Foutcode X16XEL

Forumindex Forums Techniek Ecotec Foutcode X16XEL

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Toorn
    Deelnemer

Ook maar even in het juiste gedeelte van het forum…

Vandaag m’n OP-Com even uitgeprobeerd en krijg de volgende foutcode:

P0505 – ( 0 ) – Regeling luchttoevoer voor stationair draaien – Niet aanwezig

Ik lees over foutcode P0505 dat dit de stappenmotor is? Kan ik deze schoonmaken of beter vervangen?

johanhummer9
      Deelnemer

merk je iets ? Wissen , over een week of 2 weer uitlezen , staat die er dan weer in dan kun je stappen gaan ondernemen.

Toorn
        Deelnemer

@johanhummer9 wrote:

merk je iets ? Wissen , over een week of 2 weer uitlezen , staat die er dan weer in dan kun je stappen gaan ondernemen.

Hij stottert af en toe en heeft bij het branden van het MM lampje een iets verhoogd toerental en temperatuur..

Gasklep reinigen staat op m’n to-do list maar wacht nog ff op beter weer :D

ZakhooiTM
          Deelnemer

Ik heb deze fout ook eens gehad (sterker nog, dit was de eerste probleem die ik eens heb opgelost toen ik met auto spul begon 1,5 jaar terug :) )
            Problee was toen dat er een inlaatpakking lek was van het gasklephuis, maar ook de stappenmotortjes kunnen vervuild raken of defect.

Via een OP-COM kan je een test doen waarbij je de stappenmotor kan laten bewegen, dus schroef het ding eens eruit en doe de test, dan weet je dat dat allemaal correct werkt ;)

Toorn
            Deelnemer

@ZakhooiTM wrote:

Ik heb deze fout ook eens gehad (sterker nog, dit was de eerste probleem die ik eens heb opgelost toen ik met auto spul begon 1,5 jaar terug :) )
              Problee was toen dat er een inlaatpakking lek was van het gasklephuis, maar ook de stappenmotortjes kunnen vervuild raken of defect.

Via een OP-COM kan je een test doen waarbij je de stappenmotor kan laten bewegen, dus schroef het ding eens eruit en doe de test, dan weet je dat dat allemaal correct werkt ;)

Ga ik doen, spulletje moet er binnenkort toch af dus gaan we dat ff doen.
              Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.