Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Foutcode Zafira Z18XER.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2014 om 06:55 #17266535
Goedemorgen,
Vanmorgen ging het motormanagement lampje branden van mijn Zafira. Via de truc gas en rem indrukken en dan contact maken heb ik foutcode ECN 35108 eruit gekregen. Wie kan mij vertellen wat deze betekend?
Alvast bedankt!
20 juni 2014 om 08:59 #1823921035108 kan ik nergens terugvinden…
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
20 juni 2014 om 09:42 #18239211Je mist nog een cijfer waarschijnlijk de 0 ervoor.
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Dan kom je uit op P0351, succes met de zoektocht.
20 juni 2014 om 10:48 #18239212P0351 is storing op het onstekings circuit (bobine, bougiekabels en/of bougies)
In het ergste geval ECU stuk…Sent from my SM-G900F using Tapatalk
20 juni 2014 om 10:49 #18239213@beurjean wrote:
Je mist nog een cijfer waarschijnlijk de 0 ervoor.
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Dan kom je uit op P0351, succes met de zoektocht.
Bedankt!
Ja de complete code was inderdaad 035108, wat dan P0351 wordt. Als ik daarop zoek kom ik uit op ‘P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction’. Als ik daar wat fora op afzoek kom ik uit op 4 opties:
– Bougies
– Bobine blok
– Bekabeling tussen ECU en bobine blok
– ECUMijn vrouw reed met de auto toen het lampje aan ging en die gaf aan dat de auto ‘een trilling had’. Wat gebeurt er bij deze foutcode? Gaat de auto coil A uitschakelen om schade te voorkomen en dus op 3 (of 2, geen idee of de bobine gedeelt wordt tussen 2 cylinders) poten lopen? Toen ik de auto 1 minuut later namelijk startte liep ie weer netjes op 4 poten. Het probleem is er dus niet altijd, maar af en toe.
Wederom dank!
Edit: KRSA2000, je was me net voor met de code en mogelijke oorzaken :D
20 juni 2014 om 10:51 #18239214:P
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
25 juni 2014 om 13:23 #18239215Even een update:
Thuis gekomen auto gestart en aan bobineblok en stekker gaan rommelen. Resultaat: motor management lampje. Ik al blij, iets fysieks dus, niet de ECU. Motor uit, motor aan, motor management lampje. Daarna stekker naar bobine losgehaald, schoongeblazen en opnieuw aangesloten. Starten, geen motor management lampje en ik kan nu rommelen wat ik wil, geen motor management lampje meer :D
Probleem lijkt dus verholpen te zijn. Bedankt allen voor het helpen vertalen van de foutcode en aangeven van mogelijke oorzaken!
15 juli 2014 om 07:24 #18239216Update 2:
Twee dagen later was het lampje weer terug. Daarna de bobine vervangen, sinds dien geen lampje meer gezien. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.