Foutcodes???

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Foutcodes???

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228753
    Dubbelhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      Hallo allemaal,

      Kom ff bij jullie buurten.

      Een vriend van mij heeft een Zafira OPC uit 2003 met 105000 km op de klok. Nu moet hij tussen de 500 en 1000km steeds een paar liter olie bijvullen. Het bedrijf waar hij hem vandaan heeft zei tegen hem dat dit normaal is bij een OPC (ik kan het me niet voorstellen, vandaar dat ik even de vraag bij jullie neerleg). Als dit niet normaal is wat zijn dan de symtonen voor het hoge verbruik en waar kan het aanliggen. Ik heb zelf een OP-COM aangeschaft voor mijn Zafira B en heb deze er bij hem aangehangen, kan helaas niet alle menu’s bij hem uitlezen (vind ik vreemd, kan bij mijn B wel). Ik heb hier nog wat gegvens die ik heb uitgelezen, iemand enig idee wat dit betekent?

      OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

      Please add your workshop
      name in the settings window

      OP-COM – KW82 Communication Window> 2003|Zafira|Body|Engine Cooling Module

      KW82 protocol initialized.

      ECU ID= CJ,24410130,3900,4999,0302,,

      Total number of fault codes: 2

      00163 – Engine Coolant Temperature, No Signal
      Not present

      00057 – A/C Cutoff Request, no Signal
      Not present


      OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

      Please add your workshop
      name in the settings window

      OP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Chassis|ABS-5.3/5.4 (+TC)

      Keyword #1: 6B
      Keyword #2: 8F
      Normal timing parameter set.
      vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24432511 ES

      Identifier: 0146

      systemNameOrEngineType: ESP5.3
      ECUInstallationDate: 11
      systemSupplierECUHardwareNumber: 0273004591
      systemSupplierECUSoftwareNumber: 028258

      Negative answer to service 0x21
      The reason is: 0x12
      SubFunctionNotSupported-invalidFormat

      Total number of fault codes: 1

      C0131 –
      (00) – Not present



      OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

      Please add your workshop
      name in the settings window

      OP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Engine|Z 20 LET

      Keyword #1: EF
      Keyword #2: 8F
      Normal timing parameter set.
      VIN: W0L0TGF7532238298
      vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55352933 TM
      systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 01120261206074
      systemSupplierECUSoftwareNumber: 1037366915
      systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0D32
      exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B03018
      systemNameOrEngineType: Z20LET
      RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000587
      ProgrammingDate: 20060424

      Identifier: 1232

      CalibrationDate: 11130302
      CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 0532
      ECUInstallationDate: 0000000000
      VehicleManufacturerSpecific: 0261208177

      Total number of fault codes: 4

      P0201 – Cylinder 1 Injector Circuit Low
      (02) – Not present

      P0203 – Cylinder 3 Injector Circuit Low
      (02) – Not present

      P0204 – Cylinder 4 Injector Circuit Low
      (02) – Not present

      P0202 – Cylinder 2 Injector Circuit Low
      (02) – Not present



      OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

      Please add your workshop
      name in the settings window

      OP-COM – KW2000 Communication Window

      Unhandled KW82 CRC Error Detected!

      Keyword #1: EF
      Keyword #2: 8F
      Normal timing parameter set.

      No stored c


      Alvast bedankt,

      Groeten Bernd

      #17763172
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Check voor olie de luchtslang van de turbo naar intercooler als daar veel olie inzit
        kan het zijn dat de turbo-oliekeering defect is (komt helaas veel voor kijk maar in de
        history bij het Z20LET forumdeel)
        Er is ook een speciale bout inmiddels op de markt om de te hoge oliedruk terug te
        brengen naar “normale proporties zodat deze keering heel blijft.
        Het uitlezen geeft wel een aardige history , kan je er echter niet verder mee helpen
        is echt een uitlees verhaal ; Opel dealer.

        #17763173
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          Ha OPCdriver,

          Bedankt voor de snelle reactie, we gaan dit is even controleren. Kijken wat het opleverd.

          :wors:wors:wors

          Groeten Bernd

          #17763174
          Martijn1981
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 August 2010

            Je kan de auto ook een minuut of 10 stationair laten draaien, geef dan een dot gas zie je blauwe rook uit de uitlaat komen zijn waarschijnlijk z’n klepseals uitgehard…..

            Ik heb dat probleem nu namelijk en de mijne staat op 125000, kleine 15000 terug de turbo verv voor een z20leh, turbo van courtney en nu dus dit weer. :mad::mad:

            #17763175
            Dubbelhuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2007

              Oke, nog iets om te testen, bedankt voor je reactie Martijn.

              :thumbup:thumbup:thumbup

              Groeten Bernd

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.