Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Foto's Motorreviesie Z20LET G~O~A~T
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2010 om 17:42 #17220366
Had in een ander toppic nog beloofd om wat foto’s te plaatsen van mijn motorreviesie. Dus bij deze. Veel kijk plezier Aäron
Nou jongens we hebben vandeweek heel erg hard gesleuteld in de avond uren. En het resultaat mag er zijn.
Morgen nog een aantaldingen doen.
Bak olie bijvullen. Koppeling en Remmen ontluchten.
Aansluiten slangen van de turbo naar de intercooler. Luchtfilter lmm accu. en nog eventjes cotroleren ofdat mijn vaccuem slangen goed zitten.Heeft hier iemand daar nog een schema van? Misschien van uit tis.
Voor de rest van de foto’s klik boven op Foto’s
23 april 2010 om 19:07 #17661656whoo wat is er met het oude blok gebeurt dat er een stuk uit de cilinderwand weg is?
resultaat mag er weze ziet er weer toppie uit.:thumbup23 april 2010 om 19:22 #17661657was me ook al aan het afvragen wat daar gebeurd was :o:o:o:o
maar het ziet er super uit weer!!
23 april 2010 om 19:37 #17661658He Aaron,
beter dat die het weer gaat doen
Wat voor foto’s wil je precies hebben uit TIS?23 april 2010 om 21:08 #17661659De zuigerwand was gescheurd in het oude blok. Heb zelf dat stuk er uit gebroken om de wand dikte te weten. Had 20 dkm terug het blok laten revieceren en dus ook een nieuwe bus in de 4de cilinder laten persen. Uit de metingen blijkt dat er teveel weg geboord is een de bus er met teveel spanning in geperst is. dikte bestaande zuigerwand was op het dikste punt nog maar 2,7mm. En zo als op de foto zar er op de scheur al aardig wat verkleuring. Dat duid er op dat de wand al een haar scheur heeft gehad.
@ Jerk
Weet niet meer cker hoe de vacum leidingen liepen achter op het blok. dus van en naar de vacumbox.
Aäron
23 april 2010 om 21:14 #17661660Waarom niet meteen koelmod erop? Waarom distri pas in je auto erop gezet?
24 april 2010 om 19:30 #17661661eerst maar eens inrijden dan kijk ik wel eens voor die coolingmod. Hij is er in gegaan zonder kop dus vandaar geen distributie. Kon hem anders niet met bak en al er in laten zakken. In een zaf heb je minder ruimte dan bij een astra.
24 april 2010 om 22:01 #17661662Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.24 april 2010 om 23:20 #17661663@ Andre
Hoe dat zo dan, ben ik benieuwd. V Max zo slecht dan?
25 april 2010 om 09:26 #17661664wil ik ook wel eens weten
25 april 2010 om 10:27 #17661665Zo’n scheur komt niet alleen van “verkeerde” software… als het blok gezond is dan gebeurt dit niet zomaar… zoals de auteur al aangeeft zat er ook al een scheur in de te dunnen cilinderwand van de cilinder waar een nieuwe bus in was gezet.
Een combi van het een en ander lijkt me zo…
Maar fijt is dat als er al wat mis is dat “verkeerde” software de boel wel helpt.
25 april 2010 om 11:43 #17661666origineel gepost door Andre Botter
Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.Wat is je probleem met V-max?
Ik ben tot nu toe nog niet niemand tegen gekomen met meer verstand van opel motoren dan Markus!
Ik kom er echt niet vaak en ben ook van mening dat hij a-commercieel is waardoor afspraken enz. niet
altijd zo verlopen als het hoort maar 1 ding staat vast dat hij wel degelijk weet wat hij doet.25 april 2010 om 19:15 #17661667origineel gepost door Miruni
origineel gepost door Andre Botter
Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.Wat is je probleem met V-max?
Ik ben tot nu toe nog niet niemand tegen gekomen met meer verstand van opel motoren dan Markus!
