Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Foto’s: Vectra CDX 2.5i V6 uit ’97
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 11:16 #17243815
Hallo.
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Vectra.
Moet zeggen dat deze luxe zeer fijn is.
Rij- comfort, wegligging, acceleratie, etc .
De auto is volgens mij gewoon in originele staat, ik heb em gekocht met inruil van een Golf 3 uit 96.
Toen ik terug kwam van de proefrit was ik verkocht.
De motor hoort zich als nieuw aan, zo fijn/rustig loopt ie.
Er zit tot december 2012 keuring op, en heeft 172000 km op de teller.
Hij zit heel mooi in de lak, en vanbinnen is ie als nieuw.
Het enigste wat is, is dat hij 2 gaatjes voor,,en 2 gaatjes achter (zijkanten) in de bumper heeft, ivm verlichting wat eruit gehaald is.
Ik denk sierverlichting o.i.d.
Kwestie van bij plamuren en spuiten.
Ik zal eens foto’s plaatsen:Grtzz…
16 december 2011 om 11:26 #17949204Volgens mij heb ik de fotos op de verkeerde plek neergezet.
Mocht dat zo zijn, kan een bevoegd iemand ze verplaatsen naar de plek waar ze dan thuis horen aub?.Grtzz..
16 december 2011 om 15:36 #17949205vectra hoor hier thuis:)
maar zit er goed uit :thumbup
16 december 2011 om 15:39 #17949206Mooie vectra, veel plezier er mee.
:thumbZitten er nu twee deukjes in je revhte voorscherm? Dat zou wel heel zonde zijn.
16 december 2011 om 16:49 #17949203Mooie vec! :thumb aan zo’n 2.5 V6 ga je plezier beleven :D
En sowiso veel beter als een VW :jerry16 december 2011 om 17:09 #17949202Nette Vectra, ik zou alleen zelf even die rommel van de achterlichten afhalen. Persoonlijk vind ik dat geen porum.
En in de bumpers kun je toch zo weer van die zij verlichting in zetten of niet?
17 december 2011 om 10:51 #17949207@kleinegee wrote:
Mooie vectra, veel plezier er mee.
:thumbZitten er nu twee deukjes in je revhte voorscherm? Dat zou wel heel zonde zijn.
Thanks y’all …
Helaas wel,,maar dat is weggewerkt eind Januarie.
De uistraling en zijn veiligheid boeide me op dat mom. veel meer.
Toen ik die 2 piep kleine deukjes zag, was t eerste wat ik dacht: dat is zo weg gewerkt, nog voordat ik een testrondje gemaakt had hahaha.
Was em al aan t spuiten voordat ik em had gekocht. Lol…Zal eind Januarie weer update pics erop zetten.
Grtzz…
17 december 2011 om 11:02 #17949208@Seth wrote:
Mooie vec! :thumb aan zo’n 2.5 V6 ga je plezier beleven :D
En sowiso veel beter als een VW :jerryBen ook echt tevreden dat ik deze keus gemaakt heb!.
Want ik was aan t twijfelen om te gaan kijken voor een VR6.
Dit, omdat ik zoiets al eens gereden had, en was toender tijd best tevreden erover.
Maar nu ik de Vectra V6 rij, is er een wereld voor me open gegaan.
Dit is zo mooi rijden, dit ”wil” ik niet eens vergelijken met een VR6, kan ook niet.
Zou em ook niet willen ruilen ertegen.
Ik vind het prima zo!…Grtz..
17 december 2011 om 11:07 #17949209@GTS2.2DTI wrote:
Nette Vectra, ik zou alleen zelf even die rommel van de achterlichten afhalen. Persoonlijk vind ik dat geen porum.
En in de bumpers kun je toch zo weer van die zij verlichting in zetten of niet?
Hmm,,,,die laat ik erop zitten,,vind t wel iets hebben.. :)
Kan wel,,maar ik smeer die gaatjes ook dicht,,en spuit het mooi strak.
Die lampjes rondom buiten vind ik een beetje back 2 the future stijl. lol…. :)
Het liefste clean style,, maar dat duurt nog wel f.Grtzz..
19 december 2011 om 17:31 #17949210Fijne karren hoor…
Zeker als de motor GOED loopt, en de distri er GOED is omgelegd.
Dan heeft ie een aantal + punten tov de VR6:
– Loopt velen malen rustiger
– is sneller
– is zuiniger.
– veel minder zenuwachtigMijne was met de 2.5 V6 in het vooronder in ieder geval zelfs vlotter als de 204pk 2.8 VR6 24V (AUE motor) golf-IV / Seat Leon Topsport – Cupra4, nu loopt ie nog lekkerder, met een 3.0 V6 in het vooronder.
