foutcode

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum foutcode

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    RaydeRay

even een vraag?

mijn vrouw was laats met de vectra op stap halvewegen de rit werd de toerenteller maf (vol rood) en de motor ging uit
      auto aan de kant opnieuw gestart en rijden maar weer.
      het mm lampje is ook gaan branden. dus heb ik zojuist even met de knippercode (allemaal ondekt via dit forum :thumbup) uitgelezen code 0340 camshaft sensor .
      gebeurd dit vaker wat is dan het euvel ,sensor bijna stuk?stekker verbinding gaar?
      want het heeft zich maar 1 x voorgedaan.
      ow mijn car vectra ’97 x1.8xe …..CDX:D.

iemand advies?

Raymond

sjouke
      Deelnemer

sensor aan gort … dit is de nokken as sensor

mijn advies HEEL gauw vervangen anders kost het meer dan alleen een sensortje
        dit gebeurt wel eens vaker ja bij dit motortje (heb het zelf ook al gehad)

RaydeRay

wat kan er dan gebeuren als je de sensor laat zitten.

is dat een beetje simpel te doen ik heb even gekeken draadje gaat onder het kunstof kapje van de bougies.
          het is nu een beetje te laat om de boel nog te gaan demonteren.

Raymond

sjouke
          Deelnemer

wat kan der gebeuren? nou weet ik niet precies hoor maar bij mij viel die dus uit terwijl ik 140 kph reed op de linker baan :swear en op nieuw starten? ho maar … deed ie ook niet (ok niet in 2-3 keer)

of het makkelijk te doen is weet ik niet … ik heb het laten doen :jerry maar het was niet veel werk volgens mij (had hem binnen een middag weer terug)

CommoCruiser
            Deelnemer

Mijn oude Astra X18XE (op gas) begon hierdoor heel beroerd te lopen. Ben toen wel naar huis gereden, bijna thuis een backfire gehad >> luchtmeter ook stuk.

Kijk bijv. eens bij :
              http://www.gm-tuningparts.nl

Sensor € 59,00
              LMM € 179,00

Sensor werd netjes geleverd incl. stekker.
              Er is namelijk een modificatie geweest en het nieuwe type heeft een andere stekker. Deze zat er netjes bij, paar draadjes solderen, distributiekap eraf, 1 boutje los, sensor wisselen en de boel weer in elkaar zetten en klaar !

+/- 1 uurtje werk en € 59,00 bespaart je een hoop extra ellende en kosten……

Ik zeg doen !! :P

RaydeRay

allebei bedankt zal hem wisselen want zo’n LMM is ook niet de goedkoopste onderdeel zie ik

Raymond

RaydeRay

Ik heb hem zelf even vervangen was inderdaad een uurtje werk het is wel een gevaarlijk boutje waar die sensor mee vast zit zo tussen de nokkenas tandwielen als je hem laat vallen zo tussen de distributie aandrijving maar draait weer als een zonnetje.
                  maar die modificatie snap ik niet.
                  want die ik besteld had is precies het zelfde als die er op zat ,zelfde onderdeelnummer ook van siemens. duss…stekker er af sensor vervangen stekker er op ..gereed was Sjaakie..:D was wel wat duurder dan €59,00..

Raymond

ps Te koop : nokkenassensor voor een opel x1.8xe motor heeft in zijn hele leven mijn maar drie keer in de steek gelaten..:P

wim-v6
                  Deelnemer

Mocht deze sensor nou kapot zijn, en de motor loopt niet goed, kan je beter de stekker van de nokkenassensor eraf halen, dan gaat de motor in noodloop en zal deze geen backfires en zo krijgen.

Willem

RaydeRay

bedankt voor de tip maar als alles goed is rij ik weer jarenlang probleemloos…ahum.:thumbup
                      wat doet de nokkenassensor eigenlijk?

– toerental ?
                      – onsteking ?

ben ik in de buurt?

Raymond

wim-v6
                      Deelnemer

Fine tunen van de ontsteking en inspuiting.

heeft allemaal met EMISSIE (uitstoot) te maken.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.