Fotobescherming

Forumindex Forums Overige Fotografie & Photoshop Fotobescherming

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    EppeRRR

Foto’s in heel klein formaat plaatsen kan ook, is voor veel mensen dan niet eens interessant om dan te delen.
      Sneltoets J met Photoshop (=spothealing) is genoeg om een logo in de hoek weg te ‘vegen’, foto croppen is niet eens nodig.

RISL
      Moderator

Tja, maar voor echte bescherming heb ik dan ook dat watermerk. Bij m’n logo gaat het er vooral om dat m’n naam/blog erbij staan en dat men dus weet dat het van mij afkomt. Bij die foto’s maakt het me ook niet zoveel uit als ze gejat worden.
        Maar bij andere foto’s vind ik dat wel belangrijk en die krijgen dat watermerk.

EppeRRR

Nee precies, als het logo bescheiden en niet zo imposant is dan zullen veel mensen ook niet de moeite doen om zo’n klein logo te verwijderen.

Watermerk bij ‘unieke’ foto’s is idd wel rigoureuzer en voorkomt sneller verspreiding.

petrolhead

ik vond dat risk idee wel leuk van epperrr :P dus dan krijg je zoiets, kan in andere kleur en heb er nu 2x erop gezet maar 1 keer is voldoende, ps heb de foto van je blog gejat nu het nog kan :P.

RISL
            Moderator

:thumb :thumb
              Ook leuk idee!

hennyw

ik gebruik Visual watermark.
                werkt simpel en doeltreffend.
                doe dit vooral bij foto”s die ik op marktplaats plaats zodat het mijn foto’s blijven.

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.