Beste mensen,
Ik ben een paar dagen geleden naar een andere garage geweest, en heb auto laten uitlezen.(hoefde niets te betalen, vriendelijke mensen)
Meneer heeft stekker bij linkerveerpoot ingestoken en met een laptop uitgelezen.
Ik weet niet welke uitlees apparatuur is gebruikt, maar auto knipperde niet. rode apparaat gaf na enige tijd: foutcode 93 aan.
Via laptop lijst erbij gepakt en het blijkt een of ander bedrading naar de ecu te zijn die mogelijk niet meer functioneert en/of constant storing veroorzaakt, waardoor resetten geen baat heeft.
Meneer heeft aangegeven dat het een arbeidsintensief werk kan opleveren, aangezien je vele bedradingen moet nagaan.
Als je geluk hebt en eerste de beste foute draad beet hebt, bof jij dan effen!
Ik zal dus over een aantal weken langs gaan en omdat ze coulant zijn omtrent prijs, daar laten repareren.
Ik heb zelf beetje informatie proberen in te winnen:
Bij de How-to staat een andere foutcode benaming:
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
Ik neem aan dat dit een andere apparatuur betreft, want ik weet zeker dat dit niet op de laptop stond.
http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/266491-diagnostic-error-code-93-a.html
Dit betreft een foutcode van een tigra 1994, maar foutcode 93 is bij hem ook: 93 Quad drive module (in ECU) n/a
Ik weet niet of we hier wat aan hebben.
“that normally means the ecu is buggered, any fuses blown or bad earths/connections? “
http://www.bba-reman.com/faultcodesvauxhall.htm
Hier staat code 93 er bij: Quad driver module
Kortom: Iemand enige ervaring met foutcode 93?
Ik bedoel dan met name tav hoeveel arbeid er in gestoken moet worden om het uit te vissen.
Mijn dank is groot
Akin Yalcin
P.S.
Mijn auto betreft:
Voertuig OPEL VECTRA A (86_, 87_) | 1988.09-1995.11
Type 1.6 i
Motorcode(s) X 16 SZ
Bouwjaar 1994