Fm ontvangst slecht in Zafira 2013

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Fm ontvangst slecht in Zafira 2013

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348920
    ckuepers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2017

      Hallo,

      Ik heb een half jaar geleden veel tijd gestoken in het verbeteren van de fm ontvangst in een Golf van 2010. Na veel zoeken kwam ik erachter dat de Radio een hidden diagnose menu heeft waarmee je de fm antenne’s (2x in achterruit) en tevens ook de gps ontvangst uit kan lezen. Na wat hulp (met de nadruk op wat) bleek dat een van de fakra connectoren rechtsachter in de auto ervoor zorgde dat slechts één van de twee antenne versterkers werkte. Nieuwe connector en ontvangst als een zonnetje.

      Echter nu heb ik hetzelfde probleem bij onze 1e auto, een Zafira Tourer uit 2013. Fm ontvangst is heel slecht, met name op Radio 2, en ontvangst was een jaar geleden nog prima. Dus nogmaals op zoek.

      Helaas is over zo’n Zafira niet zoveel te vinden op internet. Wie kan me helpen:

      – Waar zitten de antenne(s) ?
      – Heeft een Navi 600 systeem een functie op de antenneontvangst te tonen ?
      – iemand ervaring met ontvangstproblemen bij zo’n auto ?
      – hoe zitten de covers van de achterklep gemonteerd ?

      Iedere hulp is welkom.

      Mvg,

      Corné

      #18357448
      Skylark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2018

        Beste Corne,

        Ben al 1 1/2 jaar aan het tobben met hetzelfde probleem. Bij garage antenneversterkers vervangen en achterruit waar antenne in zit vervangen, zonder resultaat. Garage weet het nu ook niet meer. Klacht ingediend bij Opel Nederland, zonder enig resultaat. Heb jij al een oplossing gevonden?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.