Foutcode 33

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcode 33

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    StefanX

Net voorgesteld en heb meteen een vraag haha.. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik zelf 0 verstand heb van auto’s.

Ik heb een Astra G uit 1998 en al sinds een tijdje brand mijn airbag lampje. Is een keer gereset / schoongemaakt door de dealer maar na een aantal weken ging hij weer branden.

Heb via dit forum al gelezen over de Op-com en deze ook besteld. Via de Op-com zelf al eens gereset, toen ging hij een dag of 3 uit. Nu blijft het lampje echter branden. Zelfs na resets. Echter begin ik me nu mateloos te storen aan dat rode lampje.
      Het gaat om foutcode 33 Passenger Airbag Squib Circuit High Resistance. Ook dat measuring dingetje gedaan en de Passenger airbag staat op 6 ohm, de rest rond de 2,5 tot 2,9.

Nu heb ik een paar vragen hierover:
      Waar zit die airbag stekker? Is dat het gele kabeltje achter het dashboardkastje ergens linksboven? :hmmz

Hoe kan ik deze loshalen om hem zelf schoon proberen te maken? (met contactspray o.i.d.)

En een vraag die hier al eens eerder is gesteld: is het mogelijk voor de dealer om alleen de passagier airbag uit te schakelen zodat de bestuursairbag het nog wel doet? of is dit nog steeds verzekeringstechnisch niet toegestaan? Mijn Op-comdingetje heeft namelijk wel die optie..

Alvast hardstikke bedankt als hier iemand een antwoord op weet!

GSI Racer
      Deelnemer

Hallo!

Ik weet niet of het bij Opel ook zo is, maar bij andere merken zijn het vaak de stekkers van de gordelspanners waar een hoge weerstand in zit.
        Het airbag systeem is hier heel gevoelig voor!
        Wat wij normaal ermee doen: stekker ertussenuit knippen en de kabels doorsolderen.

NOOIT weerstand gaan meten aan een airbagsysteem!!!! De kans dat je dat ding in je bakkes krijgt is dan aanwezig;)

astratjeg01hh
        Deelnemer

hallo deze stooring heb ik laast ook gehad allen bij mij zat de deze in het stuur ook een te hooge spanig 7,5ohm in plaats van 2,5 lag toen aan de sleepring waarschijnlijk licht het aan het gele stekkertje op de airbag je kan broberen om hem schoonte maken of de pinnetje is uit elkaar te buigen mvg erik

Blue-Dragon
          Deelnemer

Passagiers airbag zit achter het dashbord dus moet je het dashbordkastje eruit gaan halen.
            En op die airbag zit dan dat gele stekkertje.

Wat ik al eens heb gedaan is er een nieuwe opgesoldeerd.
            Dan moet je de accu afkoppelen en daarna 10 minuten wachten , dan kan e het stekkertje gaan loshalen.
            In het midden van dat stekkertje zit een een soort pinnetje die moet je eruit halen daarna kan je de stekker eraf halen.

StefanX

Bedankt alle drie voor de reacties!

Wilde net een printscreen maken die waardes die ik had gemeten. Dus voor de zekerheid klikte ik nog maar weer eens een keer op de reset. Blijkt het lampje nu weer uit te gaan :hmmz Ik ga er alleen van uit dat hij de komende niet uit zal blijven.. :cry

De foutcode ging over de tweede airbag op de foto (waar nu 2,30 ohm staat). Dat is dus de airbag stekker, en niet de gordelspanner? En deze is nu dus weer te laag?
              Het enige dat ik gedaan heb is het dashboardkastje eruit gehaald. Verder niet aan de stekker gezeten..

Het volgende filpmje is dus de stekker van de airbag, of zit ik er nu helemaal naast?
              Filmpje van een stekker

Mocht hij morgen weer aangaan kan ik in elk geval de oplossingen proberen die jullie genoemd hebben! :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.