Foutcodes X20XEV

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcodes X20XEV

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Edwin1104

Heren heb gisteren even de op-com geprobeerd werkt perfect maar krijg veel foutcode’s. Airbags maar dan moet het airbag lampje toch ook branden neem ik aan als hier fouten in zit. En de andere zijn de kleppen die foutcodes aangeven, of komt dit door dat ik de auto niet stationair heb laten draaien alleen op contact gezet. Hoor het graag van jullie.

Totaal aantal foutcodes: 4

00044 – Signaal indicatielampje laag of onderbreking in circuit
      Aanwezig

00077 – Weerstand circuit ontstekings- mechanisme zij-airbag bestuur- derszijde hoog
      Niet aanwezig

00033 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme passagiersairbag hoog
      Niet aanwezig

00072 – Defect in sensorcircuit zij-airbag bestuurderszijde
      Niet aanwezig

en deze dus

Totaal aantal foutcodes: 5

P1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
      (02) – Niet aanwezig

P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
      (02) – Niet aanwezig

P0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
      (01) – Niet aanwezig

P0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
      (01) – Niet aanwezig

P0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
      (01) – Niet aanwezig

Erwin1987
      Deelnemer

lampje van airbag brand wel ff als je hem op contact zet evenals motorstoringslampje?

Erwin

Edwin1104

Yep alle 2 branden gewoon
          Auto rijd verder ook goed alleen houd die soms wat in maar dit probleem wordt veroorzaakt door mijn kapotte katalysator.

Dus als iemand nog een katalysator toevallig heeft liggen u2u dan voor een motor X20XEV handgeschakeld liefste incl flex en voorpijp.

Erwin1987
          Deelnemer

als je ze wist komen ze dan terug?

Erwin

Edwin1104

Nog niet geprobeerd maar zou ik eerst niet de stekkers onder de stoelen controleren of gewoon wissen en dan later nog eens kijken of de foutmelding terug komt.

Erwin1987
              Deelnemer

gewoon wissen en kijken of ze terug komen.
                ik heb de stekkers onder de stoel eraf gehaald en daarna gesoldeerd.

Erwin

Edwin1104

Ga dit vanmiddag dan maar even proberen. Maar ideaal zeg zo’n op-com.
                  Maar blijft het raar vinden als ik storing heb in de airbag dat mijn airbag lampje dan niet gaat branden,

@erwin

En de foutmeldingen van de injectorkleppen dan of komt dit door dat ik de auto op contact had staan en niet stationair had draaien.

Erwin1987
                  Deelnemer

dat weet ik niet zou kunnen.
                    maar ik kan met de opcom die ik heb ook de spanningen uitlezen in de injectoren etc.
                    dan kan je kijken of het klopt.

mijn airbag lampje ging branden ik wiste de storing en hij kwam meteen terug dus toen heb ik die stekkers gesoldeerd.

Erwin

Haasje17
                    Moderator

Als ik zo lees staat erachter niet aanwezig, dus dit is een waarschuwing, maar geen fout.

Edwin1104

[rquote=1846093&tid=140850&author=Haasje17]Als ik zo lees staat erachter niet aanwezig, dus dit is een waarschuwing, maar geen fout.[/rquote]

Nee zijn echt foutcodes die die aangeeft.
                        Dus ja raar verhaal zo,

Haasje17
                        Moderator

Dat niet aanwezig duit toch op apparaten die niet aanwezigzijn, zou het niet kunnen dat je perongelijk functies hebt aangezet met je op-com die er niet in zater zitten?

Edwin1104

[rquote=1846114&tid=140850&author=Haasje17]Dat niet aanwezig duit toch op apparaten die niet aanwezigzijn, zou het niet kunnen dat je perongelijk functies hebt aangezet met je op-com die er niet in zater zitten?[/rquote]

Nee dat is niet gebeurt, maar misschien iets aan de hand geweest bij de vorige eigenaar en dat die de gegevens niet heeft gewist.
                            En misschien ook wel niet goed aangesloten onder de stoel stekkerverbinding. Zal eens even nakijken vanmiddag of anders morgen.

Edwin1104

Wie maakt me los een heeft nog meer info voor mij.
                              Zal natuurlijk mooi zijn krijg je een ongeluk met deze auto werken de airbags niet.

afterburner27

[rquote=1846296&tid=140850&author=Edwin1104]Wie maakt me los een heeft nog meer info voor mij.
                                Zal natuurlijk mooi zijn krijg je een ongeluk met deze auto werken de airbags niet.[/rquote]

Dat zal nog wel mee vallen denk ik…
                                Als je echt een dikke storing hebt, geeft hij dat echt wel op je dashboard aan.. En dat lampje gaat ook echt niet meer uit dan…
                                En inderdaad, als er staat niet aanwezig, zal hij er inderdaad ook wel niet op aangesloten zijn. of hij staat gemeld als zijnde aanwezig, en er hangt niks aan…

Kan dus ook een Bug zijn in de opzom software.

bij het starten, klik eens niet op het model of jaar, maar laat hem eens zelf zoeken naar het model….!!

Edwin1104

Is goed bedankt voor de tip vriend.
                                  Trouwens zitten wel degelijk airbags in de stoelen dus dat vindt ik een vreemd verhaal.
                                  Zullen het morgen even gaan proberen dan,

Zelf zoeken naar type auto ja en dan wat is daar het verhaal achter

dappie
                                  Deelnemer

edwin,

toen ik mijn vorige auto (astra20l/16v-x20xev) kocht heb ik hem meteen uitgelezen
                                    en mijn airbag lampje brande niet, maar hij stond wel in het gehuigen, ik heb hem
                                    toen gewist en 3 dagen later nog eens uit gelezen en is toen niet meer terug
                                    gekomen, later bleek dat ze het stuur los hebben gehad en een stekkertje, als je dan
                                    het contact ff aan en weer uit zet dan staat hij in het gehuige.
                                    dus ff wissen en later nog eens kijken.

ik heb nog een cat liggen, hij is nog goed, maar hij komt onder me astra vandaan
                                    en weet niet of hij onder een vec past, je mag hem voor niets hebben,
                                    mocht je er wat aan hebben dan hoor ik het wel.

wim-v6
                                    Deelnemer

[rquote=1846114&tid=140850&author=Haasje17]Dat niet aanwezig duit toch op apparaten die niet aanwezigzijn, zou het niet kunnen dat je perongelijk functies hebt aangezet met je op-com die er niet in zater zitten?[/rquote]

Niet aanwezig in de op-com duid erop dat de storing tijdens uitlezen NIET aanwezig is, maar eerder is geweest.

dan is de storing dus te resetten.

Willem

Edwin1104

Oke bedankt hiervoor wim.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.