Foutcode P0380 en P242F vivaro Help!!!

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Foutcode P0380 en P242F vivaro Help!!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    R de jong
    Deelnemer

Ik heb een opel vivaro 2.0 dci 2011 115pk (hij rijdt trouwens wel gewoon goed) en krijg de storing  defecte in spuiting , de obd geeft 2 codes.  1 geeft aan dat de roetdeeltjes te hoog zijn in het dpf. Roetfilter zit niet vol is getest met een meting.
      De p242f De andere storing  is van van de gloeibougies circuit A?(p0380) Heb er 4 nieuwe in laten zetten en nieuw gloeirelais maar storing blijft terug komen.

In het begin kwam de p242f af en toe tevoorschijn en ging dan ook weer weg.

Nu blijft deze continu ook als ik hem wis met de obd, na enkele minuten komt dan de p242f tevoorschijn en op daarna gaat de motormanagement lamp op het doashboard ook branden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Bij de garage s waar ik ben geweest krijg ik geen duidelijkheid en heb geen zin in eindeloos onderdelen te vervangen in de hoop dat de storing weg gaat.

Opeltje17
      Deelnemer

Zorgen dat de P0380 opgelost wordt, gloeistiften gebruikt ie om te regenereren. Druksensor pijpje voor de turbo gaat vaak dicht zitten hierdoor regenereert hij ook niet. Youtube staat er vol mee zoek deze meneer maar is op: O’Rileys Autos

R de jong
        Deelnemer

Beste opeltje17  zorgen dat de p0380 opgelost wordt is idd waarom ik hier mijn vraag stel,  het betekent storing in gloei / verwarming circuit A ik ben gekomen tot gloeistiften vervangen en het realais.  Ik hoop dat er anders mensen zijn die echt een goeie diagnose kunnen doen net zoals die o reiligh op u tube die live data kan zien of sensoren spanning krijgen enz.ik kom zelf niet verder met mijn basis obd en heb niet genoeg kennis om een goeie dia te kunnen doen.

Opeltje17
          Deelnemer

Hebben ze zeker alle gloeibougies vervangen en de storingen gewist?

Gloeirelais van deze types gaan weinig defect. Zijn nagenoeg altijd de stiften zelf.

Deze kan je zelf ook makkelijk doormeten met een multimeter.

R de jong
            Deelnemer

Ja had zelf 4 nieuwe gehaald en laten vervangen,  storing gewist, kwam bijna gelijk weer terug, daarna heb ik het relais vervangen.  Wat ik wel zag aan de oude dat er 1  zwart was van de gloeibougies alsof die niet meer gloeide. Als ik nu de storing wis en zet het contact aan de komt doe gelijk weer terug. Dus lijkt wel gelijk mis te gaan met vergloeien…daarvoor was het af en toe…en ging die af en toe ook weer uit…nu blijft de stroring erin.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.