Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Foutcode P0235 Z30DT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2014 om 19:09 #17264371
Geachte mede opelliefhebbers,
Mijn auto is kort geleden voor de APK geweest en heb toen gelijk de EGR Klep laten reinigen. Tevens heb ik daarna van Forte een dpf cleaner door de diesel gedaan.
Nu heb ik het volgende probleem, bij rijden begon ik te merken dat hij wat in ging houden net onder de 2000t/m, in het begin was dit nog niet echt heel duidelijk voelbaar. Alleen nu begint mijn auto steeds meer in te houden (gewoon het gevoel dat hij behoorlijk afremt). Afgelopen zaterdag heb ik een behoorlijk rit moeten maken en het viel mij op dat het verbruik ook ongewoon hoog was (1 op 10 bij 120km/h). Nu ben ik gisteravond terug geweest en heb hem uit laten lezen. Daar kwam dus een storing van de turbodruksensor naar boven.
Na wat speurwerk op het forum lijkt het mij sowieso raadzaam om deze er uit te halen en schoon te maken. Kan dit probleem zijn gekomen door de cleaner (die misschien troep heeft los geweekt) of het schoonmaken van de EGR? Gaat zo’n sensor trouwens snel kapot?
Ding rijdt echt voor geen meter en heb echt het idee dat de turbo nu niet heel erg veel meeblaast.
26 februari 2014 om 11:28 #18220325Vaak door los vuil inderdaad.
Raadzaam is het om een keer heel het inlaat traject inspecteren een reinigen.
Is een flink karwei maar voorkomt vaak een hoop ellende in de toekomst.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
26 februari 2014 om 11:34 #18220326@wim-v6 wrote:
Vaak door los vuil inderdaad.
Raadzaam is het om een keer heel het inlaat traject inspecteren een reinigen.
Is een flink karwei maar voorkomt vaak een hoop ellende in de toekomst.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Hoe lang verwacht je daar ongeveer mee bezig te zijn?
26 februari 2014 om 21:05 #18220327Dat is een best klusje, zeker wel een paar uur… Ben je zelf een beetje handig?
27 februari 2014 om 17:40 #18220328Ben wel redelijk handig. Heb je daar veel gereedschap voor nodig? Of kom je met een doppenset al een aardig eind? Wijst het een beetje voor zichzelf wat je moet doen?
27 februari 2014 om 18:01 #18220329Het is gewoon een heleboel sleutelwerk. Denk dat je ook hoop torx nodig hebt.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 februari 2014 om 19:25 #18220330Heb het euvel zowaar zelf opgespoord! Bij gas geven voel je duidelijk dat hij lucht naar buiten blaast. Toch ook maar even de sensor gereinigd.
27 februari 2014 om 21:54 #18220331Toppie! Van een lekke turboslang wordt het niet beter..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 februari 2014 om 15:46 #18220332@CarloAstra wrote:
Toppie! Van een lekke turboslang wordt het niet beter..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ben ook zeker blij dat ik nu weet wat het probleem is! Was alweer bang dat het toch behoorlijk in de papieren zou gaan lopen.
Zou ik de slang trouwens tijdelijk tot de nieuwe slang binnenkomt met sterke tape rondom kunnen afplakken?
28 februari 2014 om 15:59 #18220333AnoniemLid sinds:
1 January 1970In Engeland kun je voor omgerekend +- €150 siliconen slangen set kopen. Zoek met Google naar silicone hoses. Misschien ook wel voor jou type motor
28 februari 2014 om 23:27 #18220334Zou ik de slang trouwens tijdelijk tot de nieuwe slang binnenkomt met sterke tape rondom kunnen afplakken?
Je kunt hem altijd met duct tape tijdelijk oplossen of helemaal doorsnijden en er een pijp in zetten. Net wat je voor handen hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.