Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Fors probleem ben ik bang voor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2013 om 19:54 #17258833
Beste mensen.
Mijn vrouwtje kocht 2 jaar geleden een meriva uit 2003.Voor het onderhoud wisten we iemand die dat doet en meestal goed.
Pakweg 6 maanden geleden hoorden we een rammel en bleek de distributie slecht te zijn.Dus naar de reparatie.
Lang verhaalden kort maken.
Allemaal nieuwe kleppen
Vlakken
Dstributie nieuwBoel geld lichter.
Maar dat mag.Nu merkte wel dat hij vrijveel olie verbruikte, dat deed hij altijd al wel.
Dus regelmatig vullen,De auto loopt nog steeds perfect.
Nu knapt er een slang van de waterleiding en wat blijkt? Alles zit vol met olie.
Radiateur.
Leidingen alles.Reparateur heeft de geest gegeven dus daar kan ik niet meer terecht.
Wie heeft er een idee wat ik kan doen om de auto goed te krijgen.Moeders De vrouw baalt als een stekker…… En ik nog harder
Alle tips zijn welkom.25 juni 2013 om 20:09 #18155253Waarschijnlijk (weet ik wel bijna zeker) koppakking weer lek / niet goed gemonteerd, iets in die geest.
Komt er op neer dat de kop er weer af moet. rookte de auto erg ?gr,Bert
25 juni 2013 om 20:10 #18155254De rook valt mee, maar heel soms een wolk . Na het starten.
Maar het is niet zo dat ik tijdens rijden rook zie.
25 juni 2013 om 20:17 #18155255De olie bende wat je zie kan ook nog van de vorige keer zijn. Ff systeem door spoelen en nieuwe koelwater in doen. Dan kan je op nieuw een diagnose doen.
25 juni 2013 om 20:24 #18155256Hoe is die kop gereviseerd? Heeft de monteur dat wel uitbesteed?
Als een klep krom is raken ook de klepgeleiders beschadigd.
Een goeie reviseur controleert dat, en plaats ook nieuwe klepseals.Hiervan gaat ie oliezuipen.
Het olie bij het koelwater verhaal is een gevalletje afdichting, koppakking dus.
Nou kan het zijn dat de kop te grof gevlakt is. Of gewoon helemaal niet.
Zou de kop er iig weer af halen, daar is iets niet goed gegaan.
25 juni 2013 om 20:32 #18155257De kop is absoluut professioneel gereviseerd.
Bij een goed bedrijf in Apeldoorn.Daar zijn kleppen ook vervangen.
De olie zit inhet koelvloeistof reservoir .
Echt dikke drab.Btw,
De auto rijd goed, start goed.
Oftewel, hij doet het gewoon goed.
De koppakking vervangen zal wel een beste klus worden.
Ik ben voornemens om het zelf te gaan doen.In het verleden heb ik het vaker gedaan.
Maar dat waren oudere auto’sIs er iets waar ik op moet letten?
De kop is in feb gevlakt.25 juni 2013 om 20:33 #18155258Vanaf maart is er 8liter olie in gedaan.
25 juni 2013 om 20:38 #18155259Veel te gek in ieder geval, een beetje verbruik mag. Maar dit is te veel.
Wat voor motor is het btw?
Als het een diesel is zou ik even een kijkje nemen naar de warmtewisselaar.25 juni 2013 om 20:50 #18155260Een 1.6 benzinemotor
25 juni 2013 om 20:57 #18155261let wel op dat een 16 klepper wat meer werk is dan de oudere 8 kleppen motoren,distributie moet perfect afgesteld worden,als je er niet echt bekend mee ben zou ik het door iemand laten doen,ik weet niet waar je vandaan komt ,maar misschien zouden wij een diagnose kunnen stellen, wij zitten in berkel en rodenrijs.
gr. arjan
25 juni 2013 om 21:03 #18155262@usbstick wrote:
let wel op dat een 16 klepper wat meer werk is dan de oudere 8 kleppen motoren,distributie moet perfect afgesteld worden,als je er niet echt bekend mee ben zou ik het door iemand laten doen,ik weet niet waar je vandaan komt ,maar misschien zouden wij een diagnose kunnen stellen, wij zitten in berkel en rodenrijs.
gr. arjan
Ik meende dat dit een 8 kleppen motor was.
25 juni 2013 om 21:04 #18155263Meriva -À z1.6se is het model
25 juni 2013 om 21:11 #18155264ah ok…je zou je kop kunnen laten afpersen als je het zeker wil weten..
25 juni 2013 om 21:27 #18155265Waar kan ik dat afpersen doen?
Of is dat een dealer kwestie?
25 juni 2013 om 21:29 #18155266@hermanusb wrote:
Waar kan ik dat afpersen doen?
Of is dat een dealer kwestie?
Afpersen van de kop kan hoogst waarschijnlijk ook bij dat bedrijf waar de kop is gevlakt.
26 juni 2013 om 10:32 #18155267Dat moet al gebeurt zijn toen die kop gereviseerd was…
Misschien hebben de zuigers wel zon klap gehad dat nu de olie langs de veren in de verbrandingsruimte komt
26 juni 2013 om 14:23 #18155268dat zou ook zomaar kunnen inderdaad,dat de zuiger een opdonder heeft gehad en dat de olie schraper klemt..
27 juni 2013 om 15:44 #18155269Gewoon een cilinder lek test laten uitvoeren weet je meteen waar hij lekt.
29 juni 2013 om 15:59 #18155270Ik ben bij een monteur geweest en die heeft het er over dat hij zeker weet dat de oliekoeler kapot is.
Wist niet dat er een oliekoeler in zat.
Is dat een serieuze mogelijkheid?29 juni 2013 om 16:02 #18155271Als hij een olie koeler heeft is dit serieus een mogelijkheid ja, maar de Z16SE heeft volgens mij helemaal geen olie koeler??
29 juni 2013 om 16:44 #18155272Als er niet zo’n ding in zit komt hij er vanzelf wel achter.
Dan kan de olie alleen maar. Via de koppakking bij de koelvloeistof komen.
In elke andere situatie denk ik dat de auto niet goed meer zou lopen.En de motor draait als een zonnetje.
30 juni 2013 om 17:26 #18155273Z16se heeft geen olie koeler of warmte wisselaar
4 juli 2013 om 09:58 #18155274We hebben hem verkocht.
Cilinderkop was kapot.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.