foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer

Forumindex Forums Techniek Overige motor types foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    superkadettje

zoals de titel als zegt ben ik op zoek naar duidelijke foto’s van motoren (smalblok) 14 i,16i ,18i omdat ik in mijn c kadett een zuinigere nieuwere type opel motor in wil bouwen versnellingsbak heb ik al voor nieuwer type opel motor
      alvast bedankt

tijs
      Deelnemer

je bedoeld de 8v blokken?
        dia in de e kadettjes e.d. lagen? de 1.8 is trouwens altijd een big block.
        maar die andere small block motoren hebben vaak geen gaten voor de motorsteunen voor in een rwd.
        ook geen voorbereide plekken zoals de oude 1.2s ohv blokjes in de corsa a dat had.

dus dan moet je zelf heel creatief gaan doen met motorsteunen maken….

CommoCruiser
        Deelnemer

Welke bak heb je ?
          Van een Manta/Ascona 1.3S OHC of van een Manta/Rekord 1.8S OHC?
          De één is een smallblock (net zoals de 14i en 16i), de ander een bigblock (zoals de 18i).

superkadettje

hallo
            ik heb een 1300 manta bakje
            en als het goed is moet de Opel C16SE 1.6 liter Corsa GSI motorblok er voor passen en heeft de motorsteun gaten wel maar dat moet ik nog even bevestigt krijgen
            maar ook een 18i zou er voor passen
            maar daar komt nog wel een apart topic over zodra ik alles heb.
            groeten willem

heineken

niet alle 1.8 zijn big blok een je hebt ook de x18xe1 nog dat is een smal blok:hmmz

tijs
              Deelnemer

x18xe1….. niet gaan schelden he, dat klinkt wel heeel modern ;)

zoon die 1.6 blokken zijn er in 2 soorten, small en big block.
                en volgens mij hebben alleen de big blokken de gaten wel. (net zoals alle andere big block))

de x18xe1 ken ik niet, geen idee of die de gaten wel heeft…

of een manta 1.3 bak zo tegen een big block of een modern small block past weet ik niet zeker, er is pas iemand op okccn aan het passen gegaan op een 1.2 16v (vraag me neit welke precies) en die kwam niet uit met het koppelingshuis en het vliegwiel.
                heeft uit eindelijk een 18s 4bak gekocht, die kom is wat ruimer gebouwd, daar paste het zo in.

koppelinghuis van een 1.3 en 18s 4bak is qua boutpatroon gewoon hetzelfde, het ging dus puur om de ruimte in de kom.

wellicht dat als je gewoon het vliegwiel van zoon 1.4i monopoint uit een corsa pakt dat zoon 1.3 bak wel gewoon past. maar ik weet niet of dat tegen een bigblock (18e bijv) krukas past.

superkadettje

hoi prayer
                  van die man heb ik het bakje gekocht ene past niet dat ken ik niet als het niet past maken we het pas .
                  na het weekend weet ik meer .
                  groeten willem

oja en de bak zelf kan wel wat heben hoor is het zelfde als een 1600 cihbak

tijs
                  Deelnemer

over wat de bak zelf aan kan zou ik me helemaal geen zorgen maken, het schakelende deel is dacht ik identiek aan dat van een normale cih 4 bak, en die gaan tot 1.9/2L die koop je voor een paar tientjes..

past niet bestaat niet ;) dat ben ik wel met je eens.

ben benieuwd, ben zelf ook bezig een 1.8 ohc blok in een c kadett te lepelen met een 4bak er achter.

superkadettje

ben vandaag naar woerden gereden om bij een 16i te kijken en gelijk maar gekocht loopt mooi dus dat vertrouw ik wel ook voor de motorsteun plaatsen heb ik een oplosing zodra ik het blokje thuis heb komt er een topic met foto’s voor de geintreseerde .

ps prayer welke bak heb jij?

groeten willem

tijs
                      Deelnemer

ik heb een normale 18s 4bak dus met de “ruime” kom
                        heb hiervoor ook al 1-2 extra 4bak delen van een normale cih 4bak, die past zo op de 18s kom.
                        mocht het het vermogen niet helemaal trekken. is het zo gewisseld.. de bak zit vanaf buiten tegen de kom aan gebout.

superkadettje

hoi prayer
                          moet je even kijken voor een 4 bak (cih)met overdrive past zo op je 18s kom heb ik ook
                          mijn kom is ook al ruim dus past ook op meerdere ohc blokjes
                          groeten willem

tijs
                          Deelnemer

haha, die zoek ik al een dik jaar ofzo ;)
                            maar zodra mensen er 200 euro voor vragen dan koop ik net zo lief een 18s 5bak ;)

maar de planning voor de overdrive staat nog altijd… alleen vinden… voor de juiste prijs..

het overdrive deel past op elke 4bak (dus voor 18s of cih) zit er ook gewoon tussen..

superkadettje

hoi prayer
                              staan er nu twee op mp 1 voor 125 en 1 voor 175 bij mij in de buurt dus even goed kijken.
                              groeten willem

tijs
                              Deelnemer

mwa, vind ik eigenlijk nog veel te veel, ken er genoeg die ze voor veel minder gekocht hebben…(meer in de richting van 100, 50 voor de bak, 50 voor het overdrive deel)
                                ik wacht rustig af, kom vanzelf wel iets tegen.. 18s kommen durven ze soms ook goud voor de vragen.. kocht die van mij ook voor 30-40 euro inc verzenden..

heb der geen haast mee, eerst de rest maar een afmake, tussenasje is zo aangepast als er toch een overdrive gevonden is ;)

superkadettje

hoi
                                  ben een topic begonnen kijk maar even .
                                  groeten willem

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135705

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.