Foutcodes P0325 en P1602

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcodes P0325 en P1602

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    SanderrNL
    Deelnemer

Ola,

[Opel Astra F2 1997 – X16SZR]

Sinds dat ik vandaag zelf de foutcodes van m’n auto’tje kan uitlezen, kwam ik 2 foutjes tegen:

P0325 – Knock Sensor 1 Circuit Malfunction
      P1602 – Knock Circuit Malfunction

Betekend dit nu dat het hele klopsensor systeem naar z’n grootje is, of is er iets mis met de ECU ?

In het begin kwam deze melding een keer per week (P0325) samen met een EGR functioneringsstoring (waarna ik de EGR klep heb vervangen)

Maar nu, met het lekkere weer, krijg ik de foutcode (met name P0325) meermaals per rit (tijdens rijden uitzetten, en herstarten om ‘t weg te krijgen, zodat ie ‘lekkerder’ rijdt)

Ik wil als eerste de klopsensor vervangen, als dat iets helpt, maar ik heb geen idee waar op het blok die ergens zit.. Heeft iemand hier een foto van? En kan je die zo vinden zonder iets van de motor eraf te halen ?

wim-v6
      Deelnemer

Kan bijde het probleem zijn

Sensor zit aan de achterzijde van het onderblok, en MOET op het juiste moment gemonteerd worden.

Willem

SanderrNL
        Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Kan bijde het probleem zijn

Sensor zit aan de achterzijde van het onderblok, en MOET op het juiste moment gemonteerd worden.

Willem

Oud topic, maar heb je een idee hoeveel Nm die aangedraaid moet zitten? Probleem is nog steeds aanwezig.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.