Foutcode P1555

Forumindex Forums Modellen Corsa Foutcode P1555

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kuhrtje
    Deelnemer

Hee jongens,

Na lange tijd heb ik de auto eindelijk laten uitlezen, puur omdat ik er nu pas tijd voor had.

Mijn auto die gaf het lampje met de steeksleutel weer als ik rustig aan ging rijden. Als ik vanaf de start een beetje doorrijd, dan kwam die melding niet en was alles prima, totdat ik dan weer ergens in de stad rustig moest rijden, dan kwam het lampje weer.

Nu ben ik dus naar de Opeldealer geweest om het te laten uitlezen.
      Ik kreeg dit van hun te horen:

Defectcode: P1555 naw Gaskleppositiesensorlast signaal komt niet overeen met motorbelasting.
      Reparatieadvies:
      Gasklephuis vervangen.
      Kosten: 777 euro inc. belasting en montage.

Ze vertelden ook dat het schoonmaken van het gaskleppenhuis totaal geen nut heeft ofzo.. Naja ik weet er niet zo heel veel vanaf.
      Nu vroeg ik mij af of jullie een ander idee hadden.

Ze hebben mij verteld dat het geen kwaad kan zolang het lampje niet brand. Als het lampje gaat branden moet ik de auto weer uitzetten en weer aan zodat het gaskleppenhuis ( en de sensor) weer gereset is, en ik weer normaal door kan rijden.

Hebben jullie een idee? Of waar ik het goedkoper kan laten maken? Want ik ben een student en vind 777 euro toch best een hoog bedrag die ik niet zomaar neer kan leggen;)

Jurgen
      Deelnemer

Gewoon een andere van de sloop proberen. Zelf erop zetten is een piece of cake. Welke motorcode staat er op je kenteken?

Kuhrtje
        Deelnemer

Ik wil hem eerst een gaan schoonmaken. Schijnbaar kan dat al een hoop schelen

Het is een Z1.8xe

Jurgen
          Deelnemer

Kun je idd altijd proberen. Ik weet niet precies hoe het zit bij een z18xe, maar kan zijn dat er een pakking zit tussen je gasklephuis en inlaatspruitstuk. Zorg dus dat je deze ook even vernieuwd, anders krijg je daar valse lucht en zit je nog met problemen. Verzuip dat ding maar eens goed met remmenreiniger ;)

bukzzzie
            Deelnemer

bij mij (z14xe) zat er idd een pakking tussen!

Klopper

Nog even een belangrijk advies; probeer het altijd eerst even bij een universele garage. Opel-dealers vermenigvuldigen kosten graag een keer of 2-3…

Kuhrtje
                Deelnemer

Ja ik ga morgenmiddag, als ik klaar ben met werken, even wat garages afbellen die ik ken. Dan weet ik ook meteen de kosten bij hun.

Schoonmaken ga ik sowieso doen, want hij is best wel bruin met zwarte troep erin.. Mag dus wel een keer schoongemaakt worden;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.