Foutcode P1125 (3) en P0400 (5)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode P1125 (3) en P0400 (5)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266083
    lyon1845
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2013

      Sinds afgelopen weekend brand het motormanagement lampje van mijn Vectra B 2.0 DTI.
      Het vermogen valt dan behoorlijk weg.
      Nu heb ik de volgende 2 foutcodes:
      P1125 (3)
      P0400 (5)
      De garage constateerde wel een lage oliepeil niveau en heeft de olie bijgevuld en volgens hun zou het euvel voorbij moeten zijn.
      Alle slangen waren volgens de monteur goed en daar zou het niet aan moeten liggen.
      Verdere bijzonderheden heeft hij niet kunnen ontdekken.
      Nu vraag ik jullie om advies en jullie kennis.
      Ik lees dat er steeds meer opel garages zijn die onnodige en dure reparaties uitvoeren en heb hier echt geen zin in.
      Als iets kapot is en vervangen dient te worden dan betaal je er natuurlijk voor maar niet voor dingen waar ze het zeker van weten.
      Zo verdienen ze er wel lekker aan en onderdelen die niet eens vervangen dienen te worden, worden alsnog vervangen.

      Wie kan me met deze foutcodes adviseren en helpen

      Met vriendelijke groeten
      Lyon1845

      #18236090
      Bartjex88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2009

        Inlaatspruitstuk reinigen en de kans is groot dat het over is, p0400 is trouwens een vacuumfout, deze motoren zijn zeer gevoelig voor het vacuum, controleer alle vacuumslangen ook, als deze welke naar de egr gaat stuk is krijg je ook deze fout.
        Mvg

        #18236091
        gwriemersma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Gasklephuis kan de storing P1125 veroorzaken
          Ook deze goed reinigen
          Vervolgens net als Bartje zegt de Vacuüm slangetjes controleren

          #18236092
          Bartjex88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2009

            Gasklephuis op een dti? Zijn toch enkel de wervelkleppe ?

            #18236093
            gwriemersma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2010

              Is een smoorklep
              Maar daar zitten twee sensoren welke vervuild kunnen raken

              #18236094
              lyon1845
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 December 2013

                Dus het kan aan een aantal dingen liggen
                Is het niet zo dat het systeem gewoon aan zou moeten geven waar aan het ligt?

                #18236095
                gwriemersma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Hier even een foto geleend van Zaf gedeelte

                  #18236096
                  Bartjex88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 June 2009

                    Smoorklep zit denk ik niet op de vectra B, wel?
                    Deze foto is de versie met electrische egr, de vectra b heeft deze nog met vacuum

                    #18236097
                    gwriemersma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 December 2010

                      @Bartjex88 wrote:

                      Smoorklep zit denk ik niet op de vectra B, wel?
                      Deze foto is de versie met electrische egr, de vectra b heeft deze nog met vacuum

                      Mijn Fout te lang met mijn neus in de uitlaat dampen van mijn VEC gehangen Vandaag :jerry :jerry
                      Uren met mijn mod woede bezig geweest
                      Je hebt gelijk de b draait zonder elec EGR

                      Blijven de wervelkleppen over en nog een heleboel sensoren en

                      #18236098
                      usbstick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2012

                        Dat groene rondje, das toch de trekstarter?? :p

                        Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

                        #18236099
                        gwriemersma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Trekkoord :jerry :jerry

                          #18236100
                          C00kie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 June 2013

                            Waarschijnlijk heb jij de MAP sensor nog in het inlaatspruitstuk zitten. Deze eruit halen en reinigen zal dit probleem waarschijnlijk al oplossen. Als deze erg vervuild is, is het reinigen van het spruitstuk wel aan te raden. Mocht je er niet uitkomen kun je altijd ff langskomen.. woon ook in Cuijk en kan je wel wegwijs maken en heb tevens OP-COM om het uit te lezen.

                            Greetz Cookie

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.