Ik heb nu een tijdje last van geratel bij het optrekken in de 1e en 2e versnelling bij koude motor tussen de 1000 en 2500 toeren. Naarmate de motor warmer wordt, of in hogere toeren gaat dit weg.
Nu heb ik de auto laten uitlezen en stonden de volgende codes erin:
P039D Druksensor verbrandingskamer cilinder 1 Drukverschil te hoog
P039C Druksensor verbrandingskamer cilinder 1 Drukverschil te laag
P0399 Druksensor verbrandingskamer spanning te hoog
P1325 Referentiepuntsignaal krukas functionerings storing
P1325 Referentiepuntsignaal krukas functionerings storing
P1325 Referentiepuntsignaal krukas functionerings storing
P1325 Referentiepuntsignaal krukas functionerings storing
De druk op de cilinders was als volgt bij stationair toeren van 837 en nokkenas van 424
1 2,9
2 5,2
3 5,0
4 5,6
Na schoonmaken van de inlaat door reinigingsmiddel en het wisselen van gloeibougie van 1 naar 2 kwamen de volgende waarde:
1 4,2
2 3,1
3 5,0
4 5,6
(de waarde van meting 2 zijn uit mijn hoofd, actuele volgen nog als ik foto krijg van 2e meting, maar het gaat er even om dat de waarde bij 1 niet hetzelfde is als bij 2 in de 1e meting ondanks het omruilen)
Is de voorlopige analyse goed door het bij de gloeibougies te zoeken of zien we iets over het hoofd? En de melding over de krukas kan komen door vuil tussen de sensor en het “reluctor” wiel wat ik begreep als ik zoek op internet?