Foutcode P1895-11 Limp home

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode P1895-11 Limp home

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Lamborghini

Getlemen,

Vandaag reed ik een heerlijk ritje in mijn Vec C 1.9Cdti toen hij opeens rond de 160km/h een foutcode op het scherm aan gaf: Auto + sleutel figuur. Gelukkig ging het logo na 5 sec. weer meteen uit maar ik was er niet gerust op.

Eenmaal thuis even aan de OPCOM gehangen en die gaf aan:
      P1895-11 Limp home – Limited Performance van de Engine ECU.

Hij is niet in de noodloop gegaan, en van het ontbreken van performance ook geen enkel teken. Helaas kom ik niet ver als ik op het internet zoek naar wat deze code in houdt. Heeft iemand hier wellicht ervaring met eenzelfde foutcode?

wim-v6
      Deelnemer

Probleem motorvermogen:

Mechanisch probleem (Vermoedelijk dichtgeslibte inlaat, slecht werkende EGR, oid.

Willem

jraaf
        Deelnemer

EGR staat al uit, bij mij ook. Vorig jaar zelfde probleem rond de kerst gehad. Heb je een DPF?
          Dan ff de saturatie percentage met de opcom meten. Motor aan en uitlezen, boven de 80%/ Dan geforceerd met de opcom regenereren. Tip van de Raaf:

Eerst ff warm rijden en niet op een brandbare ondergrond plaatsen.
          Mocht je geen dpf hebben…. dan weet ik het niet.

Wellicht ten overvloede: Alles op eigen risico :angel
          Safe driving Jurgen

aadegel

ik heb een astra h station uit 2006 1.9cdti 175.000km.
            ik heb ook een opcom setje nu. maar hij geeft de hele tijd aan nu: geen communicatie met ecm? weet iemand wat dit betekent?
            hij heeft al wel meerder malen gewerkt.
            nu zie ik in jullie topic iets over geforceerd regenereren. waar kan ik dat vinden in het opcom menu dat ik dat zelf ook eens kan doen hij heeft het namelijk al een tijdje niet meer gedaan uit zichzelf en komen allemaal kleine storingkjes van.
            heb al wel de egr klep test gedaan. dat is het enigen wat ik kan met mijn opcom. of is het een andere benaming?

gr arjan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.