Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Foutcode P0110 en P0325 op een Z18XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2011 om 18:05 #17242091
Misschien dat 1 van jullie me raad kunnen geven, want ik denk nu alleen nog aan het vervangen van de LMM.
Mijn Corsa C met een Z18XE komt steeds terug met 2 foutcodes, te weten en in de juiste volgorde van verschijnen:
P0110
P0325Ik persoonlijk DENK dat deze 2 met elkaar te maken hebben, omdat ze dus steeds met z’n 2’en terug komen.
En dat foutcode P0325 een gevolg is van foutcode P0110.
Maar ja wie ben ik :PZodra de fouten opkomen merk ik een kleine dip in de auto en reageert hij wat minder op het gas.
Zodra ik een beetje stevig gas bijgeef en de melding op het dashboard verdwijnt (gebeurt niet altijd of niet meteen), dan merk ik dit direct aan de auto en reageert hij weer net zo fel als hij altijd doet.Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik verder nog niet heb gemeten of een kort ritje met de LMM losgekoppeld hebt gereden (wat ik vaak her en der gelezen heb).
Iemand die mij wellicht kan ondersteunen in dit geval…?
21 oktober 2011 om 16:27 #17926312Heb je je luchtmassameter al doorgemeten?? Of je bedrading ervan naar de ecu??
P0110 slaat op je temperatuursensor in je luchtmassameter.P0325 slaat op het niet of slecht funtioneren van je klopsensor
Ik weet niet of die 2 iets met elkaar te maken hebben, maar die p0110 kan ook
nog een losse massa in de ecu zijn.Gr Robin
@Mastah-GSi wrote:
Misschien dat 1 van jullie me raad kunnen geven, want ik denk nu alleen nog aan het vervangen van de LMM.
Mijn Corsa C met een Z18XE komt steeds terug met 2 foutcodes, te weten en in de juiste volgorde van verschijnen:
P0110
P0325Ik persoonlijk DENK dat deze 2 met elkaar te maken hebben, omdat ze dus steeds met z’n 2’en terug komen.
En dat foutcode P0325 een gevolg is van foutcode P0110.
Maar ja wie ben ik :PZodra de fouten opkomen merk ik een kleine dip in de auto en reageert hij wat minder op het gas.
Zodra ik een beetje stevig gas bijgeef en de melding op het dashboard verdwijnt (gebeurt niet altijd of niet meteen), dan merk ik dit direct aan de auto en reageert hij weer net zo fel als hij altijd doet.Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik verder nog niet heb gemeten of een kort ritje met de LMM losgekoppeld hebt gereden (wat ik vaak her en der gelezen heb).
Iemand die mij wellicht kan ondersteunen in dit geval…?
23 oktober 2011 om 12:49 #17926313We zijn er in ieder geval al achter dat het met een nieuwe LMM niet opgelost is.
Dealer gaat morgen de bedrading nameten waar het probleem zich dan voordoet.
Hopelijk zit het hem in de bedrading en niet in de ECU, want hun zullen dan waarschijnlijk een nieuwe ECU willen gaan plaatsen.Morgen even afwachten.
Met alle kosten de laatste tijd mag dat ding straks wel tot de 3ton niks meer aangeven :P23 oktober 2011 om 13:24 #17926314Temperatuur van LMM is makkelijk te controleren
s-ochtends VOOR het starten, contact aan zetten, en via OBD de temperatuur uitlezen. Omdat de motor en alles onder de kap sochtends dezelfde temperatuur heeft als de omgeving (alles staat namelijk al vele uren uit) geeft de LMM de exacte omgevingstemperatuur aan.
Als je daarna start gaat de temperatuur langzaam omhoog omdat het motorblok warm wordt, en de ingezogen lucht al iets voorverwarmd wordt ten opzichte van de omgeving.
Groeten Rinus
23 oktober 2011 om 13:32 #17926315Er wordt zowel via Tech2 als mijn eigen software de waarde -40 graden aangegeven.
23 oktober 2011 om 21:26 #17926316Dan zit daar een fout, onderbreking vermodelijk, daar standaard bij een onderbreking -40 word weergegeven…
Willem
23 oktober 2011 om 23:36 #17926317Dat idee had de beste monteur ook.
We zullen het morgen zien…
In ieder geval bedankt voor de meldingen so far.I’ll keep you posted…
26 oktober 2011 om 13:52 #17926318Afgelopen maandag is alles doorgemeten voor wat de bekabeling betreft en zijn ze uitgekomen op een storing in de MSA.
Die is opgestuurd naar ACTronics in Almelo voor reparatie.26 oktober 2011 om 15:22 #17926319MSA ?
Is dat het Motor Stuur Apparaat, oftewel ECU ?Gr,
The Duke26 oktober 2011 om 15:38 #17926320Ja precies…
5 november 2011 om 19:16 #17926321De ECU is gereviseerd en werkt inmiddels helemaal prima.
Alleen schijnbaar heb ik gewoon pech want nu komen er wat andere lampjes e.d. naar voren.Hiervoor maak ik even een nieuwe topic aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.