Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Foutcodes vectra c, P1482 en P1483
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2011 om 18:57 #17240301
Heb wat problemen met mijn vectra c uit 2003 ( 1.8 Z18XE), sinds een paar dagen gaat af en toe het motormanagement lampje ( auto met steeksleutel ) branden voor een paar seconden.
Merk hier verder niets van, de auto rijdt gewoon vrolijk verder.Nu had ik wat problemen met de thermostaat deze bleef open staan waardoor hij niet lekker op temperatuur kwam.
Deze is donderdag door de dealer vervangen en heb nu geen problemen meer met de temperatuur, loopt gewoon netjes op naar rond de 90 graden en blijft daar staan.Had de vectra woensdag al even uit laten lezen door de dealer en die gaf aan dat er ergens een fout in het koelsysteem zit maar kon niet precies vertellen waar en wat de oplossing is.
Hij gaf wel aan dat het verder niets ernstigs was.Als ik de airco aanzet gaat overigens wel gewoon de fan draaien, dus neem aan dat de fan zelf niet defect is.
Nu ga ik volgende week zaterdag op vakantie en voor mijn eigen gemoedsrust is het beter dat niet iedere keer dat lampje aanspringt, heb zelf ook maar een op-com aangeschaft en vandaag de foutcodes even uitgelezen.
P1483 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 3
(06) – Niet aanwezigP1482 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
(06) – Niet aanwezigZou dit eventueel nog kunnen zijn van de kapotte thermostaat? Kan ik via op-com gewoon de fouten wissen?
Groeten Danny
23 juli 2011 om 19:17 #17907247Wis idd de foutcodes even. Ga daarna een stukje rijden en lees hem dan weer uit !
23 juli 2011 om 21:54 #17907248Ga dat morgen even proberen, hoop dat dit het oplost.
Groeten Danny
24 juli 2011 om 08:37 #17907249kans dat het een massa probleem is, had dit bij een C 3.2 V6, klagen over stroomkring 3, alleen dan in Combinaite met overslaan Cilinder 3 en 5
24 juli 2011 om 08:58 #17907250Mischien een rare vraag maar waar vind je die massa dan??
En hoe en waar leg je dan een extra massa voor een Z1.8xe :hmmzRobin
24 juli 2011 om 09:22 #17907251we hebben een Extra kabel aangelegd van de accu – naar de motor, dikke kabel (heb een masa kabel van een vectra-B diesel gebruikt, daarvan de accupool afgezaagd, M8 gaatje iets groter geboord, en deze op de M8 bout bijgezet op de – pool) op de motor zit deze nu op de originele massa punt op het onderblok (kan aan de voor of achterzijde zijn).
hier een voorbeeld van hoe deze bij de V6 zit:
Willem
24 juli 2011 om 09:26 #17907252Ik heb bij een Z18XE wel een keer een extra massa kabel gelegd, deze heb ik toen op de Dynamo steun bout gezet, zie foto:
Willem
24 juli 2011 om 09:27 #17907253oke..
Dus bij een 1.8 zit die dan ook op het onderblok?
Weet ik ook gelijk waar ik dan eventueel een nieuwe massa kan plaatsen.. :thumbRobin
24 juli 2011 om 09:34 #17907254ja massa kan je overal op het metaal plaatsen, zelfs op een versnellingsbak bevestigings bout, dat heb ik bij mijn V6 gedaan toen ik slechte massa had.
Willem
24 juli 2011 om 09:45 #17907255Dank je voor de info Willem
Robin
24 juli 2011 om 16:42 #17907256Heb helaas nog geen tijd gehad om de foutcodes te wissen en even een lang stuk met de auto te rijden, ga dit morgen even doen.
Mocht dit niet helpen ga ik proberen om een extra massakabel aan te leggen.Hoe dik zou deze kabel moeten zijn?
Danny :D
1 september 2011 om 20:06 #17907257Ik heb dezelfde auto, zelfde motor, en de zelfde foutmeldingen
al tig keer gewist, maar komen elke keer terug. Ik heb de hele bekabeling naar de ventilator al een keer gecontroleerd (bij de Z1.8XE maar 1 fan), en ziet er goed uit.
Mij is verteld dat de controle unit op de ventilator zelf kapot is, en dat dit onderdeel zo’n 300 euro kost.
Ik zal ook eens de massa nakijken.. heb wel meer vage meldingen :hmmz
2 september 2011 om 09:45 #17907258Voor foutcode ” P1483 Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 3 (06) – Niet aanwezig ” ben ik maar naar de opel garage geweest. Hier hebben ze hem nogmaals uitgelezen en geconstateerd dat een van de motor koel modules niet meer goed werd aangedreven waarop deze is vervangen.
Mvg,
2 september 2011 om 11:55 #17907259en wat is dan een ‘motor koel module’ en waar zit deze verstopt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.