foutcode p0130

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225480
    astracoupeturbo
      Lid sinds:
      18 January 2010

      sinds ik een nieuwe 3″ friedrich uitlaatsysteem eronder heb liggen heb ik last van foutcode p0130. storing in de lambdasensor.

      nu dacht ik dat het aan de software lag, fase 1 van EDS. dus ben afgelopen vrijdag bij EDS geweest en die zeiden dat het niet aan de software lag maar aan de lambdasensor zelf, die reageerde te traag.

      dus ik begin van deze week een nieuwe Bosch lambdasensor erin gezet zonder resultaat. het motorstoring lampje is weer aangesprongen.

      wie weet wat het nog meer kan zijn of hoe kan ik dit het beste testen?

      het gaat om een opel astra coupe turbo uit 2001 met Z20let motor

      #17724018
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Het kan ook nog druk/MAF sensor bovenin de intercooler zijn en
        de luchtmassameter.
        Heb je trouwens al een H-turbo of de orginele nog?

        Anders zou ik laten kijken of je mengsel ivm. je nieuwe uitlaat
        (vanwege verminderde tegendruk) niet te arm loopt.

        #17724019
        astracoupeturbo
          Lid sinds:
          18 January 2010

          er zit al een H-turbo op. bij EDS hebben ze er nieuwe software ingezet en hebben ze alles gecontroleerd. uitlaatgassen, turbodruk, turbodrukdoos en benzinedruk. dus neem aan dat dit gewoon goed zit.”

          kan je meten of maf of lmm kapot is of moet je dit gewoonweg weer wisselen, of hoe kan je dit het beste doen?

          heb er nu een nieuwe lambdasensor inzitten ik neem aan dat ik hem niet meer terug kan brengen (piet heijl) ofwel?

          #17724020
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Ik had hetzelfde gezeik toen ik mn 2e kat had verwijderd..

            #17724021
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Je kunt ze gewoon uitwisselen (zijn ook weer niet goedkoop , dacht iets van 225 E Lmm en meen
              iets van 70 E voor de Mafsensor)
              Ze zijn uiteraard door te meten maar ik heb geen info omtrent de waardes hiervan.
              Raar dat ze bij EDS dit probleempje niet kunnen tackelen.
              Of heb je ook een open luchtfiltersysteem (K&N)?

              #17724022
              astracoupeturbo
                Lid sinds:
                18 January 2010

                jij had dit probleem toch ook, hoe had jij dit opgelost?

                nee heb er geen open luchtfiltersysteem opzitten dus daar kan het niet aan zitten.

                zal EDS nog even mailen of ze nog iets voor mij kunnen betekenen maar ik ben er bang voor….dan word het maar even uitwisselen, iemand interesse??

                #17724023
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  Ik heb niets vervangen omdat ik na zelf reseten weer honderen km’s
                  kon rijden voordat ie (P130 en later P170) weer tevoorschijn kwam.
                  Bovendien leek mij ook niet iets stuk te zijn (bleek ook later zo te zijn)
                  Ik had idd dit probleem in combinatie met K&N open filter en org. turbo
                  en 1e catvervangingspijp en Baileys blow-off valve.
                  Na turbowissel met software aanpassing |M-Tech
                  en injectors (470 cc) en drukregelaar was ik P130 kwijt en
                  had ik een andere opeens ; P170 fuel trim.
                  Dit is na verwijdering v/d door M-Tech geadviseerde hogere drukregelaar
                  en software aanpassingen bij EDS trouwens gelukkig weer goed gekomen.
                  Dus zou volgens mij iets met software moeten/kunnen zijn.

                  #17724024
                  mattemaker
                    Lid sinds:
                    28 September 2007

                    stukkie tussen zetten.. is ook voor p0420

                    #17724025
                    astracoupeturbo
                      Lid sinds:
                      18 January 2010

                      heb er ook 470 cc injectoren inzitten…

                      maar idee van mattemaker lijkt me wel wat. kan deze foutcode geen kwaad dan?

                      waar heb jij dat verlengstuk gehaald?

                      en kan ik zelf de foutcode resetten? want hij gaat pas aan naar 250-350 km…. of moet je dan persee naar de dealer?

                      #17724026
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        Spacer op de foto lijkt mij de 2e lambdasonde.

                        P130 kan in mijn ogen geen kwaad (vermeld ook in
                        het instructieboekje) er wordt door de sensoren een meeting
                        gedaan die even buiten het bereik valt en deze krijg jij als foutmelding
                        te zien.
                        Reseten kan bij Opel (kost 30 a 40 E) maar voor minder dan 40 E
                        kun je op marktplaats een uitleestooltje kopen waarmee je snel
                        de code kunt zien en ook weer reseten.

                        #17724027
                        astracoupeturbo
                          Lid sinds:
                          18 January 2010

                          mattemaker waar heb je dat stukje gehaald?

                          rij nu nog steeds met de foutcode aan, hoop dat dit geen kwaad kan :)

                          heb op marktplaats gekeken maar kan geen uitleestooltje vinden voor minder dan 40 E :( zitten allemaal rond de 100 E….

                          #17724028
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Astemblaft ; http://link.marktplaats.nl/371362878

                            Keb extact de zelfde handig ding.
                            Heeft mij niet mij niet meer dan 40 E gekost.

                            #17724029
                            mattemaker
                              Lid sinds:
                              28 September 2007

                              zijn gewoon 2 doppen.. warm gestookt en zachtjes draad getapt..(ouwe lambda gebruikt)
                              had een maat van me in z`n bus.. cv monteur.. is gewoon koper..
                              ging erg makkelijk..

                              heb er ook al 1 met een 90gr bocht gemaakt ,had geen ruimte .
                              die werkte ook goed.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.