Foutcode P0110 en P0325 op een Z18XE

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Foutcode P0110 en P0325 op een Z18XE

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Mastah-GSi
    Deelnemer

Misschien dat 1 van jullie me raad kunnen geven, want ik denk nu alleen nog aan het vervangen van de LMM.

Mijn Corsa C met een Z18XE komt steeds terug met 2 foutcodes, te weten en in de juiste volgorde van verschijnen:

P0110
      P0325

Ik persoonlijk DENK dat deze 2 met elkaar te maken hebben, omdat ze dus steeds met z’n 2’en terug komen.
      En dat foutcode P0325 een gevolg is van foutcode P0110.
      Maar ja wie ben ik :P

Zodra de fouten opkomen merk ik een kleine dip in de auto en reageert hij wat minder op het gas.
      Zodra ik een beetje stevig gas bijgeef en de melding op het dashboard verdwijnt (gebeurt niet altijd of niet meteen), dan merk ik dit direct aan de auto en reageert hij weer net zo fel als hij altijd doet.

Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik verder nog niet heb gemeten of een kort ritje met de LMM losgekoppeld hebt gereden (wat ik vaak her en der gelezen heb).

Iemand die mij wellicht kan ondersteunen in dit geval…?

Robin82

Heb je je luchtmassameter al doorgemeten?? Of je bedrading ervan naar de ecu??
        P0110 slaat op je temperatuursensor in je luchtmassameter.

P0325 slaat op het niet of slecht funtioneren van je klopsensor

Ik weet niet of die 2 iets met elkaar te maken hebben, maar die p0110 kan ook
        nog een losse massa in de ecu zijn.

Gr Robin

@Mastah-GSi wrote:

Misschien dat 1 van jullie me raad kunnen geven, want ik denk nu alleen nog aan het vervangen van de LMM.

Mijn Corsa C met een Z18XE komt steeds terug met 2 foutcodes, te weten en in de juiste volgorde van verschijnen:

P0110
        P0325

Ik persoonlijk DENK dat deze 2 met elkaar te maken hebben, omdat ze dus steeds met z’n 2’en terug komen.
        En dat foutcode P0325 een gevolg is van foutcode P0110.
        Maar ja wie ben ik :P

Zodra de fouten opkomen merk ik een kleine dip in de auto en reageert hij wat minder op het gas.
        Zodra ik een beetje stevig gas bijgeef en de melding op het dashboard verdwijnt (gebeurt niet altijd of niet meteen), dan merk ik dit direct aan de auto en reageert hij weer net zo fel als hij altijd doet.

Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik verder nog niet heb gemeten of een kort ritje met de LMM losgekoppeld hebt gereden (wat ik vaak her en der gelezen heb).

Iemand die mij wellicht kan ondersteunen in dit geval…?

Mastah-GSi
        Deelnemer

We zijn er in ieder geval al achter dat het met een nieuwe LMM niet opgelost is.
          Dealer gaat morgen de bedrading nameten waar het probleem zich dan voordoet.
          Hopelijk zit het hem in de bedrading en niet in de ECU, want hun zullen dan waarschijnlijk een nieuwe ECU willen gaan plaatsen.

Morgen even afwachten.
          Met alle kosten de laatste tijd mag dat ding straks wel tot de 3ton niks meer aangeven :P

rinus747
          Deelnemer

Temperatuur van LMM is makkelijk te controleren

s-ochtends VOOR het starten, contact aan zetten, en via OBD de temperatuur uitlezen. Omdat de motor en alles onder de kap sochtends dezelfde temperatuur heeft als de omgeving (alles staat namelijk al vele uren uit) geeft de LMM de exacte omgevingstemperatuur aan.

Als je daarna start gaat de temperatuur langzaam omhoog omdat het motorblok warm wordt, en de ingezogen lucht al iets voorverwarmd wordt ten opzichte van de omgeving.

Groeten Rinus

Mastah-GSi
            Deelnemer

Er wordt zowel via Tech2 als mijn eigen software de waarde -40 graden aangegeven.

wim-v6
              Deelnemer

Dan zit daar een fout, onderbreking vermodelijk, daar standaard bij een onderbreking -40 word weergegeven…

Willem

Mastah-GSi
                Deelnemer

Dat idee had de beste monteur ook.
                  We zullen het morgen zien…
                  In ieder geval bedankt voor de meldingen so far.

I’ll keep you posted…

Mastah-GSi
                  Deelnemer

Afgelopen maandag is alles doorgemeten voor wat de bekabeling betreft en zijn ze uitgekomen op een storing in de MSA.
                    Die is opgestuurd naar ACTronics in Almelo voor reparatie.

the-duke
                    Deelnemer

MSA ?
                      Is dat het Motor Stuur Apparaat, oftewel ECU ?

Gr,
                      The Duke

Mastah-GSi
                      Deelnemer

Ja precies…

Mastah-GSi
                        Deelnemer

De ECU is gereviseerd en werkt inmiddels helemaal prima.
                          Alleen schijnbaar heb ik gewoon pech want nu komen er wat andere lampjes e.d. naar voren.

Hiervoor maak ik even een nieuwe topic aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.