar was eindelijk klaar na dik 4 maanden wachten. Wat blijkt hebben ze geen Navi900 ingebouwd, alleen de standaard 4.0 intellilink, ze waren het domweg vergeten. Ik kon het doen met de opmerking “niets meer aan te veranderen” en “je kunt toch ook met je telefoon navigeren via de intellilink 4.0”. Als dat mijn wens was geweest had ik hem wel in januari met alleen Intellilink 4.0 besteld… Je kunt je indenken dat ik baalde als een stekker.
Volgens de dealer is het absoluut niet mogelijk om de Navi900 achteraf in te bouwen, ander dashboard etc. Kan iemand van jullie dit bevestigen of ontkennen ? Op de plaatjes lijkt het hetzelfde dash, alleen een 8 ipv 7″ scherm met andere randen, maar misschien kan iemand hier mij daar meer over vertellen.
Indien het niet mogelijk is om de Navi900 achteraf in te bouwen moet ik wachten tot november, want ik wil de auto zoals ik hem besteld heb.
18 mei 2016 om 19:54 #18319087Andere dealer zoeken of gewoon de auto weigeren en nieuwe bestellen.
18 mei 2016 om 20:06 #18319088Zal de hulp in roepen van de importeur.
Laat hun eerst maar uitzoeken.De auto hoef je niet af te nemen.
De auto voldoet namelijk niet aan wat je besteld hebt.
Of er moet op het contract staan dat de Intellilink 4.0 besteld is.18 mei 2016 om 20:08 #18319089Beste Arjontje.
Nee in het contract stond gewoon de Navi900, heb het 6* nagekeken en ze hebben het bevestigd.
18 mei 2016 om 20:47 #18319090Weigeren dan. Auto is niet conform geleverd maw ze plegen contractbreuk om het met zware woorden te zeggen. Zolang je hem niet hebt aangenomen
Inbouwen kan volgens mij maar kost veel tijd + nog maar de vraag of de dealer het allemaal goed doet en niet half half (doet nu al moeilijk om iets sat zij verkeerd hebben gedaan)
19 mei 2016 om 12:07 #18319091Melden bij de dealer dat je de auto zo niet wenst te accepteren.
Melden bij je rechtsbijstand dat er een probleem is.
Praten met de dealer over een mogelijke oplossing (wachten op andere auto eventueel met vergoeding of achteraf inbouwen van bestelde).
En alles goed op papier zetten!!!20 mei 2016 om 12:24 #18319086Dat achteraf inbouwen is niet zo makkelijk als bij de Astra G & H.
Als ik het goed heb begrepen zit hier hetzelfde systeem in als in de Astra J.
Dit houdt in dat je naast het aan en afmelden ook nog een programmeercode moet gaan opvragen in Russelsheim die beperkt geldig is.
Op zich niet jou probleem maar er zijn maar een handjevol monteurs die daar goed mee overweg kunnen en snappen hoe het systeem werkt.
Daarnaast is het de vraag of je stekker en bekabeling ook zijn voorbereid.Ik zou er niet op zitten te wachten dat een dealer in mijn nieuwe auto even het halve dashboard uit elkaar gaat trekken.
Persoonlijk zou ik de auto ook weigeren of ze moeten met een heel goed financieel tegenvoorstel komen.
21 mei 2016 om 15:26 #18319092idd, dit niet accepteren, er is niet geleverd wat overeengekomen was dus hebben ze pech, dan hadden ze het maar goed moeten doen, de dealer weet dit donders goed en probeert zich nu al met het smoesje ‘je kunt toch ook met je telefoon navigeren via de intellilink 4.0’ onderuit te komen.
persoonlijk zou ik zeggen dat hij in zijn wagen kan stikken en naar een andere dealer stappen die wel de wagen wil leveren zoals jij hem wil hebben, immers heeft de huidige dealer al aangegeven dat er niks meer aan veranderd kan worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.