fout code astra h

Forumindex Forums Modellen Astra fout code astra h

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Net startte ik de auto en dan vervolgens meteen weer uit en nog een keer aan. Het autotje met het steuteltje ging bij de 2e keer starten aan. Met het rem en gaspedaal had ik even gekeken wat de foutcode was. ECN 038008 Weet iemand wat die fout inhoud? hij reed overigens nog gewoon goed enzo.

Ik zag nu ergens op internet dat het waarschijnlijk met de voorgloei installatie te maken heeft. Ik kan nu niet zeggen dat de auto altijd heel soepel start. Zouden de gloeipluggen gewoon versleten zijn?

Er zit overigens een Z19dtj motor in.

Raynbow6
      Deelnemer

Dus: starten en gelijk weer uit. Nog eens starten en weer uit of soms gewoon blijven lopen?

Heb ik ook gehad. Die van mij is uit 2006 en daar was een software update voor. Die heb ik uit laten voeren in de garage, daarna nooit meer last van gehad.

Spacejam
        Deelnemer

starten en gelijk weer uit, nog eens starten en dan na een minuutje weer uit.

Starrt die van jou wel echt direct? Of is het een beetje die motor eigen om niet echt heel soepel te starten.

stefanDTI

het zou dus kunnen dat er 1 gloeibougie kapot is.
            ook dan gaat het lampje al branden kort na de koude start.

Spacejam
            Deelnemer

Kan je die dingen doormeten en zijn ze makkelijk zelf te vervangen?

stefanDTI

Kan je die dingen doormeten en zijn ze makkelijk zelf te vervangen?

Ja je kunt ze doormeten, volgens mij is weerstand oneindig = kapot.

En als je ze vervangt dan moet je hem eerst goed warm rijden en goed in spuiten met kruipolie!
                en gebruik een pijpsleuteltje (doe het voorzichtig anders breekt hij af en dan kan je cilinderkop eraf)

Gr
                Stefan.

Spacejam
                Deelnemer

Weet iemand wat een gloeistiftje normaal gesproken zou moeten kosten? Ik hoor al prijzen van 25 euro per stuk :wtf

wim-v6
                  Deelnemer

kan wel kloppen ja.

Willem

Spacejam
                    Deelnemer

Net nog maar eff bij de garage geweest. Ze kostte 20 euro per stuk. Ik laat ze maar meteen alle 4 vervangen. Ze gaven overigens wel aan dat de kans bestaat dat ze afbreken. Weet iemand hoe groot die kans is en moet dan echt meteen heel de cilinderkop eraf?

stefanDTI

Weet iemand hoe groot die kans is en moet dan echt meteen heel de cilinderkop eraf?

zolang je maar eerst begint met de voorzorgs maatregelen heb je er al een stuk minder kans op.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.