foutcode 0100 en 1530

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren foutcode 0100 en 1530

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Andreas.Berger

Ik heb sinds de aankoop van mijn vectra B 1.8. 16v het volgende probleem, en dat is dat hij af en toe bij het afremmen en terug schakelen naar 2 met daarna ingedrukte koppeling uitvalt, soms deed hij nog wel opvangen, dan was hij even aan het zoeken en dan is het verder goed, het MM lampje was kapot, dat heb ik vervangen eveneens de kabelboom wat in de kofferklep helemaal kapot gescheurd was, deze heb ik gesoldeerd, sinds deze week viel de auto overal uit bij elk stoplicht of rotonde waar ik aan kwam rijden, zodra ik in de 2 de koppeling intrapte viel die uit, herstarten gaat meteen,maar de start motor wordt er ook niet vrolijk op, ik heb hem uit gelezen en kom uit foutcode 0100 en 1530, de laatste zou iets van een relai moeten zijn ,maar waar vind ik die ?

Ik heb de gasklep compleet vervangen met alles erop en eraan, de motor valt nu niet meer uit, en blijft netjes lopen, ook de luchtmassa meter heb ik compleet omgezet, de auto rijd goed nu, alleen gaat het storingslampje niet uit, met de polen eraf heb ik ook al gedaan ,werkt niet, en de draden van de stappenmotor waren helemaal blank , deze stekker heb ik ook nog vervangen en een andere stekker eraan gesoldeerd.

moet ik de foutcode’s nu laten wissen bij een garage of is dit onzin en moet het via de polen eraf te doen zijn.

wie heeft hier antwoord op

Andreas.Berger

niemand wat me kan helpen ???

wim-v6
        Deelnemer

Z18XE????

Andreas.Berger

@wim-v6 wrote:

Z18XE????

X 18XE

wim-v6
            Deelnemer

X18XE zal eens kieken:

p0100: Luchtmassameter Storing in Circuit:

– Luchtmassameter Defect.
              – Bedrading niet lekker (meestal de massa draad)
              – Motorcomputer kapot

p1530: Relais uitschakeling Airco:

> Dit relais schakelt de airco uit, wanneer Volgas word gegeven..
              – Relais zelf kan kapot zijn, waar deze zit?? ik vermoed dat het hetzelfde relais is, wat hem ook inschakeld, motorregel omschrijvingen zijn vaak wat vaag namelijk..
              – Dat relais zit weer in de motorruimte in een van de langwerpige relais kasten.

Willem

Andreas.Berger

daar zat ik gister ook al naar te kijken maar deze auto heeft geen airco, ik heb de luchtmassa meter al vervangen, en de bekabeling ziet er ook goed uit, voor de rest rijd de auto ook goed, alleen af en toe toch even zoeken zodra ik stop bij een stoplicht, maar dat is 2 sec, en dan loopt hij mooi 900 toeren.

wim-v6
                Deelnemer

Dan is de computer misschien een keer gewisseld van een met WEL airco en staat deze geprogrammeerd en dan vind hij deze niet..

mag verder niet van invloed zijn op het rijden.

de p0100 echter kan wel van invloed zijn.

je kan eens kijken bij de draden die uit de goot komen aan het schutbord, en naar de Computer lopen, of deze terhoogte van de gootrand niet doorgeschurrd zijn, dat veroorzaakt ook rare storingen:

lees deze maar eens door:

http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11081″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Willem

Andreas.Berger

ik heb het verhaal gelezen over die bekabeling aan het schutbord , en kabels waar de mantel van afbrokkeld, hier heeft mijn auto ook last van, in de kofferbak waren alle draden kapot gescheurd , en bij de stappen motor waren de kabels helemaal blank, die heb ik ook meteen mee vervangen, ik heb nog eens op het how to gedeelte gekeken bij de schema’s en daar staat foutcode 1530 omschreven als 1530 Air flow relay n/a

wim-v6
                    Deelnemer

ik heb het uit een Specifiek programma, waar gesproken word over dit uitschakel relais.

een Air Flow relais heeft deze motor niet, die kan het ook niet zijn dan..

Willem

Andreas.Berger

oke, dus dan kan het zijn die bekabeling aan schutbord, of de computer, kan ik deze gewoon uitwisselen of moet die gewoon ingeleerd worden

wim-v6
                        Deelnemer

Test computer kan evt als je de transponder uit de sleutel hebt, en de lezer onder het slot moet er ook bijzitten.

Willem

Andreas.Berger

oke, dan moet ik er dus ene vinden waar alles bij zit, ik ga morgen eerst eens naar de kabelboom kijken, mischien dat daar wel de oorzaak in zit

wim-v6
                            Deelnemer

kan inderdaad zijn, Succes.

Willem

Andreas.Berger

tnx, inmiddels heb ik hem nog een keer uit gelezen, nou staat er alleen nog foutcode 1530, is het mogelijk om deze code eruit te krijgen of moet ik idd een andere computer gaan halen ?

Andreas.Berger

Probleem is opgelost, heeft vandaag aan de computer gehangen, en de foutcode is gewist, de auto rijd verder ook prima ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.