foutcode 1405 en 0505

Forumindex Forums Modellen Astra foutcode 1405 en 0505

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    rob33

Een hele goed middag iedereen mijn naam is Rob komt uit amsterdam.

ik zit met de volgende problemen stationair staat mij opel astra uit 99 met motorcode x16szr tussen de 1000 en de 1300 toeren te schomelen. dat is sins ik ik mijn egr klep heb gewisselt en per ongeluk de stekker van de stappenmotor heb uitgetrokken en ging starten. toen ging de toeren tot de 4000-4500 ik zetten natuurlijk meteen de motor weer uit.
      stappenmotor weer aangesloten .
      Mijn mm lampje brande en gaf de foutmelding 1405 dus ik heb een nieuwe egr klepderop gedan 9zelf uitgelen met de jumper metode die ik hier op de forum heb gevonde).
      maar na die nieuwe egr klep is die foutmelding 1405 niet weg en heb nu de foutmelding 0505 erbij gekregen.
      Nou ik heb in twee maanden tijd meer dan 2000 euro aan de auto uitgegevn en heb geen geld meer om het naar de garage te brengen. heb net een andere motor erin laten zetten die 68000 km heeft gelopen (de oude had er 247000), complete nieuwe uitlaat zit er onder vanaf de catalisatore, lambda sonde zit er een niuewe op, nieuwe accu zit er in, egr klep is vervangen en een nieuwe kopelingsplaat is erin gezet dus de auto is zowat nieuwe en nog steeds niet 100%.
      Die stappen motor heb ik zelf gprobeert schhon te makken maar die punte die uitsteekt zou er beweging in moeten zitten naar (binnen en naar buiten als ik het goed heb begrepen maar die van mij gat geen kant op weet niet of hij kapot is of of die nog val te redden op een of andere manier.
      Ook snap ik niks van die egr klep. foutcode 1405 is toch egr klep zit net een nieuwe op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben teneinde raad en heb geen gled meer om in die auto te stoppen, en wegdoen is ook een beetje moelijk wat die gled krijg ik nooit terug zoizo niet met een brandende mm lampje.

alvast bedankt

Nick-GSI
      Deelnemer

eigenlijk moet ie ff uitgelezen worden en ff gerest worden. Heb je de minpool van de accu al ff een minuutje los gehad?

rob33

ja heb ik ook al gedan meer dan een half uur zelf maar storingen komen meten terug

wim-v6
          Deelnemer

Code p0505: Stationair toerental regelaar (Stappenmotor): Storing.

– Waarschijnlijk ernstig vervuilde gasklep en stappenmotor

Code p1405: EGR klep Positie controle storing

– Ernstig vervuilde EGR klep / defecte EGR klep.

Als de EGR kapot gaat komt dat meestal doordat deze vast gaat zitten door kool en roetresten.

deze blijven ook in de pijpjes van en naar de EGR zitten, en komen zo ook weer in de nieuwe EGR.

Controleer dat eens.

Willem

rob33

bedankt voor je reactie willem maar die oude egr klep zat op een oude motor ik heb nu een nieuwe motor die ongeveer 68000 km heeft gelopen tenminste dat zei de sloop
              waar ik hem vandan heb gehaald maar ik heb die egr gekeken zat er wl wat roet op maar niet echt van je denk van wow. en die foutmelding was er meteen terug na het vervangen van die egr klep, na 20 km rijden is wel een beetje heel erg snel vind ik. nog een vraag he die uiteinde van die stappen motor moet die niet beweegbaar zijn die van mij zit er geen beweging in

wim-v6
              Deelnemer

Controleer anders eens de bedrading van deze EGR klep, en stappenmotor.

stappenmotor
                bewegen kan je m niet, deze word verschoven met een wormwiel namelijk.

Willem

rob33

bedradingen heb ik met het oog gekontoleert die zien er goed uit meten weet ik niet hoe want ik heb echt twee linker handen kwa electra betreft je. je woon in denhaag zag ik kan ik niet een keer langskomen dat je naar kijk voor mij tegen een kleine vergoeding garages zijn allemaal oplichters

wim-v6
                  Deelnemer

Dat kan zeker wel, kijk maar wanneer je tijd hebt.

rob33

is morgen goed ik heb je je adres niet dit is mijn email churendisamira@hotmail.com mail me je gegevens en tijd en wanneer je kan

wim-v6
                      Deelnemer

origineel gepost door rob33
                        is morgen goed ik heb je je adres niet dit is mijn email churendisamira@hotmail.com mail me je gegevens en tijd en wanneer je kan

ik heb je via u2u een tel nr gestuurd, bel daar eens op anders.

u2u zit bovenaan de pagina, op de letters U2U klikken kom je in het u2u menu.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.