Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Foutcodes P1550 P1600
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 09:55 door Dennis95.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2019 om 17:51 #18362798
Hallo,
Ik heb sinds kort een opel astra g njoy uit 2004 met 153xxx km. Al in de eerste week had ik gelijk motorstoring nu komen er 2 storingen,
P1550 Noodloop, prestaties gasklep aanwezig
P1600 stuurapperaat vervangen aanwezig
En bij laag brandstofniveau
P0300 overslag door laag brandstofpeil
Ik heb er verder geen verstand van en al bij meerder garage’s geweest maar ook een opel dealer maar krijg niet echt duidelijkheid.
Is dit 100% Ecu vervangen of kan het aan het gasklephuis liggen?
Hoop dat iemand me hier kan helpen!
1 januari 2019 om 18:49 #18362799Motor? 1.6 8V 1.6 16V 1.8 16V?
1 januari 2019 om 22:14 #183628061.6 8v denk ik, Z16SE
Heb er weinig verstand van kenteken is 53-NX-ZV
2 januari 2019 om 07:47 #18362809P1550: maak het gasklephuis schoon, zie youtube
P0300: vul je benzinetank.
Wanneer is het brandstoffilter vervangen?
Wanneer zijn de bougies vervangen?
Wanneer is het luchtfilter vervangen?
P1600: mijn video oplossing:
2 januari 2019 om 13:43 #18362815Al die 3 dingen zijn 05-2016 vervangen bij 121xxx km.
Heeft de Opel dealer of een garage de benodigde tech2 aparaat ?
2 januari 2019 om 14:07 #18362816Tech2 is brood en kas voor opel dealers.
ik heb tech2 ook.
Iemand moet benzine druk meeten en brandstofpomp stroom meeten (voor koolborstels status als goed nog of niet).
2 januari 2019 om 14:18 #18362817Oké bedankt voor alle informatie, woon zelf in frieslad denk dus niet dat u mij kunt helpen met de tech2. De opel dealer bier in de beurt net neemt me niet sireus, die zeggen ecu vervangen. Ik laat in iedergeval de brandstof dingen meeten.
2 januari 2019 om 15:17 #18362818Hoe kan iemand meeten brandstofpomp stroom, hier met een picoscope:
goed waveform:
2 januari 2019 om 15:18 #18362820Slecht pomp:
2 januari 2019 om 15:21 #18362821P1600, op hsfi 2.1 ecus, komt van uitlezen security code met slecht apparaten, dat schrijven fout data in eeprom.
opel dear weet het niet, als opel dealers gebruik oficiele database met vin/ security codes.
Deze info is bekend in andere wereld, niet binnen oficiele opel dealers.
2 januari 2019 om 16:16 #18362823Nogmaals bedankt voor alle informatie, Al een stuk meer informatie dan ik kreeg bij de garages en opel dealer.
Ondertussen aantal garages gebeld. Niemand die een tech2 heeft. Dus als hier iemand is in de buurt van Friesland met een Tech2 en die me kan en wil helpen graag.
2 januari 2019 om 23:41 #18362832Anders naar de Opel Dealer in Boskamp, niet helemaal naast de deur maar die heeft wel een Tech2 en de nodige kennis in huis ;)
5 januari 2019 om 17:07 #18362891Goedemiddag!
Ik kom net bij een monteur uit de buurt weg, die het gasklephuis zou schoonmaken. Nu heeft die er in gereden en zegt dat die op 3 poten loopt, dus bougie/kabels of bobine mij is zonder motorstoring nooit iets raars opgevallen kwa vermogen verlies etc. Alleen zodra motorstoring begint gaat die in de noodloop.
Wat is handig bougie/kabels eerst doen of toch eerst het gasklephuis laten reinigen en reprogrameren.
10 januari 2019 om 10:17 #18362987Inmiddels bougie en bougie kabels vervangen na 2 dagen was de storing weer terug. Net een opel dealer gebeld, gevraagd of die de ecu konden reprogrameren. Alleen volgens hun moest ik dan sleutel codes etc hebben (als hun die voor mij uit moesten zoeken was ook nog eens €35).
10 januari 2019 om 12:27 #18362990Bullshit.
10 januari 2019 om 16:27 #18362995Ik heb nu ondertussen al contact gehad met meerdere bedrijven kosten van schoonmaken zitten tussen de 80 en 175 incl inleren. Nu zei 1 van de bedrijven dat het herprogrammeren van de ecu niet perse met een Tech2 hoeft klopt dit of heb je toch echt een Tech2 nodig
Alvast bedankt.
10 januari 2019 om 18:41 #18363002Er is geen gasklephuis inleren nodig.
4 bouten en 1 rem reininger spray, kan je niet zelf doen?
Tech2 of mdi of mdi2 voor software download. Niet veel bedrijven heeft een zo apparaat.
18 maart 2019 om 09:55 #18364814Gasklep aantal weken laten nakijken was helemaal schoon,
Nog steeds (noodloop) storing (ECU vervangen)
Alleen sinds afgelopen week gaat het emmisie lampje knipperen (boven de 60kmpu) niet constant is nu 2 keer gebeurd bij invoegen snel weg. Motor draait dan ook op 3 cilinders. S’ochtends bij koude motor draait die de eerste 2 minuten ook op 3 cilinders.
Wie kan mij helpen?
Bobine ? Egr afdichten? Of toch door de ECU? Of iets anders?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet Dennis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.