foutcodes tempomaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum foutcodes tempomaat

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263911
    co heesbeen
      Lid sinds:
      5 February 2014

      hallo allemaal even voorstellen ik ben co uit den helder> rijd al jaren vectra heb nu sinds een maand een vecra z1.8 xe automaat lampje met sleuteltje brand soms ? soms naar 30 km soms naar 10 km dan een paar dagen niet?? auto is een vectra b 2 2001 130000 km foutcode p0170 p1555 p0566 tempomaat uit signaal wat is tempomaat zou ik graag willen weten hoop dat jullie mijn wat wijzer kunnen maken alvast bedankt .. er is niks te merken met rijden maar stoor me aan dat sleutel lampje

      #18215822
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        P0170 heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met je LMM(lucht massa meter) wissel deze eens met een andere.

        P1555 gasklep positie sensor: je kan eens proberen je gasklep te reinigen werkt dat niet, zou ik de gasklep wisselen met een goede, maar wissel eerst je LMM maar eens want daar kan deze fout ook mee in verband staan.

        P0566 cruise control signaal: je cruise control werkt niet, bedrading controleren schakelaar vervangen.

        Maar weet niet hoe je bij tempomaat komt???

        #18215823
        beurjean
          Lid sinds:
          19 July 2011

          Het is tempomat en is dat is Duits voor cruise control.

          #18215824
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            @beurjean wrote:

            Het is tempomat en is dat is Duits voor cruise control.

            Oke, blijkt maar weer dat ik geen Duits kan :jerry

            #18215825
            co heesbeen
              Lid sinds:
              5 February 2014

              ok bedankt allemaal . lucht massa meter.? kan ik dat zelf doen ? is dat een duure grap ? kan dat gebruikt ? moet het mijn type zijn . of past het ook van meer types? ik ben blij met de reacties . toch makkeljk zo.n forum

              #18215826
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                Voor dat je de luchtmassa meter vervangt kijk eerst even wat de waardes zijn die de luchtmassa meter door geeft.
                P0170 is een hele irritante code. Kan aan veel dingen liggen. Zelf eens bij een zafira mee bezig geweest.
                Daar was het een combinatie van vervuilde injectoren en brandstof filter.

                luchtmassa meter.
                lambda sensor.
                vervuilde injectoren.
                temp sensor.
                brandstoffilter.
                Gasklep positie sensor.

                en zo kan ik nog een lijst maken. eerst een goede diagnose laten uitvoeren scheelt een hoop kosten.

                #18215827
                co heesbeen
                  Lid sinds:
                  5 February 2014

                  hallo diagnose moet natuurlijk via de computer ? is gedaan .in garage met esitronic van boch . wat door gegeven word is . po170 brandstofkorrectie cil. bank1 ? p1555 stand gasklepmotor norm/ gemeten waarde. ? dat van de tempomat is volgens mijn??? nu goed heb ik kunnen maken… was een draad stuk.. witte draad was onderbroken . geef nu in po566 tempo maat uit?? in blauwe lijn.. mijn vraag eventueel kan ik hier mee blijven rijden .. moet eerdaags veel rijden . merkt helemaal niks aan de auto .. rijd super ik hoop op wat reacties. meer kan ik er niet over vertellen.. alvast bedankt

                  #18215828
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    met waardes uitlezen bedoel ik wanneer de motor draait de live data bekijken.
                    Met jou verhaal kan ik uit opmaken dat, dat dus niet gebeurt is.
                    Zo kan je geen goede diagnose stellen. voor al bij foutcode P0170 is dat zeer belangrijk.
                    Omdat dat een algemene code is.
                    Ik vermoed wel dat het iets met de gasklep fout code te maken heeft.
                    Maar dat kan ik natuurlijk vanaf de computer niet zien.

                    #18215829
                    co heesbeen
                      Lid sinds:
                      5 February 2014

                      ok bedankt voor de uitleg . ik heb totaal geen verstand. van ik ga wel naar de opel dealer. die zal wel weten wat er bedoelt word? ikzal de gegevens wel mee nemen wat u vertel ik heb.. wel meer gehoort over de gasklep dat het gaatje verstop zit en dan schoon maken enop boren ik hou jullie op de hoogte met vr gr co de helder

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.