foutcode,s

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum foutcode,s

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233429
    senator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2011

      Hallo allen,
      Ik stel mijzelf even voor mijn naam is Arno en sleutel al ruim twintig jaar aan senator,s daarnaast sleutel ik en onderhoud ik de auto,s van mijn kinderen en dit zijn uiteraard allemaal opels.
      Nu zit ik met het volgende probleem de vectra 1.8 van 2001 van mijn dochter geeft de volgende foutcodes p0130-p0170-p0340-p01525-p01550-p01555 maar de auto loopt verder prima.De lambdasonde heb ik reeds vervangen(origineel) en na het wissen van de codes komen ze gewoon terug ik weet waar de foutcodes voor staan alleen kan ik mij niet voorstellen dat dit alle storingen ook daadwerkelijk zijn ik denk eerder een gevolg van de ene storing die de volgende weer veroorzaakt .Wie kan mij enkele tips geven.

      Bij voorbaat dank Arno

      #17825593
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Van harte welkom op dit forum !!
        Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

        Hartelijke groet, Rik

        #17825594
        Edvries
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2004

          [rquote=1879087&tid=143555&author=KadAstra-EF]Van harte welkom op dit forum !!
          Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

          Hartelijke groet, Rik[/rquote]

          Huh?? Dit is zijn vraag helemaal niet…..

          #17825595
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Hmm vaag verhaal

            Het heeft met de gasklep, lambda sensor en injectoren te maken. :hmmz

            Ik zou eerst zeggen maak een paar massa kabels extra onde de motor kap. Zoek eens op massa kabels bij het zoek gedeelte.
            Is hier al eerder voor gekomen dat door slechte massa de auto rare storingen kan krijgen.

            #17825596
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              [rquote=1879093&tid=143555&author=Edvries][rquote=1879087&tid=143555&author=KadAstra-EF]Van harte welkom op dit forum !!
              Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

              http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

              Hartelijke groet, Rik[/rquote]

              Huh?? Dit is zijn vraag helemaal niet…..[/rquote]

              Tja, Dit is ook niet het ” voorstelgedeelte”, daar doe ik toch ook niet moeilijk over………..?

              Groet, Rik :D

              #17825597
              kevin87
                Lid sinds:
                25 January 2009

                ik vind dit soms toch wel belachelijk hoor,
                de mensen zetten hun probleem hierop in de hoop dat iemand ze kan helpen,
                en dan word er soms moeilijk over gedaan dat ze hun niet voorstellen,
                en worden ze bijna niet geholpen.
                en doen ze het toch is het ook niet goed.:agent
                toen ik eerst op deze site kwam had ik me ook niet voorgesteld.
                en de enige dat me met mijn probleem hielp was willem(wim-v6).
                alsnog dank aan willem

                #17825598
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  90% van de lezers kijkt “helaas” toch niet in het voorstel gedeelte.
                  ik vind het prima zo!!

                  Arno heeft gewoon een net bericht geschreven.

                  Over je probleem Arno niet dat ik je niet wil helpen, maar ik heb echt geen idee :angel

                  #17825599
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Autodata erbij gepakt:

                    -p0130: lambda sonde 1 Storing in Circuit
                    -p0170: Brandsotf afstelling storing
                    -p0340: Nokkenaspositie sensor storing in circuit
                    -p1525: Electronisch gasklep systeem, storing
                    -p1550: Electronisch gasklep systeem, in Noodmodus
                    -p1555: Gasklep positie sensor / Luchtmassameter, onwaarschijnlijke waarde

                    Waarschijnlijk een ernstig massa probleem.

                    leg extra (GOEDE) kabels aan vanaf de Accu Min, naar de motor, en van Accu Min naar de Carroserie.

                    en dan op voor een reset.

                    Mocht je uit de buurt van R’dam / Delft / Westland / Den Haag komen, kan ik evt wel een blik werpen op dit probleem.

                    Is een kwaaltje.

                    Willem

                    #17825600
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Wordt ook wel een beetje moe van zo botweg zeggen voorstellen, dit kan toch wel wat vriendelijker?

                      Of iemand een blijver op het forum is…. moet je toch altijd afwachten heeft niets met voorstellen/foto’s te maken)

                      Je zou eerst een antwoordje kunnen geven, dit is gastvrij… en dan eventueel even doorverwijzen naar het voorstel gedeelte…of enthousiast naar de auto en :kewlpics vragen…
                      We zijn toch liefhebbers.

                      Ik zie nu steeds niet reageren op het probleem, maar wel gelijk stel je ff voor… :hmmz
                      En ja bij Arno stelt zich echt naar mijn mening wel voor…..toch?

                      Vat dit niet verkeerd op:wors, maar ik ken dit forum als een gastvrij forum…. laten we dit zo houden toch?

                      Anders wordt het zo’n negatief forum….

                      #17825601
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Geheel mee eens.

                        #17825602
                        kevin87
                          Lid sinds:
                          25 January 2009

                          ook geheel mee eens!!

                          #17825603
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Ik ben het er ook mee eens !

                            Groet, Rik

                            #17825604
                            senator
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 February 2011

                              Alle mensen die reeds gereageerd hebben op de storingen alvast bedankt er zitten goeie tips bij met name het massa gedeelte ga er gauw mee aan de slag zo gauw mijn
                              dochter de auto kan missen,ik hou jullie zeker op de hoogte van de oplossing(kan even duren).
                              Wat betreft het voorstellen ik wist absoluut niet hoe ik dat moest doen en kom
                              dus ook nog uit de tijd van kontaktpunten en ben helaas niet opgegroeid met het pc-tijdperk.
                              Hiervoor dan ook mijn excuus.

                              Met vriendelijk groet Arno

                              #17825605
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                [rquote=1881182&tid=143555&author=senator]Alle mensen die reeds gereageerd hebben op de storingen alvast bedankt er zitten goeie tips bij met name het massa gedeelte ga er gauw mee aan de slag zo gauw mijn
                                dochter de auto kan missen,ik hou jullie zeker op de hoogte van de oplossing(kan even duren).
                                Wat betreft het voorstellen ik wist absoluut niet hoe ik dat moest doen en kom
                                dus ook nog uit de tijd van kontaktpunten en ben helaas niet opgegroeid met het pc-tijdperk.
                                Hiervoor dan ook mijn excuus.

                                Met vriendelijk groet Arno[/rquote]

                                Ik vind dat je het netjes hebt gedaan.
                                Ik heb geen verstand van je probleem dus heb ik je maar welkom geheten. Met als service een topic waarin je foto’s en avatars kunt maken. heel veel nieuwelingen vragen hiernaar dus ik heb het standaard gemaakt in mijn welkomsttekst !!
                                Veel success hier !!

                                Groet, Rik

                                #17825606
                                senator
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 February 2011

                                  Hallo mensen,

                                  Naar aanleiding van alle tips heb ik extra massakabels aangelegd en het gasklephuis
                                  opgeboord naar 2 mm en schoongemaakt echter nu krijg ik alleen nog de foutcode p0130.
                                  kan dit toch de luchtmassameter zijn ?

                                  GR.Arno

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.