Foutcodes 1405 & 1503

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcodes 1405 & 1503

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255151
    andrevh
      Lid sinds:
      20 June 2011

      Goedemiddag,

      Ben al een keer eerder heel goed geholpen op dit forum vandaar dat ik hier terug kom.

      Mijn opel astra f (x16szr) uit 96 heeft sinds gister het probleem dat die (bijna) afslaat in de stationaire stand. Als die niet afslaat schommelt die op hele lage toeren. En het motormanagement lampje brandt. Heb de volgende codes eruit gehaald:
      1405 – Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve
      1503 -Immobiliser control unit

      1405 heeft dus te maken met de EGR klep, heb ik los gehaald en schoongemaakt (pakking zag er nog goed uit). Ook meteen de stappenmotor losgemaakt en schoongemaakt.
      Alles terug gemonteerd maar het heeft helaas niet geholpen. Ben wel bereid om deze onderdelen te vervangen, maar kan ik er achter komen welke van de twee defect is? of moet ik ze beide maar vervangen? En iemand die weet waar code 1503 mee te maken heeft?

      Alvast bedankt!
      André

      #18103721
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Startonderbreker een keer ruzie gehad met de motorcomputer of de sleutel..
        Zolang het MM lampje niet knippert bij aanzetten Contact is het goed.

        EGR 1405 positie klep EGR onjuist.. zal niets anders zijn dan of verkeerde waarden, of deze red zijn werkbereik niet meer.

        Willem

        #18103722
        andrevh
          Lid sinds:
          20 June 2011

          Oké, bedankt. Het lampje knippert niet dus die 1503 is niet zo belangrijk dan?

          Nadat ik het gister weer in elkaar had gezet, wil de motor helemaal niet meer starten…Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar normaal blijft de motor ‘starten’ als je de sleutel gedraaid houd. Dit doet die nu maar heel kort. Vreemd, want daarvoor startte die wel nog gewoon…
          Alles is verder goed aangesloten… Iemand?

          #18103723
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            startmotor staat los van de startonderbreker…

            dus als die ermee stopt is er wat anders aan de hand..

            Willem

            #18103724
            andrevh
              Lid sinds:
              20 June 2011

              Dus het heeft geen nut om er een andere EGR klep in zetten?
              En hoe kan het dat de startmotor het opeens begeeft? wat raad jij nu aan?

              #18103725
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                k zou niet durven zeggen dat de startmotor het begeven heeft, ik weet niet wat je allemaal los hebt gehad, en wat je hebt uitgevoerd??
                Dat geld alleen als de startmotor niet meer draait.
                Dit kan echter ook andere oorzaken hebben uiteraard, denk aan slechte massa, Slechte Accu, Contactslot welke niet optimaal werkt.
                Al een Hulpstart geprobeert (startkabels).

                heb je stekkers losgehad, anders dan die van de EGR-klep??

                Willem

                #18103726
                andrevh
                  Lid sinds:
                  20 June 2011

                  Heb alleen de stekkers van EGR klep en stappenmotor los gehad.

                  Zal eens proberen of een hulpstart werkt. Kan dit helaas pas vrijdag doen.
                  Ik laat dan wel weer iets weten!

                  #18103727
                  andrevh
                    Lid sinds:
                    20 June 2011

                    Het is me vandaag gelukt om um te starten met opstartkabels.

                    En hij rijdt weer perfect!! Ook het motormanagementlampje is uit. Zou dan de EGR klep niet goed hebben gewerkt omdat de accu bijna leeg was? De laatste tijd had ik ook andere kleiningheidjes, zoals de achterruitenwisser die bleef hangen op de helft en kentekenverlichting die het begaf. Deze doen het nou ook weer!!

                    Moet zeggen dat ik de laatste tijd minder de auto gebruik en meestal voor korte afstanden. Dan zal de accu wel langzaam zijn leeggelopen..

                    Wellicht aan vervanging toe, alhoewel het lampje nog groen is.

                    In ieder geval bedankt voor de hulp Willem! ;)

                    #18103728
                    johannes78
                      Lid sinds:
                      29 January 2011

                      Als hety lampje groen is hoef je m denk ik ook niet te vervangen als die verder goed start…Denk dat het mm lampje door e.o.a. storing komt…ze branden geregeld bij opel…kwaaltje is het

                      #18103729
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Branden geregeld??? ik heb er geen last van hoor, met geen van mijn opels die ik heb en heb gehad….

                        Willem

                        #18103730
                        johannes78
                          Lid sinds:
                          29 January 2011

                          @wim-v6

                          Ik heb met beide opels er last van gehad…ook van horen zeggen links en rechts branden ze soms wel is…

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.