Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Foutcodes???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 19:42 #17228753
Hallo allemaal,
Kom ff bij jullie buurten.
Een vriend van mij heeft een Zafira OPC uit 2003 met 105000 km op de klok. Nu moet hij tussen de 500 en 1000km steeds een paar liter olie bijvullen. Het bedrijf waar hij hem vandaan heeft zei tegen hem dat dit normaal is bij een OPC (ik kan het me niet voorstellen, vandaar dat ik even de vraag bij jullie neerleg). Als dit niet normaal is wat zijn dan de symtonen voor het hoge verbruik en waar kan het aanliggen. Ik heb zelf een OP-COM aangeschaft voor mijn Zafira B en heb deze er bij hem aangehangen, kan helaas niet alle menu’s bij hem uitlezen (vind ik vreemd, kan bij mijn B wel). Ik heb hier nog wat gegvens die ik heb uitgelezen, iemand enig idee wat dit betekent?
OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool
Please add your workshop
name in the settings windowOP-COM – KW82 Communication Window> 2003|Zafira|Body|Engine Cooling Module
KW82 protocol initialized.
ECU ID= CJ,24410130,3900,4999,0302,,
Total number of fault codes: 2
00163 – Engine Coolant Temperature, No Signal
Not present00057 – A/C Cutoff Request, no Signal
Not present
OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool
Please add your workshop
name in the settings windowOP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Chassis|ABS-5.3/5.4 (+TC)
Keyword #1: 6B
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24432511 ESIdentifier: 0146
systemNameOrEngineType: ESP5.3
ECUInstallationDate: 11
systemSupplierECUHardwareNumber: 0273004591
systemSupplierECUSoftwareNumber: 028258Negative answer to service 0x21
The reason is: 0x12
SubFunctionNotSupported-invalidFormatTotal number of fault codes: 1
C0131 –
(00) – Not present
OP-COM 090714 – PC based diagnostic toolPlease add your workshop
name in the settings windowOP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Engine|Z 20 LET
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0TGF7532238298
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55352933 TM
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 01120261206074
systemSupplierECUSoftwareNumber: 1037366915
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0D32
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B03018
systemNameOrEngineType: Z20LET
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000587
ProgrammingDate: 20060424Identifier: 1232
CalibrationDate: 11130302
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 0532
ECUInstallationDate: 0000000000
VehicleManufacturerSpecific: 0261208177Total number of fault codes: 4
P0201 – Cylinder 1 Injector Circuit Low
(02) – Not presentP0203 – Cylinder 3 Injector Circuit Low
(02) – Not presentP0204 – Cylinder 4 Injector Circuit Low
(02) – Not presentP0202 – Cylinder 2 Injector Circuit Low
(02) – Not present
OP-COM 090714 – PC based diagnostic toolPlease add your workshop
name in the settings windowOP-COM – KW2000 Communication Window
Unhandled KW82 CRC Error Detected!
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.No stored c
Alvast bedankt,
Groeten Bernd
20 november 2010 om 20:00 #17763172Check voor olie de luchtslang van de turbo naar intercooler als daar veel olie inzit
kan het zijn dat de turbo-oliekeering defect is (komt helaas veel voor kijk maar in de
history bij het Z20LET forumdeel)
Er is ook een speciale bout inmiddels op de markt om de te hoge oliedruk terug te
brengen naar “normale proporties zodat deze keering heel blijft.
Het uitlezen geeft wel een aardige history , kan je er echter niet verder mee helpen
is echt een uitlees verhaal ; Opel dealer.20 november 2010 om 20:05 #17763173Ha OPCdriver,
Bedankt voor de snelle reactie, we gaan dit is even controleren. Kijken wat het opleverd.
:wors:wors:wors
Groeten Bernd
21 november 2010 om 11:36 #17763174Je kan de auto ook een minuut of 10 stationair laten draaien, geef dan een dot gas zie je blauwe rook uit de uitlaat komen zijn waarschijnlijk z’n klepseals uitgehard…..
Ik heb dat probleem nu namelijk en de mijne staat op 125000, kleine 15000 terug de turbo verv voor een z20leh, turbo van courtney en nu dus dit weer. :mad::mad:
21 november 2010 om 18:52 #17763175Oke, nog iets om te testen, bedankt voor je reactie Martijn.
:thumbup:thumbup:thumbup
Groeten Bernd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.