Foutcode P2452

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcode P2452

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252881
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Beste forumleden,

      Ik heb sinds vandaag een foutcode .

      OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

      Totaal aantal foutcodes: 1

      P2452 – Functiestoring slang druksensor deeltjesfilter
      (58) – Niet aanwezig

      Wie weet waar deze slang zit. Is het makkelijk om deze te vervangen? Ik heb de foutcode gewist maar komt steeds terug. Waarschijnlijk moet er een kabel vervangen worden. Ik heb geen vermogens verlies.

      Alvast bedankt voor alle info

      mvg

      #18075253
      Frank1607
        Lid sinds:
        29 September 2010

        Als je een brug hebt is het iets van niks om te wisselen. Die foutcode is waarschijnlijk het plastic slangetje dat afgebroken of gescheurd is. vanaf je dpf zit er een metalen buisje dat overgaat in een plastic slangetje/buisje richting motorblok.

        Zelf heb ik het niet gezien, maar dat vertelde ze me in de garage. ik had ook die melding. moet je wel laten maken…koste mij 30 euro, omdat ie anders niet meer gaat regenereren.

        Ikzelf merkte ook totaal niets aan vermogenverlies, wel merkte ik een hoger verbruik op..zeg maar rond de 7L /100 km

        #18075254
        Frank1607
          Lid sinds:
          29 September 2010

          …ik heb met die melding trouwens nog een 5000 KM doorgereden, merkte nergens niks van.
          ik heb ook geen idee van om de hoeveel km regeneratie aangaat.

          #18075255
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            Bedankt voor de info! Ik merk ook niks met het verbruik. Alleen een andere startgeluid. Ik vond het al zo raar dat de auto raar klonk tijdens het starten. Ik ga zo even onder de auto liggen, heb helaas geen brug. Moet het maar met de stoeprand doen. Als ik de foutcode wis, komt het in iedergeval niet terug tijdens het rijden. Alleen tijdens het opnieuw starten van de auto. De DPF regeneratie gebeurt om de 1000km. Had nog 500km te gaan. In die tijd wil ik het oplossen. Weet je dan toevallig een GM nummer ofzo van dat kabeltje?

            Galaxy Nexus Tapatalk

            #18075256
            Frank1607
              Lid sinds:
              29 September 2010

              geen idee welk GM nr, is wel geen kabeltje maar een slangetje. mssh heb je iets aan onderstaande link, ik kan het niet goed lezen iig.

              http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7841″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18075257
              iquick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2011

                Dat word dus even langs bij de Poolse buren, maar ja of ik welkom ben en kan communiceren is ander probleem. Dit is abra kadabra voor mij ook, maar translate zal wel helpen. Plus de plaatjes zeggen mij genoeg, moet alleen TIS installeren. Ik heb gister echt lang zitten zoeken maar deze Poolse site kwam ik dus niet tegen. Bedankt voor de site!

                Galaxy Nexus Tapatalk

                #18075258
                CarloAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 December 2006

                  Er zit een leiding van je roetfilter naar een klepje op het motorblok. Deze leiding kan enkel of dubbel zijn, ligt geheel aan de uitvoering..
                  Deze leiding zit onder het hitteschild en zoals eerder genoemd zal de overgang van staal naar kunststof wel kapot zijn, zonder brug is het amper te zien.. (deze overgang zit boven je stuurhuis)

                  #18075259
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    @CarloAstra wrote:

                    Er zit een leiding van je roetfilter naar een klepje op het motorblok. Deze leiding kan enkel of dubbel zijn, ligt geheel aan de uitvoering..
                    Deze leiding zit onder het hitteschild en zoals eerder genoemd zal de overgang van staal naar kunststof wel kapot zijn, zonder brug is het amper te zien.. (deze overgang zit boven je stuurhuis)

                    Bedankt Carlo, ik heb onder de auto gelegen en idd is moeilijk te zien. Morgen ga ik de auto wat hoger zetten. We hebben helaas geen brug. Ondertussen heb ik dus naar het onderdeel nummer gezocht maar niks, moet even langs de dealer. Zijn twee soorten, enkel en dubbel idd. Ik heb dubbel als ik me niet vergis. Zal morgen weer kijken. Zal het problemen geven? Hij start en klinkt echt anders alsof er druk op de motor zit. Hoop niet dat ik de DPF aan gort rijd.

                    Edit: We hebben het opgelost door een stukje leiding tussen te voegen. Dus de afgebroken delen hebben we in een lang stuk leiding gestopt, foutcode is verdwenen en alles werkt naar behoren tot nu toe. Opel dealer rekent 100 euro :thumbdown

                    Galaxy Nexus Tapatalk

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.