Ik kom er echt niet vaak en ben ook van mening dat hij a-commercieel is waardoor afspraken enz. niet
altijd zo verlopen als het hoort maar 1 ding staat vast dat hij wel degelijk weet wat hij doet.daar ben ik het ook mee eens.ik ben er goed geholpen en hij had een probleem binnen 5 min opgelost waar ik en nog veel meer zogenoemde kenners er niet uitkwamen.
dus ik ben ook benieuwd naar andre’s uitspraak.26 april 2010 om 06:38 #17661668origineel gepost door Andre Botter
Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.wat een onzin
als jij de cilnder in het echt had gezien zou je deze uitspraak niet doen.mooi dat je zafira weer rijd aaron:thumbup
je gasklephuis werk goed met een kabel;)
27 april 2010 om 22:37 #17661669Nou bij Markus kan je blokken tellen die er liggen met de cilinderwand er uit.
De fout zit hem waarschijnlijk in een te vroege ontsteking.
Ik heb meerdere duitsers daar over gesproken geen kleine jongens maar mensen die al een tijd mee lopen.De klasen speedster met 650pk heeft ook gewoon een standaard cilinderwand en blijft wel heel raar he.:hmmz
28 april 2010 om 06:37 #17661670origineel gepost door Andre Botter
Nou bij Markus kan je blokken tellen die er liggen met de cilinderwand er uit.
De fout zit hem waarschijnlijk in een te vroege ontsteking.
Ik heb meerdere duitsers daar over gesproken geen kleine jongens maar mensen die al een tijd mee lopen.De klasen speedster met 650pk heeft ook gewoon een standaard cilinderwand en blijft wel heel raar he.:hmmz
ik zeg helemaal niet dat v-max heilig is.
alleen is bij de zafira een fout gemaakt bij het in zetten van de nieuwe cilinderbus de bus was tegroot en van het onderblok was teveel weg gehaalt daar door waren de krachten tegroot bij de koppakking en daar is het stuk bus er uitgebrokken.en het is gewoon zo met de bedrijven de een vindt het helemaal geweldig de ander brand het af.
28 april 2010 om 06:37 #17661671Bedankt voor jullie reactie’s. Zit geen V-max softwear op de ecu.
@ Arjo. Bedankt man ben zelf ook weer super blij dat het allemaal weer gelukt is. Het heeft eventjes geduurd maar hij rijd nu wel weer.
Ben benieuwd hoe jij dat gasklephuis verbouwd heb.
28 april 2010 om 06:44 #17661672origineel gepost door ZafiraOPC
Bedankt voor jullie reactie’s. Zit geen V-max softwear op de ecu.@ Arjo. Bedankt man ben zelf ook weer super blij dat het allemaal weer gelukt is. Het heeft eventjes geduurd maar hij rijd nu wel weer.
Ben benieuwd hoe jij dat gasklephuis verbouwd heb.
als je dat ziet hoe ik het gasklephuis verbouwt heb,kom je van het lachen niet meer bij, hoe eenvoudig het is.
30 april 2010 om 10:37 #17661673origineel gepost door xander n
origineel gepost door Miruni
origineel gepost door Andre Botter
Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.Wat is je probleem met V-max?
Ik ben tot nu toe nog niet niemand tegen gekomen met meer verstand van opel motoren dan Markus!
Ik kom er echt niet vaak en ben ook van mening dat hij a-commercieel is waardoor afspraken enz. niet
altijd zo verlopen als het hoort maar 1 ding staat vast dat hij wel degelijk weet wat hij doet.daar ben ik het ook mee eens.ik ben er goed geholpen en hij had een probleem binnen 5 min opgelost waar ik en nog veel meer zogenoemde kenners er niet uitkwamen.
dus ik ben ook benieuwd naar andre’s uitspraak.Ja je bent ook niet bij mij geweest terwijl ik je al eerder geholpen heb met een probleem waar je niet uit kwam:hmmz
1 mei 2010 om 16:01 #17661674ja ik ook……………………………………….
Was achteraf toch wel weer een flinke klus. En ben blij dat hij nu weer loopt. eerste 450km staan er weer op.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.