Mijn oom heeft een jaar geleden een Opel Vectra A C18NZ gekocht waar ik het bouwjaar momenteel even niet van weet en heeft 253.xxx gelopen.
Deze auto had eerst op LPG gelopen, hierna een jaar of 3 stil gestaan en voor de verkoop de LPG installatie er uit gehaald.
Er is veel aan de auto gedaan, hier volgt een lijstje.
Koppaking is vervangen
Distributieriem is vervangen
Tank is schoon gemaakt
Lamdasonde is vervangen
Injector is vervangen
Bougie’s zijn vervangen
Olie + oliefilter is vervangen
allerlei rubberen vacuum slangen zien er als nieuw uit, dus denk ik vervangen voor de aankoop.
Maar nu loopt de auto nog niet heel lekker en komt er zwarte smurrie uit de uitlaat.(roet met condens?)
Nu gaf de Vectra ook 4 knipper code’s aan.
3 hebben te maken met de Lamdasonde, terwijl deze vervangen is?
1 heeft te maken met Egr, daar zat een blindplaatje tussen wat ik toen had gezien.
Hier onder in het Duits de code’s:
13 Lambdasonde – keine Spannungsänderung
33 AGR-Unterdruckschaltventil – Spannung zu niedrig
44 Lambdasonde/Einspritzsignal – Gemisch zu mager
45 Larnbdasonde/Einspritzsignat – Gemisch zu fett
Nu denk ik dat dit iets te maken heeft met de uitlaat?
Kan dat de katalysator dicht zit en dit veroorzaakt?