Persoonlijk ben ik niet van de bumper aanzetstukken, en lampcovers, en houd m daarom lekker origineel…
Willem
20 december 2011 om 14:48 #17949211@wim-v6 wrote:
Fijne karren hoor…
Zeker als de motor GOED loopt, en de distri er GOED is omgelegd.
Dan heeft ie een aantal + punten tov de VR6:
– Loopt velen malen rustiger
– is sneller
– is zuiniger.
– veel minder zenuwachtigMijne was met de 2.5 V6 in het vooronder in ieder geval zelfs vlotter als de 204pk 2.8 VR6 24V (AUE motor) golf-IV / Seat Leon Topsport – Cupra4, nu loopt ie nog lekkerder, met een 3.0 V6 in het vooronder.
Persoonlijk ben ik niet van de bumper aanzetstukken, en lampcovers, en houd m daarom lekker origineel…
Willem
Ieder zijn smaak idd, weet ook nog niet zeker wat ik ermee ga doen, vind t wel iets hebben op dit moment.
Dan heb je flink liggen klussen , …dat rijd wel fijn volgens mij ja zo een 3.0 V6 blok.
Ik merk inderdaad dat de Vec V6 echt een top auto is mits hij o.a. op 6 cillinders loopt haha..
Daar zit ik nu toevallig mee.
Heb er een topic over aangemaakt.mvg..
20 december 2011 om 20:33 #17949212Ik heb gereageerd….
Ik heb mijn V6 al bijna 8jaar, en ben er even zuinig en blij mee als toen ik m net had.
ik heb zelf toch ruim 7 jaar met de 2.5 V6 gereden…
dat was echt een Fijne motor, maar heb er toch wel het een en ander mee gehad hoor, klein lijstje:
– 95.000km injector defect (moeilijk starten en was verzopen bij halfwarme start)
– 98.000km Koppeling vervangen ivm lek druklager (handbak)
– 102.000km slang Secundaire luchtpomp kapot tussen de cilinderbanken
– 105.000km Bobine vervangen incl kabels en bougies (bobine vermoedelijk ivm rit DLD Celle > Den Haag met lekke sec luchtpomp slangetje / hete uitlaatgassen bij bobine, bobine was ook in die hoek gescheurd)
– 110.000 > 135.000km Vreemd reageren motormanagement en motortemperatuur
— waterpomp tempsensoren thermosstaat zonder resultaat vervangen
— na aanleggen goede massa probleem opgelost
– 150.000km Voorpijp vervangen ivm lekke flex
– 200.000km draagarmen voorVerder gewoon onderhoud.
21 december 2011 om 09:52 #17949213@wim-v6 wrote:
Ik heb gereageerd….
Ik heb mijn V6 al bijna 8jaar, en ben er even zuinig en blij mee als toen ik m net had.
ik heb zelf toch ruim 7 jaar met de 2.5 V6 gereden…
dat was echt een Fijne motor, maar heb er toch wel het een en ander mee gehad hoor, klein lijstje:
– 95.000km injector defect (moeilijk starten en was verzopen bij halfwarme start)
– 98.000km Koppeling vervangen ivm lek druklager (handbak)
– 102.000km slang Secundaire luchtpomp kapot tussen de cilinderbanken
– 105.000km Bobine vervangen incl kabels en bougies (bobine vermoedelijk ivm rit DLD Celle > Den Haag met lekke sec luchtpomp slangetje / hete uitlaatgassen bij bobine, bobine was ook in die hoek gescheurd)
– 110.000 > 135.000km Vreemd reageren motormanagement en motortemperatuur
— waterpomp tempsensoren thermosstaat zonder resultaat vervangen
— na aanleggen goede massa probleem opgelost
– 150.000km Voorpijp vervangen ivm lekke flex
– 200.000km draagarmen voorVerder gewoon onderhoud.
Goedemorgen.
Ik geef je geen ongelijk, zuinig zijn met deze Vec is wel zo verstandig.
Als je een goede Vec v6 hebt weten uit te halen, en je rijd er normaal mee,
met andere woorden, je geniet ervan dan kan je heel lang deze auto rijden.
Onderhoud is een vereiste aan deze auto.
Ik zeg maar je weet wat je hebben wilt, dus je weet ook dat er
misschien meer onderhoud /+ kosten e.d. je toekomen.
Elke auto zal zo wel eens zijn mankementen hebben, maar die zijn er inderdaad
om op te lossen.
Als morgen de kabelset, dis bobine en bougies vervangen zijn, kan ik er hopelijk
ook weer mee rijden.
Is wel even een tegenvaller dat dit opeens kapot gegaan is.
We zullen afwachten wat morgen brengt.mvg..
21 december 2011 om 09:59 #17949214Mooie vectra 6 pitter…
mooie :kewlpics
Grtz
21 december 2011 om 10:11 #17949215 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.