Foutcode ECN 227956

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Foutcode ECN 227956

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266330
    duopenotti
      Lid sinds:
      7 June 2014

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Zafira B 1.9 CDti 150 pk automaat.

      Vandaag brandde het motorstoringslampje. Met de pedalentest kreeg ik code ECN 227956.
      Na wat gegoogle bleek dat dit hoogstwaarschijnlijk aan de EGR-klep ligt.

      Ik heb deze verwijderd en schoongemaakt. Het storingslampje brandt nog steeds. Moet ik deze foutcode met een OPCOM resetten?

      Alvast bedankt voor de hulp!

      #18237862
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Schoonmaken wil niet altijd helpen. Kan dermate vervuild zijn dat alleen vervangen mogelijk is.
        storing zou ik eerst verwijderen

        #18237863
        duopenotti
          Lid sinds:
          7 June 2014

          Bedoel je met storing eerst verwijderen, dat je de foutcode met een op-com reset?

          #18237864
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Ja precies. En je kunt met een op-com ook waardes uitlezen. Dan weet je zeker of de egr goed werkt

            #18237861
            duopenotti
              Lid sinds:
              7 June 2014

              Kei-bedankt voor je hulp. Ik zo ff een op-com halen hier in de buurt en dan weet ik het meteen.

              #18237865
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                even resetten inderdaad en kijken of de melding terug komt. Heb zelf na installeren van een ERG blindplaat van mijn Zafira 2.2 16V ook 1 keer de foutcode moeten resetten. Daarna niet meer teruggekomen. :thumb

                #18237866
                duopenotti
                  Lid sinds:
                  7 June 2014

                  Waar heb je je blindplaat besteld, want bij Opel Driessen wisten ze nergens van…

                  Na de reset is de foutmelding weggebleven. De test met de op-com ziet er ook goed uit.
                  Kreeg vandaag een foutmelding P242F (Roetfilter). Ik heb hem via de op-com laten regeneren. Nu is de storing weg. Hopen dat dit ook zo blijft ;)
                  Ik wil iig de EGR nog afdoppen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.