Foutcode ECN 18007

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcode ECN 18007

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Peter75
    Deelnemer

Hallo allemaal

Mijn naam is Peter en rij een Opel Astra H uit 2008 1.9 CDTI 120 pk.

Ik ben nu al twee uur aan het zoeken op het net naar een foutmelding die onze Astra H 1.9 CDTI van 2008 aangeeft. Vandaag zag mijn vrouw opeens dat er een symbool van een auto met een sleutel bleef branden op het display van de klokken. Nu ben ik gaan zoeken en kwam er snel achter dat ik een storingscode zelf kon vinden door Wat handelingen uit te voeren. Nu kreeg ik de volgende melding in het display te zien ECN O 18007, hiermee ben ik vervolgens gaan zoeken. Maar nu na twee uur zoeken nog geen duidelijkheid en weet dus niet of het safe is om met de auto te gaan rijden.

Nu hoop ik natuurlijk dat iemand mij snel duidelijkheid kan geven of het veilig is om met de auto te rijden.

Alvast super bedankt voor jullie reacties.

mitchelvm
      Deelnemer

Heb je de pedaltest gedaan? dan zijn alleen de eerste 4 nummers van belang. dus de 1800

in dat geval is het waarschijnlijk de foutcode p1800, dat houd in dat je systeemvoltage of ignitie te hoog of te laag is. Of de batterij is zwak of de bedrading is kapot. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Peter75
        Deelnemer

Ja, ik heb via de pedaaltest de bovengenoemde errorcode gekregen. Nu ben ik na lang doorzoeken oo een franse site gekomen en mete google-translate er min of meer achter gekomen dat het met de dieselfilter heeft te maken?? Of dit oom echt het euvel is moet ik in het midden laten, ik kom er via een opel dealer dus ook niet achter. Daar zeggen ze dat ze nog nooit van een dergelijke code gehoord hebben en willen hem wel tegen kosten uitlezen.

mitchelvm
          Deelnemer

http://obdii.pro/en/code/P1800

Dat is de site waar ik het gevonden heb, ik denk toch dat het p1800 foutcode is. zoals ik al zei met de pedaaltest gebruik je alleen de eerste 4 cijfers en dat is de foutcode, daarna plaats je er over het algemeen alleen nog een p voor.

Wil je het toch zeker weten, voor dat geld dat een officiële dealer de auto uitleest heb je zelf ook een diagnose scanner. ik heb er zelf een van nog geen 15 euro en die werkt perfect voor mijn astra, al verschillende codes gevonden en verholpen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.