fout codes c18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren fout codes c18xe

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    markey

goedendag.

ik heb een astra F c18xe maar nu heb ik als ik de motor koud start gelijk een brandend mm lampje.
      als ik dan even wacht tot de auto warm is en de auto opnieuw start gaat het mm lampje weer uit en blijft uit tot dat ik echt vol gas ga optrekken. dan bokt de auto 1 keer ongeveer bij 4500 tot 5000 toeren en gaat gelijk het mm lampje weer branden. en als het lampje brand begrenst de motor zich zelf op 4500 rpm. nu had ik al beetje op het forum gekeken en de nokkenas sensor vervangen maar dit had geen effect. nu de auto met de paperclip metode uitgelezen met de volgende fout codes
      13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
      19#Krukassensor geeft onjuist signaal
      nu ga ik maandag een nieuwe krukas sensor op halen maar komt code 13 nu met combinatie door code 19 of moet ik ook de lamdasensor gaan vervangen??

alvast bedankt!!
      Mark

wim-v6
      Deelnemer

je kan proberen de motor te starten met de stekker van de krukassensor los, ik denk dat ie niet start, deze sensor werkt dan naar behoren, deze motor loopt namelijk HELEMAAL niet zonder juist werkende krukassensor

dan zit het toch in de nokkenassensor of bekabeling hiervan.

hier is dan weer het probleem dat een nieuwe sensor ook niet meer wil werken.

ik heb dit probleem ook met een omega van een collega, is ook een nieuwe sensor in geplaatst, evenals een krukas sensor.

heeft weer te maken met dat alle nieuw geleverde sensoren bedoeld zijn voor het simtec 56.5 systeem of nieuwer en niet voor het Simtec 56.0 of simtec 56.1 systeem.

Drama is dat.

je kan ook sensoren van een C18XE C18XEL of vroege X20XEV (Omega-B t/m 1995 / Vectra-A / Astra-F) proberen.

Willem

markey

@ wim bedankt voor je reactie :)

heb de nieuwe krukas sensor gemonteerd en probleem is verholpen :)

Markey

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.