Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Foutcode Vectra B 2001
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2010 om 20:13 #17227900
Hallo,
Vandaag mijn opcom gebruikt.
Ik krijg de volgende foutcodes:Total number of fault codes: 8
C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0090 – Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0080 – Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0070 – Front Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0085 – Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0075 – Front Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
(02) – Not presentC0800 – Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
(02) – Not presentC0800 – Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
(02) – Not presentMijn ABS lampje brandt dus niet voor niks.
Kan ik dit oplossen door een relais te vervangen?
Zo ja, zal een garage dit ook doen?Een nwe ABS is het me niet waard.
Naast het ABS lampje brandt ook altijd het volgende lampje:
De auto met de steeksleutelKomt dit ook door de ABS of is dit iets anders?
Bedankt voor uw reactie!
1 november 2010 om 20:32 #17752909hoi milan.
is ff een tijdje geleden merk ik wel ;)
maar wis alle foutcodes eens en ga dan nog eens rijden.
lees um morgen nog eens uit en kijk welke foutcodes er dan nog in staan.
Dat geeft een beetje een reëler beeld dan dit.
Zo lijkt het net of alles mis is aan dat ding.die C0121 is idd dat relais wat je voor een paar euro kan vervangen (eerst maar even wachten tot die code terug komt he :hmmz)
De garage zal hier niet snel aan beginnen en een Opel garage zal hier NOOIT aan beginnen.
Die verkopen je liever een nieuwe ECU dan dat ze die repareren.3 november 2010 om 12:45 #17752910Bedankt voor je reactie.
Zojuist de foutcodes gewist.
Kreeg ook nog de code P1555.
Dus het gasklephuis maar eens opzoeken en schoonmaken.
Als me dat lukt heb ik de Opcom er al weer uit..:PZal vanavond kijken of de foutcodes weer terugkomen.
3 november 2010 om 13:01 #17752911Welk motortype spreken we over??
Willem
3 november 2010 om 13:49 #177529121.8i, volgens het kenteken Z1.8XE
3 november 2010 om 15:11 #17752913kan ook nog luchtmassameter zijn volgens code lijst..
vergeet bij reinigen gasklep het pijpje van de carterventilatie niet na te kijken, deze zit 9 van de 10x verstopt, en dat veroorzaakt juist vervuiling van de gasklep.
iets opboren kan zonder problemen.
Willem
3 november 2010 om 18:19 #17752914Zojuist weer gekeken naar de foutcodes en nu gaf hij alleen de P1555.
Dus de foutcodes t.a.v. de ABS (nog) niet.Dit weekend maar eens kijken naar de gasklep.
Iemand nog tips en/of foto’s over de werkwijze?Edit 21.57u: ABS lampje brandt weer…
Kan ik i.p.v. het relais vervangen (ben niet zo technisch) ook een gebruikte ABS pomp (via Ebay uit de UK) plaatsen?3 november 2010 om 21:14 #17752915met kans op zelkfde klachten.
Moet wel zo’n zelfde pomp wezen.
Willem
3 november 2010 om 21:41 #17752916origineel gepost door Milan014
Edit 21.57u: ABS lampje brandt weer…
Kan ik i.p.v. het relais vervangen (ben niet zo technisch) ook een gebruikte ABS pomp (via Ebay uit de UK) plaatsen?staat C0121 weer terug in je ABS?
zo ja, dan is het dat relais.Als je op ebay gaat, is alleen de ECU voldoende.
De pomp heb je niet nodig.Tuurlijk kun je die plaatsen, kijk even goed naar de nummers die op je ABS unit staan.
Kelsey Hayes en TWR zijn hetzelfde.
Waarschijnlijk heb je de 13091801 nodig, maar check dit even.Houd er wel rekening mee, dat gebruikte ECU van ebay ook echt gebruikt is.
Bij mij is er eerst ook een 2de hands ingezet en die was binnen 3 maanden ook weer stuk.Hier vervolgens een nieuw relais in gesoldeerd en nu draait deze alweer een jaar en 20.000 km mee :)
4 november 2010 om 15:57 #17752917Balen balen balen..
Voor een relais vervangen ontbreekt mij de kennis.
Een nieuwe is te duur.
Een gebruikte is een risico.Reviseren bij ECU Repair in Helmond is misschien nog een optie.
Weet iemand wat de kosten van het reviseren zijn?4 november 2010 om 16:28 #17752918Iemand ergens een handleiding van de relais? Heb dit namelijk ook.
4 november 2010 om 16:31 #17752919ik meen 250 euro
Dat solderen stelt echt niks voor (dat kan echt iedereen die met een warme lijm pistool overweg kan :agent)
maar zoek even op het ABS topic van Navreen76 (Topic starter)
daar staat precies welk relais je moet hebben en wat je moet doen (goed doorlezen dus!!)ga naar de electroboer en haal:
een soldeerboutje met fijne punt
een tinzuiger
een rolletje fijne soldeertin met harskernHeb je iets van een dremel? ook handig.
Open de ABS ECU
maak de 4 contactpuntjes van het relais een beetje warm met de soldeerbout
zuig met de tinzuiger de tin weg
en je haalt het oude relais eruitOp het nieuwe relais kunnen 5 contact punten zitten.
de 5de die op het originele relais niet zit kan er domweg af geknipt worden (smeer er ook even een dotje lijm op zodat deze geen contact maakt)Soldeer het nieuwe relais terug
en klaar is milan
wat je ook kan doen is een goedkoop exemplaar uit engeland halen voor een paar 10tje
die erin zetten.ondertussen deze repareren
en als die andere kapot gaat, je hele weer terug zetten.
Heb je er altijd 1 reserve (heb ik ook voor als de mijne kapot gaat)4 november 2010 om 16:36 #177529204 november 2010 om 17:38 #17752921Okay, dan probeer ik wel een exemplaar op Ebay te kopen.
Moet ik deze codes nog vergelijken:
PART NUMBER 13216601
TRW NUMBER 13091801
EBC430 EBC 430Of is er maar één soort van en kan ik gaan paypallen?
Een tussentijds bedankje aan jouw adres is wel op zijn plaats,
dus bij deze: Bedankt voor je hulp!17 november 2010 om 20:50 #17752922Vandaag de ECU vervangen en foutcode 0121 is verdwenen.
Heeft me toch een paar honderd euro gescheeld.
Bij de dealer hadden ze me een nieuwe ABS pomp aangeraden.De ECU heeft me trouwens 99 pond gekost via E-bay.
Bedankt voor jullie hulp.
17 november 2010 om 20:58 #17752923Nou ben je niet de eenigste die gelukkig is,heb vandaag ook een andere ECU op de kop getikt alleen koste me het niks.:P
Fijn he dat het lampje uit blijft.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132783
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136853
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.