Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › foutcode
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2009 om 16:23 #17214611
even een vraag?
mijn vrouw was laats met de vectra op stap halvewegen de rit werd de toerenteller maf (vol rood) en de motor ging uit
auto aan de kant opnieuw gestart en rijden maar weer.
het mm lampje is ook gaan branden. dus heb ik zojuist even met de knippercode (allemaal ondekt via dit forum :thumbup) uitgelezen code 0340 camshaft sensor .
gebeurd dit vaker wat is dan het euvel ,sensor bijna stuk?stekker verbinding gaar?
want het heeft zich maar 1 x voorgedaan.
ow mijn car vectra ’97 x1.8xe …..CDX:D.iemand advies?
Raymond
29 november 2009 om 17:35 #17557672sensor aan gort … dit is de nokken as sensor
mijn advies HEEL gauw vervangen anders kost het meer dan alleen een sensortje
dit gebeurt wel eens vaker ja bij dit motortje (heb het zelf ook al gehad)29 november 2009 om 18:38 #17557673wat kan er dan gebeuren als je de sensor laat zitten.
is dat een beetje simpel te doen ik heb even gekeken draadje gaat onder het kunstof kapje van de bougies.
het is nu een beetje te laat om de boel nog te gaan demonteren.Raymond
29 november 2009 om 19:26 #17557674wat kan der gebeuren? nou weet ik niet precies hoor maar bij mij viel die dus uit terwijl ik 140 kph reed op de linker baan :swear en op nieuw starten? ho maar … deed ie ook niet (ok niet in 2-3 keer)
of het makkelijk te doen is weet ik niet … ik heb het laten doen :jerry maar het was niet veel werk volgens mij (had hem binnen een middag weer terug)
30 november 2009 om 20:08 #17557675Mijn oude Astra X18XE (op gas) begon hierdoor heel beroerd te lopen. Ben toen wel naar huis gereden, bijna thuis een backfire gehad >> luchtmeter ook stuk.
Kijk bijv. eens bij :
http://www.gm-tuningparts.nlSensor € 59,00
LMM € 179,00Sensor werd netjes geleverd incl. stekker.
Er is namelijk een modificatie geweest en het nieuwe type heeft een andere stekker. Deze zat er netjes bij, paar draadjes solderen, distributiekap eraf, 1 boutje los, sensor wisselen en de boel weer in elkaar zetten en klaar !+/- 1 uurtje werk en € 59,00 bespaart je een hoop extra ellende en kosten……
Ik zeg doen !! :P
1 december 2009 om 13:18 #17557676allebei bedankt zal hem wisselen want zo’n LMM is ook niet de goedkoopste onderdeel zie ik
Raymond
17 december 2009 om 21:45 #17557677Ik heb hem zelf even vervangen was inderdaad een uurtje werk het is wel een gevaarlijk boutje waar die sensor mee vast zit zo tussen de nokkenas tandwielen als je hem laat vallen zo tussen de distributie aandrijving maar draait weer als een zonnetje.
maar die modificatie snap ik niet.
want die ik besteld had is precies het zelfde als die er op zat ,zelfde onderdeelnummer ook van siemens. duss…stekker er af sensor vervangen stekker er op ..gereed was Sjaakie..:D was wel wat duurder dan €59,00..Raymond
ps Te koop : nokkenassensor voor een opel x1.8xe motor heeft in zijn hele leven mijn maar drie keer in de steek gelaten..:P
17 december 2009 om 21:59 #17557678Mocht deze sensor nou kapot zijn, en de motor loopt niet goed, kan je beter de stekker van de nokkenassensor eraf halen, dan gaat de motor in noodloop en zal deze geen backfires en zo krijgen.
Willem
17 december 2009 om 22:54 #17557679bedankt voor de tip maar als alles goed is rij ik weer jarenlang probleemloos…ahum.:thumbup
wat doet de nokkenassensor eigenlijk?– toerental ?
– onsteking ?ben ik in de buurt?
Raymond
17 december 2009 om 22:55 #17557680Fine tunen van de ontsteking en inspuiting.
heeft allemaal met EMISSIE (uitstoot) te maken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.