Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › FOUTCODE P0650
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2011 om 10:22 #17234858
Goede middag,
Heb mijn corsa C GSI uit laten lezen, omdat ik hem op 1 of andere manier niet meer zo vond rijden als dat ie altijd gedaan heeft, (na mijn idee: slechter oppakken en af en toe wat haperig rijden/lopen)
Nou kwam via de tech2 de foutcode P0650 naar voren en gaf ook aan dat deze aanwezig was, nou wisten ze me dus bij de opel ook gelijk te vertellen dat waarschijnlijk mijn MM comp naar de ……. zou wezen.
Ik vind dit nog al wat en sta nou ook niet echt voor in de rij om deze maar gelijk te laten vervangen (is nog al een duur onderdeel :( ).
Dus mijn vraag: zijn er mensen die hier meer info over hebben en/of ervaring mee hebben.
( na al heel wat zoek werk op het net ben ik al wel zover dat dit wel VEEL vaker voorkomt bij de MM comp met een Z1.8XE moter).
Hoor het graag, en alvast bedankt.1 oktober 2011 om 22:35 #17845787P0650 is niks meer dan een storing op het motorstorings lampje..
Werkt deze wel????
Willem
2 oktober 2011 om 00:37 #17845788ben idd inmiddels al zo ver dat die het niet doet….. heb ff km-unit uitgewiseld met die van de vrouw en dan werkt het wel, kan alleen niet starten dan…… dus wil een 2e hands op de sloop gaan halen met zogoed als de zelfde km stand. kan je mij misschien ook vertellen of ik dan de sec code van de 2e hands nodig heb of dat die gewoon ingelezen kan worden met de tech2 met mijn eigen sec code, alvast bedankt
6 oktober 2011 om 10:24 #17845789@Willem :er is mij inmiddels ook al verteld dat ik niet zomaar iedere willekeurige unit uit een benzine kan gebruiken ivm een zogenaamde code, weet jij of kan je mij daar iets meer over vertellen willem, alvast bedankt
6 oktober 2011 om 13:22 #17845786ja ik kan je wel vertellen hoe het zit..
De teller moet voor demontage uit de auto waarvan jij de teller overneemt vrijgegeven worden ivm Immobiliser..
als deze teller is vrijgegeven, kan je de teller in jouw auto laten inleren, wel belangrijk is dan dat je de Carpass Code hebt die bij jouw auto hoort.
Willem
6 oktober 2011 om 15:58 #17845790oke bedankt, heb de gebr gunnewiek een mailtje gestuurd en die zouden er 1 voor me hebben mits de code die achterop mijn unit zit geplakt goed is.(die willen ze namelijk eerst hebben om na te trekken) Heb hun ook gevraagt of hun mij konden vertellen of/als ik er 1 hier van de sloop afhaal of 2ehands koop (wel benzine) ook deze ingeleerd kan worden in mijn auto (moet er dan wel voor zorgen dat die van de sloop of 2ehandse is vrijgegeven). Waarop hun antwoorden dat dit niet kan….. ivm met die code die achterop zit geplakt…….Dit schijnt volgens hun nog al nauwkeurig te luisteren????????
Waarom wil ik dit weten????? heb nu 1 met witte platen en wil graag 1 met zwarte platen omdat ik dit mooier vind, en wil tevens 1 hebben met bijna de zelfde km stand als dat ik nu heb.
Die van gunnewiek heeft maar 48000 op de teller en is wit (ik heb 141*** op de teller) terwijl hun ook nog een zwarte hebben met 140986km op de teller en deze uit een 1.2benzine komt, maar deze zou volgens hun nooit gaan werken????? Dus ik kom er niet helemaal uit wat ik nou wel en niet kan aanschaffen/kopen.
Alvast weer bedankt3 november 2011 om 13:49 #17845792Inmiddels een andere km-unit geplaatst en alles werkt naar behoren, (wat lampjes en meldingen betreft) maar de storingscode blijft erin staan?????????? wat kan het nu nog meer wezen???????
5 november 2011 om 00:30 #17845793Brand het lampje van de motorregeling ook niet????
Willem
5 november 2011 om 13:07 #17845794had eerst auto met sleutel wat begon te branden, auto uitgezet en min later weer gestart en het was weg, echter 2weken later begint ie weer te branden, ik gelijk naar dealer gerden met brandend lampje en hun de tech2 erop gezet:
storings code:
1555 en
0650
hun ze eruit gehaalt en ik weer verder gereden…..5km verder gaat mm+tc lampje aan en loopt de auto op 3cilinders…..
inmiddels al heel veel geprobeerd zoals nieuwe lmm, nieuwe dis ontsteking(bobinebrug)incl nieuwe bougies, gasklep incl alle slangen na gezien en nog maar eens schoongemaakt…….. maar helaas.
Ga maandag dealer bellen voor een afspraak, want begin sterk het vermoeden te krijgen dat mijn ecu het begeven heeft.
O ja op koude motor rijd/loopt hij netjes (enkel mm lampje brand) maar na min of 5a6 springt ook tc lampje weer aan en begint op 3 cilinders te lopen.6 november 2011 om 09:45 #178457911555: Luchtmasameter of Gasklep posietie onjuist.
Willem
6 november 2011 om 10:29 #17845785luchtmassa meter is ook al uitgewisseld voor een nieuwe en gasklephuis (incl alle slangen) geheel schoongemaakt. maar hierdoor kan hij toch niet op 3 cilinders gaan lopen
6 november 2011 om 21:58 #17845795bobine al uitgewisseld.
Willem
7 november 2011 om 07:19 #17845796ja ook al uitgewisselt, maar helaas, ook al nieuwe bougies geprobeerd……… maar goed ga vandaag bellen voor een afspraak bij de dealer…………….nu maar hopen dat het gaat mee vallen
16 november 2011 om 20:32 #17845797ecu naar zijn …….. dus is opgestuurd voor revisie, volgende week is ie weer klaar als het goed is en dan maar hopen dat alle storing verdwenen zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.