Forumindex › Forums › Modellen › Astra › foutcode 35 Astra F 94, what to to next?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2010 om 14:46 #17216947
Beste mensen,
Mijn astra F 1.6 automaat uit 1994 zit met wat probleempjes;
Hij houd in
Zuipt meer dan zijn baas (450 kilometer afgelopen tank met goedkope brandstof, normaal is dit dik 550 kilometer)
Motormanagement lampje gaat soms tijdens het rijden branden.
Automaat sport lampje begint soms te knipperen als ik even te snel wil omschakelen van achteruit (oprit) naar drive, bij koude motor.
En hij ging vandaag bij wat testen ineens even brak stationair lopen toen ik even flink gas gaf tot tegen de begrenzer aan.
Bovendien zakt hij niet altijd even snel terug naar stationair en als ik tijdens het rijden de automaat in neutraal zet blijft de motor soms wat toeren houden…
Dank zij de How-to’s hier op het forum heb ik hem al uitgelezen.
Foutcode 35 ( Stappen motor (geen stationair controle))
Laatst heb ik er een andere (oudere) lambda sonde ingehangen omdat ik ook denk dat deze niet fris is.
Kan ik zo’n ding doormeten?Misschien kunnen jullie wat dingen afleiden aan de hand van de probleempjes die ik heb met dit oude beestje.
Met dank alvast
1 februari 2010 om 16:30 #17603346lambda sonde kunnen ze bij de dealer met de tech doormeten of deze nog genoeg schommeld aan de waardes. Verder zou ik hier geen immitatie lambda inzetten krijg je problemen mee. Fout code wat je vermeld is de stappenmotor die niet meer helemaal correct werkt. Deze kun je nog wel eens schoon proberen te maken door middel van loskoppelen en met remmenreiniger schoon te maken.
Groeten Twan
1 februari 2010 om 18:05 #17603347Wat ik denk is toch dat er valse lucht is, daar de stationair regeling het niet bij kan werken volgens de code..
Dit kan je controleren met een bus remmenreiniger.
spuit dit eens met draaiende motor ter hoogte van de voetpakking van het gasklephuis en pakking van het inlaat op de cilinderkop..
reageert de motor hierop, dan heb je dus een pakking stuk..
Willem
1 februari 2010 om 20:03 #17603348Hé bedankt voor de goede tips! Dat ga ik morgen meteen even uitproberen.
Ik had de garage al even gebeld of ik er morgen ff terecht kon, komt me net goed uit!
Ik ga de gasklep en de stappenmotor grondig schoonmaken.
Alvorens ik dit ga doen ga ik hem volgens de methode van Willem testen op valse lucht.19 maart 2010 om 09:43 #17603349Beste Harmen85 ….
kan je me misschien vertellen hoe het afgelopen is …
ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mij Astra cabrio x1.6sz uit 1994 …
motormanagement lampje / code 35 / rijdt ongeveer 1 op 8
ik heb de storing in het verleden ook al gehad maar werd toen volgens mij veroorzaakt omdat de aansluitrand van mijn Green (open)luchtfilter gescheurd was …. ik heb toen namelijk de luchtfilter er iets verder opgezet en de klem over de scheur gemonteerd waarna ik zeker een maand of 7 geen problemen heb gehad
nu is de storing echter terug en ik heb inmiddels de filter dichtgemaakt met siliconenkit maar helaas blijft de storing (35) bestaan …. stationair loopt de auto inmiddels 2000/2500 toeren waar ie normaal altijd rond de 1000 bleef ….
EGR heb ik voor zover mogeijk gereinigd met remmenreiniger maar geen resultaat …. ik weet ook niet precies wat je hier aan moet reinigen verder dan deze een nacht in de remmenreiniger te laten staan en met een borstel een beetje poetsen ???
kortom
heb ik dus de volgende problemen
– motormanagement lampje code 35
– stationair rond de 2000 a 2500 toerenAls jij of iemand anders me verder kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen
Thanks
Robcat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.