Forumindex › Forums › Modellen › Astra › foutcode p0130 opel astra h 1.4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2015 om 23:18 #18300354
beste liviu2004 ik heb helaas niet het apparatuur om het allemaal door te meten enzo
en wat kost evt een nieuwe ecu mocht dit het probleem zijn
en robbie bedankt voor de tip :thumb
3 november 2015 om 06:44 #18300355ECU is niet nieuw.
Als je kom tot Capelle, we kunnen proberen een ecu.
3 november 2015 om 10:48 #18300356okey dat die niet nieuw is maak niet uit maar wat kost hij
en waarneer heb jij tijd om er na te kijken ik ben vanaf morgen 8 dagen vrij dus heb de komende dagen wel tijd om even langs te komen :thumb
3 november 2015 om 12:50 #18300357Zie het marktplaats topic: buysell/single_ad.php?ad_id=11360
3 november 2015 om 17:06 #18300358Probeer kost niks. Ik heb tijd avonds na 19:00 of Vrijdag.
3 november 2015 om 17:58 #18300359Robbie: Wat ging er precies kapot aan die sensoren toen jouw ECU er drie op rij “vernield” had?
Stond de verwarming continu aan waardoor ze onnodig lang en hoog opgewarmd werden?
Of werd het signaal niet goed versterkt, en werd een verouderende sensor onterecht te vroeg “afgekeurd”?
Heb je die sensors wel eens achteraf nagemeten, of in in andere wagen geprobeerd?
3 november 2015 om 18:01 #18300360Wat er precies kapot aan ging durf ik niet te zeggen wel weet ik dat het toen apk afkeur was en dat er een nieuwe in moest
Voor de rest rijd de auto nog als een zonnetje en markeert er niks aan
3 november 2015 om 18:03 #18300361Als ik mijn P130 niet binnen 6 maanden weet op te lossen ga ik diezelfde kant uit :(
3 november 2015 om 18:04 #18300362Interne ecu probleem. Kan zijn.
Verwarming is geen probleem voor de lambda sensor.
Als de auto heeft gas (lng, CNG), weet ik niet werken op deze auto’s. Ik vind de elektrische installatie. :puke :puke :puke :puke
25 november 2015 om 19:49 #18300363probleem is inmiddels opgelost bleek een slechte massa van de lambda sonde te zijn :thumb :thumb
26 november 2015 om 11:12 #18300364Robbie?
Weet je nog wat er defect raakte aan de lambda sensors?
Was de verwarmingsspiraal doorgebrand omdat de verwarmingsspanning te hoog opliep bij het rijden (14V ipv 12V) of omdat de verwarming continue aanstond ipv aleen een korte tijd na het starten?
Ben benieuwd wat er aan een lambda kapot kan gaan ten gevolge van een fout in de ECU.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat een ECU een meetfout heeft en dan te snel en onterecht een goede lambda sensor als “fout” gaat bestempelen. Daardoor lijkt de levensduur van de sensor kort, terwijl hij gewoon goed is.
Groeten
Rinus
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.